زمان خواندن 8 دقیقه

راه های ارتقاء پیج کاری در اینستاگرام

راه های ارتقاء پیج کاری در اینستاگرام

گسترش تکنولوژی و روی‌کار آمدن ابزارهای جدید برای برقراری ارتباط، سبب افزایش سرعت زندگی و تا حدودی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها شده‌است. افراد برای تعامل بیشتر از رسانه‌های ارتباطی نظیر اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، وب‌سایت و سایر موارد استفاده می‌کنند.

امروزه کمتر کسی است که با اینستاگرام آشنایی نداشته باشد. بسیاری از افراد با سطح دغدغه‌مندی مختلف و برای تولید انواع محتواهای طنز، علمی، آشپزی، تبلیغات محصولات و ... از این پلتفرم استفاده می‌کنند و می‌توانند عکس، ویدئو و سوژه‌های خود را با افراد و دوستانشان به اشتراک بگذارند. در این راستا شما می‌توانید با ساخت پیج کاری اینستاگرام وارد کسب‌و‌کارآنلاین شوید. همین موضوع سبب محبوبیت بیشتر اینستاگرام میان افراد مختلف شده ‌است.

به‌طور تقریبی همه‌ی فروشگاه‌ها برای تبلیغ کار و محصولات خود یک پیج کاری اینستاگرام راه‌اندازی کرده و در آن فعالیت می‌کنند. رعایت نکات جزئی پیج کاری اینستاگرام باعث بهتر و بیشتر دیده‌شدن پست‌ها و درنهایت سبب افزایش فالوورهای اینستاگرام خواهد شد. البته کمتر کسی این نکات مهم را می‌داند و آن‌ها رعایت می‌کند. به نظر شما چه روش‌هایی سبب افزایش فالوورهای اینستاگرام می‌شود؟ چه راه‌هایی برای ارتقای پیج کاری اینستاگرام وجود دارد؟ اگر شما هم به دنبال جذب فالوور و افزایش لایک و بازدید از پیج کاری اینستاگرام خود هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

با سودارو در 5 دقیقه فروشگاه آنلاین خود را بسازید و به پیج کاری خود در اینستاگرام متصل کنید تا افزایش فروش را تجربه کنید!
رشد پیج کاری اینستاگرام

افزایش فالوور و بازدید پست‌ها در پیج کاری اینستاگرام

صفحه کسب‌ و‌ کار شما در اینستاگرام، کارت ویزیت فروشگاه شما است.

اینکه در پیج کاری اینستاگرام از چه تصاویر و ویدئوهایی استفاده می‌کنید، شخصیت و ماهیت کار شما را مشخص می‌کند. شما با دیزاین صفحه اینستاگرام، محصولات و خدمات خود را معرفی می‌کنید و یا برای پیج کاری خود یک جامعه‌ی هدف تعریف می‌کنید. شما باید روش‌های ساده اما بسیار مهم را مطالعه کرده و به کار بگیرید. درنهایت شما طبق محتوایی که در پیج کاری اینستاگرام تولید می‌کنید، افراد پست‌ها و استوری‌های پیج شما را مشاهده می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند.

 

1) طرح‌بندی شبکه‌ای

طرح‌بندی شبکه‌ای درواقع نحوه قرارگیری پست‌ها در صفحه پیج کاری است. برای تقسیم یک صفحه به مناطق اصلی با در نظرگرفتن اندازه و موقعیت، بین بخش‌ها واجزای ساخته شده، به‌کار گرفته می‌شود.

 

2) ساخت یک تم مخصوص برای پیج کاری اینستاگرام

استفاده از یک تم مخصوص و منحصربه‌فرد در پیج کاری اینستاگرام، سبب یکپارچگی و تناسب در پیج می‌شود. بهتر است یک تم مرتبط با فعالیت پیج خود انتخاب کنید. برای مثال اگر محتوای پیج کاری اینستاگرام آشپزی است؛ می‌توانید ردیف بعد محتوای عکس یا ویدئو، از تصاویری با رنگ سفید همراه با نکات آشپزی استفاده کنید. درواقع این تم باعث جذابیت پیج می‌شود و مخاطب را بطور غیرمستقیم راهنمایی می‌کند.

 

3) انتخاب موضوع پست‌ها

شما باید از قبل فکر کنید که می‌خواهید فالوئرهای پیج کاری اینستاگرام شما، شما را با چه چیزی بشناسند. شما باید علاقه‌مندی خود را درنظر گرفته و طبق آن تولیدمحتوا انجام دهید؛ چراکه هرکدام از ما انسان‌ها منحصر بوده و ویژگی‌های درخشانی داریم. مطمئن باشید اگر در بصورت مستمر،

 

4) استفاده از عکس‌های باکیفیت

استفاده از عکس‌های باکیفیت یکی از راه‌های افزایش بازدید پیج کاری اینستاگرام است. سعی کنید از عکس‌های ژورنالی استفاده نکنید و از محصولات عکاسی کنید. امروزه بیش از هر زمان دیگری برای ارتقای پیج کاری اینستاگرام نیاز است برای مخاطب خود ارزش قائل شوید.

عکاسی از محصولات

 

5) امتحان کردن و بارگذاری انواع محتواها

اینستاگرام فقط اشتراک‌گذاری عکس نیست. شما می‌توانید محتواهای تولیدی خود را در قالب‌های ویدئو، Reels، استوری و IGTV در پیج کاری اینستاگرام بارگذاری کنید. با ایده‌پردازی و استفاده از خلاقیت خود می‌توانید از این امکانات که روزبه‌روز درحال پیشرفت و اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید هستند، استفاده کنید و محتواهای جدید به اشتراک بگذارید. هرکسی ترجیحات خود را در استفاده از محتواهای اینستاگرام دارد؛ برخی افراد فقط استوری‌ها را چک می‌کنند یا بعضی دیگر Reelsها را دوست دارند. بنابراین برای تعامل حداکثری با فالوئرهای پیج کاری اینستاگرام خود، بهترین استراتژی استفاده از انواع محتواها است.

حتما بخوانید: آموزش همه نکات تولید محتوا در اینستاگرام

6) تگ کردن محصولات در پست‌ها

یکی جذابیت‌های پیج کاری اینستاگرام، تگ کردن محصولات در پست‌ها است. معمولا اینفلوئنسرها و بلاگرها محصولاتی را در پست‌ها معرفی می‌کنند. آنها می‌توانند به‌ راحتی برند محصول مورد نظر را برای دسترسی بهتر کاربران تگ کنند.

 

7) تجزیه‌ و تحلیل نتایج پیج

یکی از نکاتی که برای افزایش پیج کاری اینستاگرام توصیه می‌شود، تجزیه‌وتحلیل مداوم بازیدها و لایک‌ها است. درواقع شما نیاز دارید دید کامل و جامعی به وضعیت کاربران داشته باشید. پیشنهاد می‌شود برای افزایش فالوئرهای اینستاگرام، مخاطبان خود را با گذاشتن باکس‌های سوال، نظرسنجی و ... درگیر کنید و بر محتوای تولیدی خود نظارت کامل داشته باشید.

 

استفاده از قابلیت‌های پیج کاری اینستاگرام

فرض کنید یک ویدیوی آموزشی در IGTV ایجاد کرده‌اید. ذخیره‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها به شما می‌گویند که کاربران این آموزش را مفید می‌دانند یا خیر. حال چگونه می‌توان به این اطلاعات برای رشد پیج کاری اینستاگرام دست یافت؟

آنالیز پیج کاری اینستاگرام

  • امروزه بسیاری از شرکت‌ها به‌ویژه استارتاپ‌های نوپا دارای یک پیج کاری اینستاگرام هستند. ساخت پیج کاری اینستاگرام دارای مزیت‌های بسیار زیادی نسبت به پیج شخصی است. برای ارتقای پیج کاری اینستاگرام می‌توانید، دکمه تماس و یک آدرس به پروفایل اضافه کنید. اطلاعات تماس می‌تواند شامل ایمیل و یا شماره در دسترس باشد. این اطلاعات ظاهر پیج شما را حرفه‌ای‌تر می‌کند و مخاطب بهتر جذب می‌شود.
  • اگر پیج کاری اینستاگرام شما دارای بیش از 10000 فالوور است، می‌توانید از ویژگی Swipe-up استفاده کنید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد، لینک مورد نظر را به استوری اضافه کنید. در واقع شما با این کار کاربر را مستقیم به محتوای لینک هدایت می‌کنید. برای مثال شما می‌توانید از این ویژگی پیج‌های کاری برای افزودن لینک محصولات کسب‌و‌کار خود استفاده کنید.
  • برای بررسی فعالیت فالوورها و آنالیز عملکرد پیج کاری اینستاگرام می‌توانید از بخش Insight Overview استفاده کنید. این قابلیت برای پیج کاری اینستاگرام برخلاف پیج شخصی فعال است. در بخش اول Insight Overview، عبارت Account reach را می‌بینید. Account reach آمار تعداد افرادی را نشان می‌دهد که از پیج شما دیدن می‌کنند. Account engaged نیز بیانگر آمار میزان تعامل پیج کاری اینستاگرام با سایر پیج‌ها مانند کسب‌و‌کارهای دیگر است. عبارت بعدی در بخش Insight Overview، Total Followers است. شما با مشاهده این بخش به میزان جذب فالوور خود در یک هفته، یک ماه یا ... پی می‌برید.  اگر نتایج هر کدام از قسمت‌ها منفی شد یعنی عملکرد پیج شما ضعیف است. برای مثال بهبود نتایج منفی در قسمت Account engaged، مستلزم تعامل بیشتر با همکاران حوزه کاری شما و در نتیجه دریافت فالوورهای مشترک است.

 

اشتباهات رایج در پیج کاری اینستاگرام

در ابتدای مسیر اکثر پیج‌های کاری در اینستاگرام با چالش‌های زیادی روبرو هستند. ممکن است هزینه‌های زیادی برای تبلیغات پرداخت کنند و یا به کمپین‌های اینستاگرامی بپیوندند. در ادامه با برخی از اشتباهات رایج در پیج کاری اینستاگرام آشنا می‌شوید.

کامنت پست‌های پیج کاری نباید بسته باشد. اینکار ضربه بزرگی به میزان تعامل پیج با سایر افراد و دیگر کسب‌و‌کارها می‌زند. درنهایت باعث منفی شدن قسمت insight می‌شود. همچنین اگر دارای پیج کاری هستید، حتما کامنت‌های پست‌ها را پاسخ دهید.

زمان مناسب برای تبلیغات را بصورت هوشمندانه تعیین کنید. اگر پست کافی برای ارائه محصولات منتشر نکردید، هرگز از تبلیغات استفاده نکنید. مطمئن شوید پیج شما در نظر اکثر کاربران جذاب و مورد اعتماد است. بنابراین زمانی می‌توانید از تبلیغات برای بازدهی بیشتر استفاده کنید که زیرساخت‌ پیج کاری اینستاگرام اصولی و درست است.

با شرکت در کمپین‌های اینستاگرامی و تبلیغات بی‌هدف توسط پیج‌های غیرمرتبط، فالوورهای روح را وارد پیج کاری اینستاگرام نکنید. بنابراین برای کسب نتیجه مطلوب باید آگاهانه فعالیت کنید.

همواره به این نکته توجه کنید! تعداد لایک‌ها، بازدیدها و فالوئرهای پیج کاری اینستاگرام زمانی اهمیت پیدا می‌کنند که باعث رشد هدفمند کسب‌و‌کار شوند.

 

توصیه نهایی برای پیج‌های فروشگاهی

در وهله اول برای راه‌اندازی یک پیج فروشگاهی موفق در پیج کاری اینستاگرام باید به نکاتی توجه کنید که باعث افزایش علاقه و ترغیب مخاطبان به پیج می‌شود.

بنابراین باید راه‌هایی پیدا کنید تا کاربران در پیچ کاری اینستاگرام شما به مدت زیادی بمانند و محتوای تولیدی پیج اینستاگرام شما را ببینند. توصیه ما به شما به کار بردن ایده‌های سرگرمی برای افزایش تعامل در پیج کاری اینستاگرام است.

  • شما می‌توانید از معرفی محصول، کاربرد و استفاده صحیح از آن ویدئو تهیه کنید.
  • گهگاهی جملات انگیزشی و امید بخش مرتبط با پیج را در استوری‌ها بکار برید.
  • از میم‌ها به‌عنوان ابزار تبلیغاتی برای محصولات پرفروش استفاده کنید.
  • از سبک‌های متفاوت مانند ASMR برای آنباکسینگ محصول و بسته‌بندی استفاده کنید.
  • بازی‌های خلاقانه مرتبط با محصولات پیج کاری اینستاگرام طراحی کنید تا تعامل بین شما و کاربر شکل گیرد.
  • مسابقات هیجان‌انگیز در پیج کاری اینستاگرام خود برگزار کنید.

 

برگزاری مسابقه با هدایای جذاب

سخن آخر

ایجاد یک پیج کاری اینستاگرام، کار ساده‌ای نیست؛ اما با الگو قرار دادن شرکت‌های موفقی که آن‌ها را فالو دارید می‌توانید مسیر دیده‌شدن را پیدا کنید. علاوه بر موارد گفته شده، به‌طور مداوم به این فکر کنید که چه چیزی باعث می‌شود شما پیچ‌هایی را که فالو کرده‌اید بطور مداوم دنبال می‌کنید؟ و چه چیزهایی به آن پیج کاری اینستاگرام ارزش داده که پست و استوری آن‌ها را از دست نمی‌دهید. سپس از روش‌های آنها الگوبرداری کنید و لایه‌های عمیق کار آن‌ها را بررسی و آنالیز کنید. درنهایت به مرور روی پیچ کاری اینستاگرام خود پیاده کنید. قطعا نتایج مثبت تغییر عملکرد خود را در مدت زمان 6 ماهه تا یک ساله می‌بینید.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما