زمان خواندن 9 دقیقه

نحوه دریافت کامنت بیشتر در اینستاگرام

نحوه دریافت کامنت بیشتر در اینستاگرام

همیشه افزایش کامنت اینستاگرام یکی از مسائل مهم بعد از راه‌اندازی کسب‌و‌کار نو در اینستاگرام است. اما راهکار چیست؟ چرا بسیاری از کسب‌و‌کارها به دنبال افزایش کامنت اینستاگرام هستند؟

افزایش کامنت اینستاگرام یعنی افزایش تعامل میان مشتری و خریدار!

الگوریتم اینستاگرام هر روز پر رمزورازتر از دیروز می‌شود بنابراین ممکن است هرکار ممنوعه در این پلتفرم سبب مسدودی پیج اینستاگرام شما شود. شما درواقع باید میزان استفاده از ربات‌های افزایش کامنت اینستاگرام را کاهش دهید.

ما در این مقاله بصورت رایگان در ابتدا به مزیت‌های افزایش کامنت اینستاگرام پرداختیم و سپس راهکارهای افزایش کامنت اینستاگرام را شرح دادیم. توجه کنید تمام راهکارهای موجود در این مقاله کاربردی است و رعایت هر کدام تغییر قابل ملاحظه‌ای در روند رشد پیج شما ایجاد می‌کند. پس با ما همراه باشید.

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

افزایش دریافت کامنت اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟

در ابتدا قبل از هر اقدامی در اینستاگرام بایستی درباره مزیت‌های کار مورد نظر تحقیق کنید.

فرض کنید شما یک پست را در اینستاگرام بارگذاری کردید، زمانی که کاربران در زیر پست شما کامنت می‌گذارند یعنی اشتیاق لازم را برای ارتباط با شما دارند. پس از اینکه شما نیز با آنها ارتباط برقرار می‌کنید، بطور ناخوداگاه کاربران به فالوورهای وفادار تبدیل می‌شوند. طبق گفته اینستاگرام هرچه تعداد کامنت اینستاگرام افزایش یابد، پست اینستاگرام شما شانس بالاتری برای ورود به بخش فید اینستاگرام را دارد. همچنین علاوه بر حضور در قسمت فید، ممکن است در پست در قسمت اکسپلور نیز قرار گیرد. حتی برخی کارشناسان نیز می‌گویند کامنت‌ اینستاگرام اهمیت بیشتری نسبت به لایک دارد. درنتیجه کامنت اینستاگرام یکی از عواملی است که به رتبه‌بندی پست و محتوای پیج شما کمک می‌کند. سعی کنید محتوایی تولید کنید علاوه بر پوشش هدف خاص، جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

 

11 روش هوشمندانه برای افزایش دریافت کامنت اینستاگرام

اکنون شما دلایل افزایش کامنت اینستاگرام را درجهت ارتقای پیج می‌دانید. وقت آن است با چند روش مهم و کاربردی برای افزایش کامنت اینستاگرام آشنا شوید. قطعا روش‌های پیشنهاد شده کمک شایانی می‌کند تا تعامل میان شما و کاربر شکل گیرد.

  1. پاسخ به تمامی کامنت‌های اینستاگرام
  2. کپشن‌نویسی اصولی
  3. زمان‌بندی مناسب برای بارگذاری پست
  4. بارگذاری ویدئو درجهت افزایش کامنت اینستاگرام
  5. بارگذاری تصاویر چهره انسان
  6. ایجاد پرسش و پاسخ در کامنت اینستاگرام
  7. مسابقات و هدایا
  8. اشتراک‌گذاری پست در استوری
  9. استفاده از هشتگ‌ها برای افزایش کامنت اینستاگرام
  10. پین کردن پست
  11. محتواهای باکیفیت

افزایش کامنت اینستاگرام

  1. پاسخ به همه کامنت‌ها

در قدم اول شما باید به تمامی نظرات درباره پست‌هایتان پاسخ دهید. درواقع پاسخ به کامنت اینستاگرام، اولین و هدفمندانه‌ترین روش بازاریابی در اینستاگرام است. شما از این طریق موتور پست‌های خود را روشن می‌کنید تا حداکثر تعامل میان شما و کاربر انجام شود. زمانی که شما کامنت اینستاگرام کاربری را پاسخ می‌دهید، کاربر احساس صمیمت می‌کند و سعی می‌کند حدالامکان برای پست‌های دیگر شما نیز کامنت بگذارد. حدود 40 درصد از افرادی که کامنت اینستاگرام می‌گذارند، انتظار دارند صاحب پیج در یک ساعت اولیه پاسخ کامنت‌های آنها را بدهد. بنابراین شما از این فرصت برای ارتباط و مکالمه با مخاطب‌ خود استفاده می‌کنید.

اصول درست نوشتن بیو حرفه ای در اینستاگرام

  1. کپشن‌نویسی اصولی

کپشن‌نویسی اصولی باید در راستای افزایش کامنت اینستاگرام انجام شود. وقتی صحبت از کپشن پست‌ها می‌شود، نظرهای مختلفی در این حوزه وجود دارد. درواقع کپشن اینستاگرام، یک مکان عالی برای ارتباط و صحبت با کاربران است. نتایج نشان داده است، مخاطب پس از خواندن کپشن‌های دوستانه و با زبان محاوره‌ای تمایل بیشتری به گذاشتن کامنت اینستاگرام دارد. اما دقت کنید کپشن‌نویسی باید مرتبط با محتوای پیج شما باشد. توصیه ما برای تعامل بیشتر، داستان‌سرایی در کپشن است.

بهتر است برای جذابیت بیشتر در راستای افزایش کامنت اینستاگرام از ایموجی‌های مرتبط با متن نیز استفاده کنید.  همچنین می‌توانید پیج‌های مختلف را منشن کنید. فرض کنیم، شما پیج بلاگری دارید و پست موردنظر درباره نحوه پخت یک نوع غذای خاص است، شما می‌توانید آشپز اصلی را منشن کنید. اینکار تاثیر مثبتی در تعامل پیج شما با سایر پیج‌ها دارد.

علاوه بر موارد فوق راه دیگری نیز برای تعامل بیشتر پس از خواندن کپشن وجود دارد. می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید دوستان خود را منشن کنند. بنظر شما از چه طریقی کاربر این درخواست را قبول می‌کند؟ شما بایستی از سوال‌های هدفمند در انتهای کپشن برای افزایش کامنت اینستاگرام استفاده کنید. برای مثال یک پیج در حوزه روانشناسی در نظر بگیرید، با پرسش بهترین دوست شما کیست؟ در انتهای کپشن مخاطب را ترقیب به منشن می‌کنید. درنهایت مکالمه‌ای در کامنت‌ها صورت می‌گیرد که می‌تواند برای ارتقای پیج بسیار کمک‌کننده باشد.

 

طرح سوال در انتهای کپشن

 

  1. زمان‌بندی مناسب برای بارگذاری پست‌ها

هوشمندانه‌ترین راه برای تعامل با مخاطب درجهت افزایش کامنت اینستاگرام، زمان‌بندی بارگذاری پست است. برای انجام این روش همه چیز به عملکرد مخاطبان شما بستگی دارد. ممکن است مخاطبان شما در شب آنلاین باشند و یا در روز خاصی بیشترین فعالیت را داشته باشند. پس از بارگذاری، پست ابتدا به افرادی نشان داده می‌شود که آنلاین هستند. شما ابتدا باید به بخش insight اینستاگرام و سپس قسمت audience بروید. در این مکان شما از طریق تجزیه‌و‌تحلیل اینستاگرام میزان فعالیت و تعامل کاربران پیج را مشاهده می‌کنید. قطعا بارگذاری پست‌ها در زمان مناسب برای دریافت کامنت اینستاگرام بسیار تاثیرگذار است.

آنالیز پیج اینستاگرام

 

  1. بارگذاری ویدئو درجهت افزایش کامنت اینستاگرام

نتایج نشان داده است علاقه‌مندی کاربران اینستاگرام به محتوای ویدئویی بسیار زیاد است. یک ویدئو جذاب یک دقیقه‌ای می‌تواند علاوه بر سرگرمی، تعامل مخاطب را نیز از طریق کامنت اینستاگرام به همراه داشته باشد. اگر شما از مخاطب بخواهید پس از مشاهده ویدئو مورد نظر کامنت بگذارند به احتمال زیاد نظراتشان را نسبت به ویدئو برایتان ارسال می‌کنند. همانطور که گفته شد باید توجه کنید که ویدئوهای شما جالب و جذاب باشند.

صفرتا صد ساخت هایلایت حرفه ای در اینستاگرام

  1. بارگذاری تصاویر چهره

بارگذاری تصاویر خودتان در انواع فرمت‌ها حس خوبی به مخاطب منتقل می‌کند. کامنت‌های پست‌های اینستاگرامی که حاوی تصاویر چهره انسان هستند، 32 درصد بیشتر است. اما شاید شما خجالتی باشید و یا علاقه‌ای به بارگذاری تصاویر خود نداشته باشید. نگران نباشید! ما دو راحل برای حل این چالش معرفی می‌کنیم.

  • از محتوای اینفلوئنسرها استفاده کنید

برای مثال در نظر بگیرید شما مدیریت یک پیج آرایشی را برعهده دارید. شما می‌توانید از محتوای ویدئویی یا تصاویر اینفلوئنسرهایی استفاده کنید که به معرفی یک محصول خاص می‌پردازند. این تکنیک برای افزایش کامنت اینستاگرام قطعا گامی به سمت جلو است.

  • اشتراک‌گذاری تصاویر و یا ویدیو مشتریان

زمانی که محصول شما به دست مشتریان می‌رسد، از آنها بخواهید رضایت‌مندی خود را در قالب یک ویدئو و یا تصویر اعلام کنند. سپس شما می‌توانید تصویر و یا ویدیو آنها را پست کنید. این روش علاوه بر افزایش کامنت اینستاگرام، سبب ارتقا و رشد زودهنگام پیج شما می‌شود.

 

  1. پرسش و پاسخ در کامنت‌ اینستاگرام

ایجاد سوال درباره یک مسئله‌ در کامنت‌ها همیشه جذاب است. برای مثال یک پیج حوزه فیلم و سریال را در نظر بگیرید که هفتگی 4 فیلم با ژانرهای مختلف معرفی می‌کند. اگر این پیج در کامنت پست آخر هفته پرسشی مانند «شما طرفدار کدام فیلم هستید» را مطرح کند، درواقع از فالوورها می‌خواهد به این سوال پاسخ دهند. درنتیجه افزایش کامنت اینستاگرام به راحتی صورت می‌گیرد و همچنین کاربران نیز بایکدیگر تعامل دارند.

 

  1. مسابقات و هدایا

برگزاری مسابقه اینستاگرامی با هدایای خاص همانند معجزه‌ای برای افزایش کامنت اینستاگرام عمل می‌کند. تعامل در کامنت‌های این پست‌ها تقریبا 64 برابر بیشتر از پست‌های عادی است. یکی از شرایط شرکت در مسابقات، می‌تواند منشن کردن دوستان باشد یعنی از کاربران بخواهید حداقل 3 نفر از دوستان خود را منشن کنند. انجام این روش منجر به افزایش فعالیت کاربران در کامنت اینستاگرام می‌شود. همچنین نرخ تعامل را افزایش داده و پیج رشد خواهد کرد. اما ممکن است فرایند منشن کردن کمی مشکل باشد زیرا برخی از کاربران علاقه‌ای به اینکار ندارند. در این صورت شما می‌توانید در استوری‌ها اعلام کنید هدیه‌ای برای کامنت‌های یک پست خاص درنظر گرفته‌اید. سپس از کاربران بخواهید در زیر پست موردنظر کامنت بگذارند و در مرحله بعد قرعه‌کشی را انجام دهید. مطمئن باشید این تکنیک، راحل مناسبی برای افزایش کامنت اینستاگرام است.

 برگزاری مسابقات اینستاگرامی درجهت افزایش کامنت اینستاگرام

  1. اشتراک‌گذاری پست در استوری

اشتراک‌گذاری پست در استوری می‌توان نشان‌دهنده بروز بودن پیج شما باشد. ممکن است مخاطب پست شما را در قسمت Feed اینستاگرام دیده باشد و رد شود، همچنین امکان دارد چند ساعت پس از بارگذاری مطالب وارد اینستاگرام شود. در این شرایط اشتراک‌گذاری پست در استوری راه نجات محتوای شما است. در استوری نیز از مخاطب درخواست کنید، درباره محتوا نظر بدهد. بنابراین اشتراک‌گذاری پست در استوری بطور خیلی نامحسوس باعث افزایش کامنت اینستاگرام می‌شود.

 

  1. هشتگ‌ها

اگر تا به حال از هشتگ‌ها در کپشن استفاده نکرده‌اید، ضربه بزرگی به پیج وارد کردید. استفاده از هشتگ‌های مرتبط با محتوا آسا‌ن‌ترین روش برای افزایش کامنت اینستاگرام است. تخمین زده‌اند تعامل یک پست درصورت استفاده از کپشن‌های مرتبط و مفید 12 درصد نسبت به پست‌های فاقد هشتگ رشد داشته است. هشتگ‌ها راه میانبری برای دریافت فالوور جدید و افزایش کامنت اینستاگرام است.

 

استفاده از هشتگ برای افزایش کامنت اینستاگرام

 

  1. پین کردن پست

حتما تا به حال پین کردن کامنت‌ اینستاگرام را امتحان کردید. پین کردن پست در اینستاگرام نیز مزیت‌های زیادی دارد. درواقع شما با اینکار محتوای یک ویدئو را برجسته می‌کنید تا کاربران نظراتشان را کامنت کنند. بنابراین برای ایجاد تاثیر مثبت در افزایش کامنت اینستاگرام و رشد کسب‌و‌کار خود، پست موردنظرتان را پین کنید. برای مثال شما مسابقه‌ای در پیج خود برگزار می‌کنید که کاربران دو هفته برای شرکت در آن مهلت دارند سپس چند روز بعد یک پست دیگر بارگذاری می‌کنید. با استفاده از این ویژگی جدید اینستاگرام، می‌توانید پست مربوط به مسابقه را پین کنید. بنابراین دسترسی کاربران مخصوصا کاربران جدید به پست مسابقه افزایش می‌یابد.

پین کردن پست

  1. محتوای باکیفیت

لازم است این نکته را نیز برای افزایش کامنت اینستاگرام در نظر بگیرید. ساخت محتواهای باکیفیت خنده‌دار و یا بحث‌برانگیز، ایده بسیار خوبی برای تعامل بیشتر میان کاربران اینستاگرام است. تلاش کنید محتوا شما احساسات مخاطب را برانگیزد و او را وادار به گذاشتن کامنت اینستاگرام کند. قانونی وجود ندارد که حتما مطالب پست‌ها مرتبط با برند شما باشند. درواقع می‌توانید با بارگذاری یک محتوای سرگرمی و جالب، نظرات بیشتری را جلب کنید.

 

تکنیک آخر برای افزایش کامنت اینستاگرام

افزایش کامنت اینستاگرام فرایندی نیست که در یک شب اتفاق بیفتد. بنابراین سعی کنید تمامی این روش‌ها را قدم به قدم امتحان کنید تا تعامل شکل گیرد. همچنین ابتکار را نیز در دستور کار خود قرار دهید برای مثال از ویدئو حیوانات استفاده کنید. تکنیک‌های نام برده شده برای افزایش کامنت اینستاگرام در این مقاله توسط بازاریاب‌ها و اینفلوئنسرها استفاده می‌شود. امیدواریم اطلاعات فوق برای پیج شما نیز در جهت رشد فالوور مفید باشد.

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما