زمان خواندن 7 دقیقه

معرفی ترفند‌های جدید برای افزایش فالوور در اینستاگرام

معرفی ترفند‌های جدید برای افزایش فالوور در اینستاگرام

امروزه افزایش فالوور در اینستاگرام دغدغه بسیاری از بلاگرها و فروشگاه‌های اینترنتی تازه‌کار است. اگر دارای کسب‌و‌کار آنلاین در اینستاگرام هستید، قطعا تا به حال با چالش افزایش فالوور روبرو شده‌اید. افزایش فالوور و داشتن استراتژی منحصر به‌فرد در اینستاگرام به شما کمک می‌کند، پیجتان بهتر دیده شود. درواقع بایستی برای درامدزایی از طریق پلتفرم اینستاگرام، دانش و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. شما می‌توانید بدون خرید نرم‌افزار خاصی، فالوور‌‌های حقیقی خود را در اینستاگرام افزایش دهید.

حال این سوال مطرح می‌شود، موثرترین تکنیک جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام چیست؟ از چه راه‌هایی فالوور رایگان و واقعی دریافت کنیم؟ سریع‌ترین راه برای ورود به اکسپلور، چه مسیری است؟ چرا باید برای افزایش فالوور در اینستاگرام تلاش کنید؟ آیا تنها با پرداخت هزینه، افزایش فالوور در اینستاگرام امکان پذیر است؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا قدم به قدم پاسخ پرسش‌های خود را درباره افزایش فالوور دریافت کنید.

ساخت فروشگاه آنلاین متصل به پیج اینستاگرام با سودارو

تولید محتوای باکیفیت

در قدم اول برای افزایش فالوور، بهتر است بیو اینستاگرام خود را بهینه کنید زیرا اولین تصویری است که مخاطب از پیج شما می‌بیند. در این قسمت بطور مختصر و مفید محتوای پیج خود را توصیف کنید و از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت و کسب‌و‌کار استفاده کنید.

تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند، عنصر کلیدی در افزایش فالوور و رشد پیج اینستاگرام است. محتوای با کیفیت باید دارای عنوان جذاب، تصاویری با وضوح بالا و هشتگ‌های کارامد و ترند باشد. شما می‌توانید برای افزایش سطح کیفیت عکس‌ها در اینستاگرام، از قالب‌های آماده در سایت‌های مختلف مانند pinterest و pexele استفاده کنید. همچنین می‌توانید با سایت compressor، حجم تصاویر را بدون افت کیفیت فشرده کنید. اگر نیاز مخاطب با مشاهده اولیه پیج برطرف نشود، باعث عدم رشد پیج خواهد شد.

همیشه کیفیت مهم‌تر از کمیت است، بنابراین محتوای پیج خود را اصولی و درست تولید کنید. سعی‌کنید در این مسیر بروز باشید. بعید بنظر می‌رسد با تولید محتوای ارزشمند موفق به افزایش فالوور نشوید البته در ادامه نکاتی را یاد خواهید گرفت که به رشد سریع‌تر پیج و افزایش فالوور در اینستاگرام کمک زیادی می‌کند.

اگر علاقه مند هستید تا با نحوه تولیدمحتوا با کیفیت آنشا شوید، مقاله " آموزش تولید محتوا در اینستاگرام" را مطالعه کنید.

تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام

راز کپشن‌نویسی اصولی

دومین راه برای افزایش فالوور پس از تولید محتوای باکیفیت، نوشتن کپشن بصورت درست و اصولی است. بایستی برای حفظ ارتباط پیوسته با مخاطب، کپشن‌های جذاب و متنوع بنویسید. ممکن است از خودتان بپرسید، کپشن باید کوتاه باشد یا بلند؟ بصورت داستانی باشد یا صرفا نکات مهم؟ شامل کلمات طنز و بامزه باشد یا جدی و مختصر؟

کپشن‌نویسی اصولی، باعث ارتقای پیج و افزایش فالوور می‌شود. می‌توانید حداکثر 2200 کاراکتر قسمت کپشن اینستاگرام بنویسید اما شروع کپشن باید آنچنان جذاب باشد تا مخاطب زمان بیشتری را به پست شما اختصاص دهد. برخی از پست‌ها تنها با یک کپشن کوتاه و بامزه جذابیت فراوانی دارند، در حالی که ممکن است برخی دیگر نیازمند کپشن طولانی‌تر باشند. همچنین کپشن می‌تواند، یک داستان‌ خاطره‌انگیز و بامعنا باشد تا خاطره‌ای در ذهن مخاطب تداعی شود. لحن محتوای کپشن، ارتباط مستقیمی با محتوای پیج و افزایش فالوور دارد.

بهتر است در حوزه بلاگری، لحن کپشن دوستانه و صمیمی باشد و از ایموجی‌های مختلف استفاده شود. از مخاطبان بخواهید از پست‌ها حمایت کنند، نظر و پیشنهادات را کامنت بگذارند. در انتهای کپشن سوالی بپرسید تا ارتباط خوبی بین شما و مخاطب شکل گیرد. همچنین برای جذب و افزایش فالوور در حوزه کسب‌و‌کار، حتما مزیت‌های محصول را در کپشن فروش بنویسید، نحوه ثبت سفارش و ارسال را نیز توضیح دهید. بنابراین کپشن‌ پست‌ها باید دارای کلمات کلیدی و توضیحاتی شیوا و روان باشد. درنتیجه از طریق کپشن نویسی اصولی، افزایش فالوور در پیج شما امکان‌پذیر است.

 

محصولات پرفروش اینستاگرام چه محصولاتی هستند؟

 

 افزایش فالوور رایگان از طریق تعامل با مخاطب

تعامل با مخاطبان برای رشد در اینستاگرام و افزایش فالوور بسیار مهم است. الگوریتم اینستاگرام با هوش مصنوعی کار می‌کند، بنابراین میزان تعامل شما با مخاطب را به‌خوبی تشخیص می‌دهد. به‌عنوان مثال اگر مخاطب نسبت به پست‌ها و استوری شما واکنشی نشان ندهد، طبق آنالیز اینستاگرام؛ محتوا مورد علاقه مخاطب نیست.

تعامل با کاربران برای افزایش فالوور

تاثیر تغییر الگوریتم اینستاگرام در افزایش فالوور

الگوریتم اینستاگرام تاثیر بسزایی در جذب و افزایش فالوور دارد. تا سال 2018 زمانی که وارد اینستاگرام می‌شدید، پست‌ها بر اساس زمان به شما نشان داده می‌شدند. در این صورت ممکن بود پست موردعلاقه خود را از دست بدهید یا ترتیب نشان دادن پست‌ها بسیار خسته‌کننده باشد. اینستاگرام در طی زمان این روند را بهبود بخشید. از سال 2018 به بعد با تغییر الگوریتم اینستاگرام، پست‌ها بر اساس علاقه‌مندی مخاطب نشان داده می‌شوند. درواقع اگر دارای صفحه فعال در اینستاگرام هستید، لازم است برای افزایش فالوور همواره با مخاطبان خود در ارتباط باشید.

با تحلیل صحیح از فعالیت مخاطب می‌توانید الگوریتم اینستاگرام را شکست دهید. شما می‌توانید از نظرسنجی و سوالات جذاب برای سرگرمی در استوری استفاده کنید و یا از مخاطب بخواهید پست را لایک و شیر کند. به‌عبارتی افراد را ترغیب می‌کنید تا زمان زیادی در پیجتان ماندگار شوند. ناگفته نماند، لایک استوری نیز یکی از راه‌های پربازده برای رشد پیج و افزایش فالوور است. در نتیجه از کاربران بخواهید با لایک استوری‌ها علاقه‌مندی خودشان را نسبت به محتوای پیج اعلام کنند. قطعا می‌دانید هر قدر میزان تعامل با مخاطب افزایش یابد، درصد حضور پیج شما در بخش اکسپلور اینستاگرام بالاتر می‌رود و باعث افزایش فالوور واقعی و رایگان می‌شود.

حتما بخوانید: معرفی راه های کسب درآمد از اینستاگرام

نقش تبلیغات در افزایش فالوور اینستاگرام

یکی از راه‌های موفقیت‌آمیز افزایش فالوور، تبلیغات و همکاری با اینفلوئنسرها است. تبلیغات متقابل با پیج‌های مرتبط می‌تواند کاربران زیادی را به سمت پیج شما هدایت کند زیرا دارای مخاطب‌هایی با علایق مشابه هستید. همکاری با اینفلوئنسرها برای رونق کسب‌وکار بسیار پر مسئولیت است. ارتباط با یک اینفلوئنسر بسیار مشهور می‌تواند باعث افزایش فالوور ناگهانی و رشد بازدید برند شما شود اما تاکید می‌شود؛ اینفلوئنسر متناسب با محتوای پیج خود انتخاب کنید.

بسیاری از افراد نیز از تبلیغات هوشمند در اینستاگرام استفاده می‌کنند، آنها با پاسخ دادن به کامنت‌های مرتبط و تبلیغات در زیر پست‌های دیگران، کاربران زیادی را ترغیب می‌کنند. با انجام این تکنیک، درنهایت بازدید افراد مختلف از پیج شما افزایش می‌یابد. همچنین می‌توانید از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند فیس‌بوک و توییتر افراد مختلفی را با محتوای پیج خود آشنا کنید. پس از بررسی کارایی هشتگ‌ها در پلتفرم‌های مختلف، به‌نظر می‌رسد هشتگ‌ها در اینستاگرام اهمیت ویژه‌ای دارند. هشتگ‌ها به شما این امکان را می‌دهند، محتوای پیج خود را با کاربران بیشتری اشتراک بگذارید. درواقع استفاده درست از هشتگ‌ها، یکی از ابزارهای رایگان افزایش فالوور است. بنابراین برای ارتقای پیج و افزایش فالوور از تبلیغات هدفمند و درست در اینستاگرام غافل نشوید.

ساخت تقویم تولید محتوا برای افزایش فالوور

ساخت تقویم محتوا برای افزایش فالوور

استمرار و انسجام در تمامی کارها باعث موفقیت و پیشرفت می‌شود. پیشنهاد ما به شما برای تولید محتوا در اینستاگرام و افزایش فالوور، طراحی و ساخت تقویم تولید محتوا است.

ممکن است بدون داشتن برنامه‌ریزی اصولی همیشه تحت فشار و استرس باشید. درنهایت روند ارتقای پیجتان کاهش می‌یابد و فالوورهای زیادی را از دست می‌دهید. با استفاده از تقویم تولید محتوا، در زمان و انرژی صرفه‌جویی می‌کنید و به‌راحتی محتوای پیجتان را مدیریت می‌کنید. یعنی با داشتن تقویم تولید محتوا دارای برنامه‌ریزی دقیق روزانه خواهید بود. یک تقویم تولید محتوا باید شامل عنوان محتوا، تاریخ انتشار محتوا، نوع محتوا و هدف از انتشار محتوا باشد. شما می‌توانید با استفاده از Instagram insights، میزان فعالیت کاربران را ارزیابی کنید، درنهایت زمان ایده‌آل برای پست گذاشتن در اینستاگرام را تشخیص می‌دهید. پس یکی از راه‌های افزایش فالوور واقعی، داشتن برنامه‌ریزی درست با ساخت تقویم تولید محتوا است.

 

سخن آخر برای افزایش فالوور در اینستاگرام

اگر بطور مداوم و منسجم فعالیت کنید؛ حتما پست‌ها طبق الگوریتم جدید اینستاگرام، به تعداد زیادی از کاربران نشان داده می‌شود. بنابراین برای افزایش فالوور، محتوای شما باید به اندازه کافی ارزشمند باشد تا مخاطبان آن را به اشتراک بگذارند. بدیهی است؛ هر چه تحلیل و ارزیابی بیشتری انجام دهید، در این راه موفق‌تر عمل خواهید کرد و بازدهی پیج شما بالاتر می‌رود. در حالت کلی بایستی یک استراتژی تولید محتوا ایجاد کنید و بصورت هدفمند در مسیر خود حرکت کنید. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، افزایش فالوور موفقی داشته باشید و با انجام تکنیک‌های طلایی، کسب‌و‌کار آنلاین خود را رونق دهید.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما