زمان خواندن 9 دقیقه

قوانین اینستاگرام در سال 2022

قوانین اینستاگرام در سال 2022

سیاست‌های اینستاگرام در قوانین و محدودیت‌های فالو و آنفالو در حال بروزرسانی است. زیرا عده زیادی از کاربران پس از هربار بسته شدن ناگهانی پیج از اینستاگرام شکایت میکردند.

اگر ادمین هستید بایستی قبل از شروع فعالیت حرفه‌ای باید از محدودیت اینستاگرام در زمینه لایک و پست باخبر باشید. حتی اگر یک کاربر عادی هستید بهتر است از محدودیت اینستاگرام در تعداد هشتگ و منشن اطلاع یابید.

درصورتی که قوانین اینستاگرام را زیرپا بگذارید و از محدودیت اینستاگرام در زمینه‌های مختلف رد شوید، به احتمال زیاد برای بار دوم بلاک می‌شوید. حال ممکن است شما با محدودیت اینستاگرام به نام اکشن بلاک مواجه شوید و یا هشدار پیش از بسته شدن پیج و try again later دریافت کنید.

تنها راه چاره رعایت قوانین اینستاگرام و اطلاع از محدودیت‌های اینستاگرام مانند موضوعات ممنوعه، فالو آنفالو ولایک است. این مقاله به شما یاد می‌دهد پس از رد شدن از محدودیت‌های ساخت اکانت جدید، روزانه چند نفر را فالو کنید و یا به چند اکانت می‌توانید دایرکت دهید.

 

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

قوانین اینستاگرام در ساخت اکانت جدید

در حالت کلی ساخت اکانت جدید جز محدودیت اینستاگرام نیست. اما وقتی ریزتر و با دید دقیق‌تری به این موضوع نگاه می‌کنیم برخی از افراد برای ساخت اکانت جدید یا پس از ساخت دچار چالش جدی شدند.

فرض کنیم هنگام ساخت اکانت سن واقعی خودتان را اعلام نکردید، اینستاگرام مجاز است پس از پی بردن به این موضوع حساب شما را مسدود کند. بنابراین هرگز اطلاعات خود را بصورت جعلی وارد نکنید. سن قانونی برای ساخت اکانت اینستاگرام 13 سال اعلام شده است.

همچنین اگر اکانت قبلی شما حذف شد و حال شما با ایمیل اکانت پیشین قصد ساخت اکانت جدید دارید. شک نکنید با محدودیت اینستاگرام روبرو می‌شوید. باید بدانید اگر تصمیم به حذف اکانت خود دارید ایمیل شما دیگر در دسترس نخواهد بود.

 

آیا هر محتوایی را می‌توانم در اینستاگرام بارگذاری کنم؟

هر چقدر که دلتان می‌خواهد می‌توانید پست آپلود کنید یعنی تعداد بارگذاری‌های پست‌ها شامل محدودیت اینستاگرام نیست. اما محدودیت‌ اینستاگرام در زمینه موضوعات ممنوعه همواره در حال افزایش است. پس از هر بروزرسانی در جهت ایجاد محیط امن برای کاربران به خصوص نوجوانان قوانینی جدید وضع می‌شود. محدودیت اینستاگرام در زمینه موضوعات محتواها عبارتند از:

  • سلاح گرم تبلیغ نکنید و آگهی خریدوفروش منتشر نکنید.
  • خریدوفروش الکل، تنباکو و داروهای غیرمجاز و روان‌گردان ممنوع است.
  • محتوای شما نباید خشونت و دعواهای فیزیکی را ترویج کند.
  • محتوایی که افراد خاصی را با تحقیر مورد هدف قرار داده، منتشر نکنید.
  • محتوا شما نباید محتوای جنسی باشد، لازم به ذکر است شما برای ساخت اکانت نباید جز مجرمان جنسی باشید.
  • حیوانات اعم از حیوانات خانگی و وحشی به فروش نگذارید.

علاوه بر موارد فوق طبق گفته اینستاگرام برخی مواقع ممکن است بدون اطلاع قبلی تصاویر کودکان برهنه و نیمه برهنه حذف شود. موضوعات ممنوعه در این لیست را حتما در حافظه خود نگه دارید زیرا در صورت نادیده گرفتن محدودیت اینستاگرام در زمینه انتشار محتوا، اکانت شما برای همیشه مسدود می‌شود.

 محدودیت فالو در اینستاگرام

محدودیت اینستاگرام در فالو

خب محدودیت اینستاگرام در فالو مسئله مهمی است که حتما باید به آن توجه کرد. قبل از بررسی این موضوع به یاد داشته باشید هر نوع فعالیت شما در اینستاگرام نباید ربات‌گونه باشد. ربات‌گونه یعنی برای مثال پس از ساخت اکانت برای دستیابی به فالوور فورا 50 نفر را در 5 دقیقه فالو کنید سپس آنفالو کنید. حتما اینستاگرام پس از این کار به شما شک می‌کند. در نظر بگیرید ایجاد اعمال محدودیت اینستاگرام به سن پیج نیز بستگی دارد. درصورتی که اکانت شما قدیمی است، مسلما تعداد بیشتری را می‌توانید فالو کنید.

پیشنهاد ما به شما برای افزایش فالوور این است که به مرور زمان تعداد فالوها را اضافه کنید. اگر در هفته اول 10 نفر را فالو کردید هفته دوم 15 نفر را فالو کنید. شما از این طریق محدودیت اینستاگرام را دور می‌زنید.

محدودیت اینستاگرام در فالو کردن به همین جا ختم نمی‌شود بلکه فالو روزانه و فالو ساعتی نیز جز محدودیت اینستاگرام است.

 محدودیت اینستاگرام در فالو

در هر ساعت چند نفر را می‌توانم فالو آنفالو کنم؟

محدودیت اینستاگرام در فالو کردن ساعتی، گریبان‌گیر بسیاری از کاربران شده است. برای فالو در هر ساعت قواعد خاصی وجود ندارد اما تجربه نشان داده و طبق گفته کارشناسان در هر ساعت بیش از 10 اکانت را فالو نکنید. بهتر است پس از انجام فعالیت 12 ساعت پیج شما استراحت کند سپس در ساعات بعد فالو آنفالو را شروع کنید.

 

روزانه چند نفر می‌توانم فالو آنفالو کنم؟

فالو آنفالو اولین چیزی است که به ذهن افراد می‌رسد تا فالوور پیجشان افزایش یابد. اگر منتظرید بگوییم کار اشتباهی می‌کنید، خیر! می‌توانید از این روش استفاده کنید ولی باید محدودیت اینستاگرام درنظر بگیرید. شما مجازید در هر روز 70 الی 75 اکانت فالو آنفالو کنید. این بدان معناست محدودیت اینستاگرام در فالو آنفالو کردن روزانه تقریبا 150 اکانت می‌باشد.

 ارتقای پیج اینستاگرام با ربات افزایش فالوور

محدودیت اینستاگرام در تعداد لایک‌ها

تعداد لایک در هر روز نیز جز محدودیت اینستاگرام است. با یک جمله خیالتان را راحت کنم شما می‌توانید در هرروز 1000 و هرساعت 120 پست لایک کنید!

نظر ما این است کمتر از این تعداد لایک کنید زیرا همیشه گفتند: «کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند.»

این تعداد لایک برای یک شبکه‌سازی خوب و افزایش نرخ تعامل بسیار عالی است.

  محدودیت اینستاگرام در تعداد لایک‌ها

محدودیت اینستاگرام در تعداد اکانت‌های مورد استفاده

هنگام Log out و Log in کردن از VPN استفاده نکنید زیرا تغییر کردن آدرس IP بطور مداوم باعث مسدودشدن اکانت شما می‌شود. محدودیت اینستاگرام در تعداد اکانت‌ها، 5 اکانت وارد شده است. بیش از این تعداد مجاز نیستید.

 

محدودیت اینستاگرام در کامنت

شما می‌توانید تقریبا 180 کامنت در هرروز بگذارید و همچنین بهتر است بین هر کامنت‌های شما تقریبا دو دقیقه فاصله باشد.

توجه کنید اگر تعداد کامنت‌های شما برای هر پست نامربوط به پیج شما افزایش پیدا کند، اینستاگرام شک می‌کند. متاسفانه در این زمان تصور اینستاگرام این است شما از ربات استفاده کردید.

 راه های دریافت کامنت بیشتر در اینستاگرام

محدودیت اینستاگرام در ارسال دایرکت

در هر روز می‌توانید 50 الی 70 پیام در دایرکت ارسال کنید. اما برای عبور از این محدودیت اینستاگرام تنها رعایت تعداد پیام کافی نیست. شما نباید یک پیام تکراری را برای عده زیادی از فالوورها ارسال کنید. همچنین بهتر است در زمان‌های مختلف پاسخ دهید یعنی یک روز صبح و یک روز زمان ظهر را به پاسخگویی دایرکت اختصاص دهید.

حال تصور می‌کنیم شما پیج فروشگاهی دارید، در زمان تخفیفات یک پیام یکسان به مشتریان سابق پیج ارسال می‌کنید. همچنین ممکن است تعداد دایرکت شما برای پاسخگویی بیش از 50 دایرکت باشد. برای جلوگیری از بلاک و مسدود شدن پیج چه کنیم؟ از این کار منصرف شویم؟

 

رفع محدودیت اینستاگرام در ارسال دایرکت با سودارو

سودارو می‌تواند بهترین راه حل برای حل مسئله رفع محدودیت دایرکت باشد. پس از ایجاد فروشگاه در سودارو نیاز نیست کدتخفیف و کمپین‌ها در دایرکت بصورت پیام تکراری ارسال کنید. شما می‌توانید طبق نیاز پیج از پلن‌های سودارو استفاده کنید و اطلاع‌رسانی جشنواره‌های تخفیفی را از طریق سرویس پیامکی به سودارو بسپارید.

 

محدودیت اینستاگرام در تعداد کاراکتر متن بیو و کپشن

طبق محدودیت اینستاگرام شما مجاز به استفاده از 150 کاراکتر متن در قسمت بیو هستید. بیو اینستاگرام نقش معرفی پیج شما را ایفا می‌کند بنابراین از این 150 کاراکتر هوشمندانه استفاده کنید.

محدودیت اینستاگرام در کامنت 2200 کاراکتر است. این تعداد کاراکتر برای تکنیک داستان‌سرایی در جهت ارتقای پیج و افزایش فالوور بسیار مناسب است.

ترفندهای ارتقا پیج کاری در اینستاگرام

محدودیت اینستاگرام در تعداد هشتگ

از طریق هشتگ‌ها می‌توانید محتواهای خود را سامان‌دهی کنید. محدودیت اینستاگرام برای هشتگ‌ها پس از 30 هشتگ ایجاد می‌شود. حتی اگر بیش از این تعداد در کپشن پست‌ها قرار گیرد اینستاگرام بطور خودکار آنها را نادیده می‌گیرد. 

محدودیت اینستاگرام در تعداد هشتگ

محدودیت اینستاگرام در لایو

لایو، پدیده‌ای که بطور مستقیم می‌توانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید. اما این قابلیت با محدودیت اینستاگرام مواجه است البته در بروزرسانی 2022 مدت زمان لایو یک ساعت افزایش یافت. محدودیت زمانی لایو در اینستاگرام 4 ساعت است. همچنین تنها 30 روز لایو شما ذخیره می‌شود تا سایر کاربرانی که در لایو حضور نداشتند، لایو را مشاهده کنند.

 

محدودیت اینستاگرام در تعداد منشن و تگ

منشن و تگ دو قابلیت اینستاگرام هستند که طبق تصور برخی از کاربران این دو قابلیت یکی است. اما قبل از اینکه به محدودیت اینستاگرام در این زمینه بپردازیم بایستی با معنی تگ و منشن آشنا شوید. شما می‌توانید از منشن کردن افراد در کامنت، پست و استوری استفاده کنید. ولی تگ کردن تنها در استوری امکان‌پذیر است. حال محدودیت اینستاگرام برای تگ 20 اکانت و منشن حداکثر 10 اکانت است. 

محدودیت اینستاگرام در تعداد منشن و تگ

اکشن بلاک چیست؟

اکشن بلاک، یک نوع از محدودیت اینستاگرام است که شما نمی‌توانید کاربری را فالو کنید، لایک کنید و یا کامنت بگذارید. اگر برای شما هم این اتفاق افتاده است یعنی حداقل یکی از موارد زیر را رعایت نکردید.

  1. محدودیت اینستاگرام را در فالو کردن کاربران نادیده گرفتید.
  2. به بیش از 70 نفر در روز دایرکت دادید.
  3. از محتوای ممنوعه استفاده کردید.
  4. محدودیت اینستاگرام در لایک روزانه یعنی 1000 لایک رد کردید.
  5. برای افزایش فالوور، لایک و یا کامنت از ربات استفاده کردید.
  6. محتوای کاربران دیگری را بدون ذکر تولیدکننده محتوا منتشر کردید.

 

ساده‌ترین روش برای رفع اکشن بلاک

برخی از کاربران بلافاصله پس از این مشکل، حساب جدید باز می‌کنند. این عمل صد در صد به ضرر پیج جدید و قبلی است. راه‌های مختلفی برای رفع این محدودیت اینستاگرام وجود دارد. یکی از این راه‌ها گزارش به اینستاگرام است. برای این کار بایستی روی گزینه Help در بخش Setting کلیک کنید. سپس گزینه Report a problem را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید برای رفع محدودیت موارد فوق را انجام ندهید تنها صبر کنید تا اینستاگرام به این نتیجه برسد که حساب شما واقعی است. مدت زمان پیشنهادی ما 48 ساعت است.

 

کلام آخر

سعی کردیم در این مقاله بروزترین قوانین اینستاگرام را قرار دهیم. از محدودیت اینستاگرام در فالو گرفته تا محدودیت اینستاگرام برای منشن و تگ، تمام این موارد در مقاله توضیح داده شده است.

رعایت نکردن قوانین و نادیده گرفتن محدودیت اینستاگرام به ضرر اکانت و کسب‌و‌کار شما است. اگر پیج شما جدید است و یا دارای آنلاین‌شاپ تازه تاسیس هستید، باید به شدت این قوانین را رعایت کنید. برای مثال اگر محدودیت اینستاگرام در فالو و آنفالوکردن 70 اکانت است شما بایستی نصف این تعداد فالو آنفالو کنید. همانطور که گفتیم اینستاگرام نسبت به اکانت‌های جدید حساس‌تر است. حال که تا جمع‌بندی مقاله خواندید درصورتی که مطالب این مقاله برایتان مفید بود برای دوستانتان ارسال کنید تا بقیه نیز از محدودیت اینستاگرام اطلاع یابند.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما