زمان خواندن 9 دقیقه

اصول درست نوشتن بیو حرفه‌ای در اینستاگرام

اصول درست نوشتن بیو حرفه‌ای در اینستاگرام

در حال حاضر بسیاری از کسب‌و‌کارها وارد فضای هیجان‌انگیز و اشباع شده اینستاگرام شده‌اند. اگر به دنبال تمایز پیج کسب‌و‌کارتان در اینستاگرام هستید، توصیه ما به شما بهینه‌سازی بیو اینستاگرام است.

بیو اینستاگرام بخش کوچکی از صفحه پروفایل شما است اما می‌تواند بسیار مسئله‌ساز باشد. متاسفانه بسیاری از کسب‌و‌کارها چند خط متن ساده و با عجله در این قسمت می‌نویسند. باید به یاد داشته باشید نوشتن بیو اینستاگرام صرفا یک کار معمولی نیست بلکه ایجاد فرصتی است تا جذب اولیه کاربر صورت گیرد. بنابراین یادگیری نحوه نوشتن بیو اینستاگرام باید یک اولویت مهم در راستای افزایش فالوور باشد.

بیو اینستاگرام بایستی با شیوه‌ای خاص نوشته شود تا بازدیدکنندگان صفحه به فالوور سپس به مشتری ثابت تبدیل شوند. حال شاید با اهداف دقیق بیو اینستاگرام آشنا نباشید. ما در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مربوط به نوشتن بیو اینستاگرام را پوشش دهیم.

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

بیو اینستاگرام چیست؟

بیو اینستاگرام توضیح کوتاهی درباره پیج اینستاگرام شما است که دقیقا زیر لوگو پروفایل شما قرار دارد. اولین مسیر تعاملی شما با کاربر و یا مشتری در این قسمت شکل می‌گیرد. کاربر پس از مشاهده پروفایل شما سپس قسمت بیو، در عرض چند ثانیه تصمیم می‌گیرد شما را فالو کند یا خیر.

شما می‌توانید در قسمت بیو اینستاگرام 150 کاراکتر متن، راه ارتباطی با شما و سایر موارد مربوط به پیجتان را بنویسید. همچنین می‌توانید برای زیبایی این قسمت از ایموجی، هشتگ و فونت‌های خاص استفاده کنید. علاوه بر موارد فوق بیو اینستاگرام شامل اطلاعات زیر است.

  • نام کاربری
  • دسته‌بندی برند
  • یک لینک خارجی و یا وبسایت

بیو اینستاگرام پیج سودارو

هدف از بیو اینستاگرام چیست؟

همانطور که گفته شد، بیو اینستاگرام شانس طلایی برای ارتباط با کاربران ارائه می‌دهد. در ابتدا بهتر است یک قلم و کاغذ تهیه کنید. سپس برای نوشتن قسمت بایو اینستاگرام، بصورت مکتوب سوال‌هایی از خودتان بپرسید. پاسخ این سوالات به یادگیری نحوه نوشتن بیو کمک می‌کند. ما در این قسمت تعدادی از سوالات کلی مرتبط با قسمت بیو آوردیم، شما طبق نیاز کسب‌و‌کارتان به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • مشخص‌ترین ویژگی شما و یا کسب‌وکارتان چیست؟
  • برند کسب‌و‌کار شما چگونه به مردم کمک می‌کند؟
  • برند شما در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند؟
  • چه مهارت خاصی در پیج آموزش می‌دهید؟
  • آیا کسب‌و‌کار شما تنها در یک محله خاص فعالیت دارد؟

رعایت تمام المان‌های مربوط به بیو اینستاگرام به کاربر کمک می‌کند تا شما و کسب‌و‌کارتان را بهتر بشناسد. در نتیجه باعث ارتقای پیج و شناختن برند شما می‌شود. بدلیل محدودیت کاراکتر باید خلاق باشید تا ذهن مخاطب درگیر محتوای پیج شما شود در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر، پیج شما را دنبال کند.

 

 

چگونه بیو اینستاگرام را تاثیرگذار بنویسیم؟

در این بخش عناصر کلیدی برای بهینه‌سازی بیو اینستاگرام آورده شده که با کمک آنها بتوانید بیو حرفه‌ای کسب‌و‌کارتان را بنویسید.

 

انتخاب عکس پروفایل

اگر در زمینه بلاگری فعالیت می‌کنید، عکس پروفایل شما باید بسیار باکیفیت باشد. برای اینکه چشم مخاطب با پروفایل شما ارتباط برقرار کند، بهتر است پس زمینه تصویر شما روشن باشد. همچنین می‌توانید لوگو برند کسب‌و‌کارتان را به عنوان عکس پروفایل انتخاب کنید. افزودن حلقه رنگی به دور عکس پروفایل باعث جذابیت بیشتر تصویر می‌شود که درصد بازدید مخاطب از پیجتان را بالا می‌برد.

 

کلمات کلیدی در بیو اینستاگرام

نام شما در اینستاگرام بسیار مهم می‌باشد زیرا تنها بخشی است که به SEO پیجتان کمک می‌کند. بایستی در این قسمت از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب‌و‌کارتان استفاده کنید. شما باید نامی انتخاب کنید که در ذهن مخاطب ماندگار شود و بتواند به راحتی پیج شما را پیدا کند. برای مثال اگر برندی خاص در زمینه پوشاک در ایران مدیریت می‌کنید، بهتر است نام برند کسب‌و‌کارتان را در این قسمت بنویسید. در واقع کلمه کلیدی در بیو اینستاگرام مشخص می‌کند، چه کسی هستید و در راستای چه چیزی فعالیت می‌کنید.

آموزش  صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام

دسته بندی

توجه کنید اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که دسته‌بندی برند خود را در بیو اینستاگرام انتخاب کنید. این قسمت در زیر نام کسب‌و‌کارتان نشان داده می‌شود، بنابراین مخاطب در چند ثانیه اول حوزه کاری شما را تشخیص می‌دهد. برای مثال اگر پیج فروش لباس دارید و در قسمت Name، نام برند کسب‌و‌کارتان را نوشتید، می‌توانید در قسمت دسته‌بندی واژه Clothing را انتخاب کنید. به این ترتیب به بهینه‌سازی پیج و ارتقای کسب‌و‌کارتان کمک زیادی کردید.

stradivarius

 

مهارت و ویژگی منحصر به فرد

نوشتن ویژگی‌ها و مشخصه اصلی پیج یکی از اصلی‌ترین المان‌ها برای شخصی‌سازی پیج اینستاگرام است.

برای مثال شما پیج آشپزی در اینستاگرام دارید و یا بلاگر حوزه آشپزی هستید. اگر در پخت شیرینی و کیک ماهر هستید بهتر است در قسمت بیو اینستاگرام خود با متنی خاص به این موضوع تاکید کنید.

 

استفاده درست از هشتگ در بیو اینستاگرام

شاید شما هم جز افرادی باشید که از هشتگ‌های مرتبط با کسب‌و‌کارتان در بیو اینستاگرام استفاده می‌کنید. تصور بسیاری از کسب‌و‌کارها از هشتگ‌ها، افزایش فالوور و بازدید پیج است. برخی نیز هشتگ‌های پرمخاطب آنالیز می‌کنند و چند هشتگ در بیو اینستاگرام می‌نویسند. هنگامی که مخاطب بر هشتگ کلیک می‌کند وارد دنیایی از محتواهای مشابه با پیج شما می‌شود. اینکار لطمه بزرگی به پیج وارد کرده و سبب کاهش روند پیشرفت پیج می‌شود.

اگر می‌خواهید شاهد افزایش مشتری باشید هرگز از هشتگ‌های پرطرفدار استفاده نکنید. باید شخصی‌سازی کنید یعنی از هشتگ‌های مختص پیج و کسب‌و‌کارتان در بیو اینستاگرام استفاده کنید. در این صورت مخاطب پس از کلیک محتواهای پیج شما را مشاهده می‌کند.

 

از فونت‌های جذاب و ایموجی استفاده کنید

یکی از ارکان اصلی برای جذب مخاطب در بیو اینستاگرام، فونت‌های جذاب و ایموجی است. شما می‌توانید از سایت‌های مختلف برای نوشتن بیو اینستاگرام با فونت‌های جذاب بهره ببرید. ما سعی کردیم پرطرفدارترین سایت‌ها را برای بیونویسی معرفی کنیم که عبارتند از:

  • Instagram Fonts
  • Fancy Text Generator
  • Fonts for Instagram
  • IG Fonts
  • lingojam

ایموجی‌ها نیز باعث تمایز پیج اینستاگرام از سایر پیج‌ها می‌شوند. همچنین فضای کمتری نسبت به کلمات اشغال می‌کنند. درجهت استفاده از ایموجی‌ها خلاقانه عمل کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده ترکیبی از کلمات و ایموجی‌های مرتبط با پیج کسب‌و‌کارتان است.

Instagram Fonts

لینک وبسایت کسب‌و‌کارتان را قرار دهید

گذاشتن لینک وبسایت در بیو اینستاگرام یکی از استراتژی‌های بازاریابی است. این قسمت تنها بخشی است که می‌توانید یک لینک قابل کلیک اضافه کنید. البته این موضوع باعث چالش در بین بسیاری از کسب‌و‌کارها شده است. بنابراین قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام شما در وهله اول باید عاقلانه و با دقت فراوان باشد که درنهایت منجر به افزایش فالوور و کسب درآمد بالا شود.

 

اطلاعات تماس

بیو اینستاگرام نقش کارت ویزیت را ایفا می‌کند. سعی کنید اطلاعات تماس مانند ایمیل، آدرس فروشگاه و یا شماره تماس را حتما در بیو اینستاگرام وارد کنید. در دسترس بودن این اطلاعات مسیر ارتباطی مخاطب با شما را بهبود می‌بخشد. اگر پیجتان، کاری است می‌توانید دکمه Contact را فعال کنید که بطور مستقیم مخاطب با شما در تماس خواهد بود.

 محصولات پرفروش در اینستاگرام، چه محصولاتی هستند؟

اشتباهات بزرگ در بیونویسی

اگر تا اینجای مقاله را به خوبی مطالعه‌ کردید با اصول بیونویسی بطور کامل آشنا شدید. حال در این قسمت اشتباهات بزرگ در بیونویسی را بررسی می‌کنیم که باعث افت پیج و کاهش بازدید می‌شود.

  • بیو اینستاگرام را با نوشتن سال و ماه تولد پر نکنیم زیرا هیچ کاربری بدلیل ماه تولد پیج شما را دنبال نمی‌کند.
  • از کلمات ممنوعه مانند رایگان و درآمد در بیو اینستاگرام استفاده نکنید. توجه کنید زمانی که پیج‌های کسب‌و‌کار از این کلمات استفاده می‌کنند بین واژگان نقطه یا خط تیره قرار می‌دهند.
  • از کلمات عجیب‌و‌غریب و جملات شعاری بسیار اغراق‌آمیز استفاده نکنید. هر چه متن بیو شما دارای کلمات ساده‌تری باشد، ارتباط بهتری میان شما و کاربر شکل می‌گیرد. البته کلمات ساده یعنی کلمات هدفمند که حس خوب را در مخاطب ایجاد کند.
  • متن بیو در سه یا چهار خط اول بنویسید زیرا درصد کمی از افراد روی more کلیک می‌کنند.
  • از چند هشتگ استفاده نکنید زیرا هشتگ‌ها مخاطب را از پیج دور می‌کنند.
  • از جمله «سفارش دایرکت» و یا «هزینه پست با مشتری» در بیو اینستاگرام استفاده نکنید. این جملات حس منفی را در مخاطب ایجاد می‌کنند و سبب کاهش جذب فالوور و درنهایت مشتری می‌شوند.

 

2 ایده برای نوشتن متن بیو اینستاگرام

برای درک درست از نوشتن متن در بیو اینستاگرام بایستی پیج‌های مختلف را بررسی کنید. پس از مدتی شما با یک رویکرد خاص پیشرفت چشم‌گیری بدلیل بیو حرفه‌ای خود خواهید کرد.

Revolution

  • لوازم آرایش

    استفاده از دسته‌بندی برند در بیو اینستاگرام یک امر مهم است که این پیج آرایشی به خوبی رعایت کرده است.

    لینک فروش را نیز در قسمت مختص به لینک قرار داده است. طبق نکات گفته شده به هیچ عنوان نباید از هشتگ‌های مرتبط هر چند پرطرفدار استفاده کرد. این برند محبوب این نکته را در بیو اینستاگرام رعایت کرده و از هشتگ مختص به برند خود استفاده کرده است. همانطور که می‌بینید در قسمت Name، از طریق کلمه کلیدی Makeup هدف پیج را مشخص شده است.

  • پوشاک

     

     

    Mango

منگو یک برند مشهور اسپانیایی است. در بیو اینستاگرام بصورت هوشمندانه از مخاطبان می‌خواهد زمانی که از محصولات این برند استفاده کردند، نام برند را منشن کنند و هشتگ اختصاصی پیج را بکار برند. همچنین در قسمت لینک نیز، وبسایت فروشگاه را آورده است.

منگو یک برند مشهور اسپانیایی است. در بیو اینستاگرام بصورت هوشمندانه از مخاطبان می‌خواهد زمانی که از محصولات این برند استفاده کردند، نام برند را منشن کنند و هشتگ اختصاصی پیج را بکار برند. همچنین در قسمت لینک نیز، وبسایت فروشگاه را آورده است.

 

آخرین نکته ضروری برای نوشتن متن بیو اینستاگرام

در طول زمان پیج شما پیشرفت می‌کند، لازم است هر چند ماه زمانی را به بروزرسانی پیج اختصاص دهید. عناصر زیادی برای ارتقای محتوای بیو اینستاگرام وجود دارد. شما باید روشی را انتخاب کنید که برای مخاطبانتان مفید و ارزشمند باشد. نوشتن متن طنز نیز حس شادابی را به پیج انتقال می‌دهد.

بیو اینستاگرام یک راه عالی برای تبلیغ برند شما است بنابراین رعایت تمام نکات این مقاله در نوشتن بیو اینستاگرام از ریزش فالوور پیج شما جلوگیری می‌کند.

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما