زمان خواندن 8 دقیقه

ابعاد عکس پست، کاور و ریلز در اینستاگرام

ابعاد عکس پست، کاور و ریلز در اینستاگرام

زمانیکه 11 سال پیش، اینستاگرام برای اولین ‌بار ساخته و منتشر شد، بسیاری از قابلیت‌های امروزه خود را نداشت. کاربران اینستاگرام با محدودیت‌ها و همچنین قابلیت‌های اندک آن، در این اپلیکیشن فعالیت می‌کردند. اضافه شدن استوری، استوری زنده یا لایو، قابلیت IGTV و ... قابلیت‌های جدید و کاربردی هستند که طی زمان به اینستاگرام اضافه شدند.

به‌طورکلی بارگذاری درست و انتشار عکس و ویدئو در اینستاگرام برای مخاطبان تاثیرگذارتر است. بارگذاری درست به معنای رعایت ابعاد عکس در اینستاگرام است. در نتیجه بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین به اینستاگرام و قابلیت‌های آن به‌عنوان یک فرصت ویژه و طلایی نگاه می‌کنند. بنابراین برای استفاده از عکس در هر یک از قسمت‌های پست، استوری، کاور و ... اینستاگرام باید نسبت‌ها و ابعاد متفاوتی را رعایت کرد. آیا شما در بارگذاری و انتشار عکس و ویدئو، ابعاد و نسبت‌ها را رعایت می‌کنید؟ آیا اطلاعاتی درباره ابعاد عکس در اینستاگرام دارید؟ به نظر شما ابعاد عکس در اینستاگرام با کاور پست یکسان است؟ در ادامه به توضیح ابعاد عکس در اینستاگرام تا کاور ریلز می‌پردازیم.

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

ابعاد عکس

ابعاد عکس در اینستاگرام برای پست‌ها

اینستاگرام مانند عبور و مرور در جاده و خیابان، دارای قوانین خاص و منحصربه‌فرد است. برای استفاده بهتر از پلتفرم اینستاگرام باید از قوانین آن به‌خوبی اطلاع داشت. یکی‌از قوانین اینستاگرام برای انتشار پست و استوری، رعایت ابعاد عکس در اینستاگرام است. رعایت ابعاد عکس در اینستاگرام باعث می‌شود عکس‌های شما بدون برش خوردن در صفحه‌تان بارگذاری و منتشر شوند. البته رعایت ابعاد در اینستاگرام فقط مربوط به عکس‌ها نیست؛ بلکه برای بارگذاری فیلم‌ها در پست، استوری و ... نیز باید ابعاد مدنظر اینستاگرام رعایت شود.

برای استفاده بهتر از پست‌های اینستاگرام، باید تصویر یا ویدئوی خود را مطابق ابعاد استاندارد اینستاگرام تولید کنید. در این صورت عکس و ویدئو به همان صورت بارگذاری شده و از کیفیت آنها کاسته نخواهد شد. اینستاگرام تا قبل ‌از سال 2015 فقط از عکس‌های مربعی، یعنی عکس‌هایی با نسبت 1:1 برای پست‌ها پشتیبانی می‌کرد. متاسفانه تنها ابعاد عکس در اینستاگرام در آن تاریخ 1:1 بود. اگر عکسی خارج از این نسبت بود، با برش زدن خودکار عکس، آن را به نسبت 1:1 تبدیل کرده و بارگذاری می‌کرد. حال تصور کنید کاور عکس بدلیل رعایت ابعاد عکس در اینستاگرام ناقص شود. حتما تعداد بازدید و لایک پست مورد نظر کاهش می‌یابد.

اما بعد از به‌روزرسانی‌های مکرر این برنامه، امروزه می‌توان از سه سایز عمودی، افقی و مربع برای ابعاد عکس در اینستاگرام استفاده کرد:

  • ابعاد عکس در اینستاگرام با کیفیت 1080 در 1080 پیکسل: در این نسبت تصویر عکس حالت مربعی (Square) و نسبت 1:1 دارد.
  • ابعاد عکس در اینستاگرام با کیفیت 1080 در 1350 پیکسل: این نسبت، تصویر به صورت عمودی (Portrait) و نسبت 4:5 دیده می‌شود.
  • ابعاد عکس در اینستاگرام با کیفیت 1080 در 556 پیکسل: با این نسبت، تصویر به‌صورت افقی (Landscape) و نسبت 1.91:1 نمایش داده می‌شود.

ابعاد عکس در اینستاگرام

 

بهترین ابعاد عکس در اینستاگرام چه ابعادی است؟

بهترین ابعاد عکس در اینستاگرام، استفاده از حالت 1080 در 1080 پیکسل یا نسبت 1:1 است. ابعاد عکس در اینستاگرام با نسب 1:1 محبوبیت بیشتری بین کاربران مختلف دارد. اما ممکن است گروهی از افراد از تصاویر و ویدئوهای افقی و عمودی نیز استفاده کنند.

همچنین بهتر است بدانید به گفته کارشناسان ابعاد عکس در اینستاگرام با نسبت 4:5 از شانس بالایی برای ورود به اکسپلور برخوردار است. در نظر داشته باشید ممکن است در استفاده از تصاویر عمودی به‌عنوان ابعاد عکس در اینستاگرام، نوار‌های سیاه رنگ در بالا و پایین محتوای موردنظر دیده شود. بنابراین اگر تصمیم دارید از این ابعاد عکس در اینستاگرام استفاده کنید حتما برای کاور آن یک مربعی فرضی در وسط آن ترسیم کنید. زیرا تمام عکس‌ها با سایز 1:1 در فید و اکسپلور نمایش داده می‌شوند. البته امروزه با هوشمندتر شدن تلفن‌های همراه، امکان تهیه عکس و فیلم با هر یک‌ از نسبت‌های نام‌ برده شده به‌طور مجزا و اختصاصی وجود دارد. در ادامه مطالب چند ابزار برای طراحی کاور و پست‌ها معرفی می‌کنیم پس با ادامه مطالب همراه ما باشید.

اصول درست نوشتن بیوحرفه ای در اینستاگرم

ابعاد عکس در اینستاگرام برای استوری‌ها

انتشار محتوا در قالب استوری، یکی از ویژگی‌هایی است که در سال 2017 به اینستاگرام اضافه شد. در این قسمت، شما می‌توانید محتوای خود را بارگذاری کنید. محتوای منتشر شده در استوری طی 24 ساعت برای مخاطبان شما نمایش داده می‌شود. استوری قابلیت‌های جذابی دارد. اضافه کردن لوکیشن، نظرسنجی، باکس سوال، استفاده از فیلتر‌های مختلف برای تهیه ویدئو، درست کردن کلاژ و ... بخشی از کارهایی است که در استوری اینستاگرام قادر به انجام هستید. امکان هایلایت کردن استوری‌های دلخواهتان نیز، از قابلیت‌های جذاب استوری اینستاگرام است.

ابعاد مناسب بارگذاری عکس و فیلم در استوری اینستاگرام، کیفیت 1080 در 1920 پیکسل و یا نسبت 9:16 است. این ابعاد عکس در اینستاگرام در قالب استوری، تصویر عمودی را ایجاد می‌کند و تمام صفحه برنامه را می‌پوشاند. البته امکان استفاده از ابعاد دیگر عکس و فیلم نیز در استوری اینستاگرام وجود دارد. دقت کنید ضبط و بارگذاری ویدئوها به صورت عمودی در استوری اینستاگرام، برای مخاطبان جذاب‌تر است.

 ابعاد عکس در اینستاگرام (قالب استوری)

نکته مهم درباره ابعاد عکس در اینستاگرام (قالب استوری): در 200 پیکسل بالا و پایین متنی قرار ندهید زیرا به احتمال زیاد عکس پروفایل شما و قسمت ریپلای استوری در این مکان‌ها قرار می‌گیرند. بنابراین درصورت وجود متن، مخاطب دچار چالش می‌شود، حتی ممکن است استوری را فورا رد کند.

 

ابعاد عکس در اینستاگرام برای کاور هایلایت

برای هایلایت‌های پیج خود و همچنین تصویر پروفایل می‌توانید از هر عکسی استفاده کنید. ابعاد عکس در اینستاگرام برای کاور هایلایت و پروفایل اینستاگرام باید نسبت 1:1 باشد. در انتخاب عکس برای کاور هایلایت و پروفایل دقت کنید؛ چراکه در این موارد، عکس‌ها حالت دایره‌ای نمایش داده می‌شوند.

 کاور هایلایت

 

ابعاد ریلز در اینستاگرام

ابعاد ریلز نیز به دلیل جدید بودن آن بسیار بحث برانگیز است. ریلزها پیش از آپدیت جدید اینستاگرام در اکسپلور وجود نداشتند بنابراین کاور ریلز آنچنان که باید اهمیت نداشت. در حال حاضر که ریلز در تمام گوشی‌ها فعال است جایگاه ویژه‌ای در قسمت اکسپلور پیدا کرده است.

کارشناسان حوزه دیجیتال می‌گویند، بهترین وضوح برای ریلز در اینستاگرام 1080x1920p است. ابعاد ریلز همانند ابعاد عکس در اینستاگرام در قالب استوری است. اما باید برای بارگذاری ریلز نکاتی را رعایت کنید. قسمت پایین ریلز توضیحات مربوط به ویدئو قرار می‌گیرد پس هیچگاه نباید در این قسمت متنی و یا تصویری قرار دهید.

 ابعاد عکس در اینستاگرام (قالب ریلز)

ابعاد عکس در اینستاگرام برای کاور ریلز

در آخرین مرحله برای آپلود ریلز شما بایستی عکس کاور انتخاب کنید. بسیاری از افراد در این مرحله اشتباه می‌کنند و سایز 1:1 بکار می‌برند. توجه کنید ابعاد کاور ریلز باید کل صفحه اینستاگرام بپوشاند. بنابراین ابعاد 1080x1920 مناسب‌ترین سایز برای کاور ریلز است.

 

 

ابعاد IGTV و فیلم در اینستاگرام

  • برای بارگذاری فیلم در پست‌ها همانند عکس‌ها می‌توان از سه حالت مربعی، افقی و عمودی بهره برد. ابعاد 1:1 استاندارترین حالت برای بارگذاری فیلم در پست اینستاگرام است. پست‌های اینستاگرامی به‌صورت اسلایدی و فیلم‌های حداکثر یک دقیقه‌ای بارگذاری می‌شوند.
  • IGTV، یکی از قابلیت‌های اینستاگرام است که برای انتشار ویدئوهای بیشتر از 10 دقیقه استفاده می‌شود. این قابلیت ابتدا فقط توانایی نمایش به‌صورت عمودی را داشت اما در حال حاضر هم ویدئوهای عمودی و هم ویدئوهای افقی نمایش داده می‌شوند. بنابراین بایستی ابعاد ویدئوهای منتشر شده در IGTV، 1080 در1920 (حالت عمودی) و یا 1920 در 1080 (حالت افقی) باشد.
  • در قابلیت لایو، به‌صورت زنده با مخاطبان خود صحبت می‌کنید. در لایو فیلم‌برداری به‌صورت تمام صفحه صورت می‌گیرد. شما می‌توانید هم به‌صورت افقی و هم به‌صورت عمودی لایو برگزار کنید.
  • برای کاور IGTV می‌توانید از عکس‌های مدنظرتان استفاده کنید اما ابعاد عکس در اینستاگرام در قالب IGTV بایستی دارای ویژگی‌های خاصی باشد. 420 در 654 بهترین سایز برای کاور IGTV است یعنی سایز ابعاد عکس اینستاگرام در قالب کاور IGTV دارای نسبت 1:1:55 باشد. 

ابعاد عکس در اینستاگرام در قالب ریلز

برنامه‌های تغییر ابعاد عکس در اینستاگرام

برنامه‌های ویرایش عکس و فیلم بسیار زیادی در گوگل‌پلی و اپ استور وجود دارند. از این برنامه‌ها علاوه بر کارهای جذاب مانند ادیت می‌توان از آنها برای تغییر ابعاد عکس در اینستاگرام استفاده کرد.

Photo Resizer HD، Photo Compressor،  InShot و ... از جمله برنامه‌های تغییر ابعاد عکس در اینستاگرام هستند. برای مثال ما برای دید بهتر شما وارد یکی از این اپلیکیشن‌ها شدیم. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید تمام ابعاد عکس در اینستاگرام در این اپلیکیشن موجود است. می‌توان گفت اپلیکیشن اینشات بهترین اپلیکیشن در زمینه ادیت سریع عکس و فیلم است.

 تغییر سایز در برنامه اینشات

جمع‌بندی

رعایت ابعاد عکس در اینستاگرام کار دشواری نیست اما بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند. تصاویر و ویدئوهای باکیفیت در کنار استفاده از تصاویر و ویدئو با اندازه و ابعاد مناسب، برای افراد فعال و صفحه‌های کسب‌وکار اینستاگرامی بسیار مهم است. بنابراین سعی کنید قبل از بارگذاری پست حتما ابعاد عکس در اینستاگرام، کاور مربوط به آن و ریلز را به خوبی رعایت کنید. در این قسمت ما بار دیگر بهترین ابعاد عکس در اینستاگرام را برای شما نام بردیم.

  • ابعاد عکس در اینستاگرام در قالب پست تصویری: 4:5 یا 1080x1350p
  • ابعاد عکس در اینستاگرام در قالب استوری: 9:16 یا 1080x1920p
  • ابعاد ریلز: 9:16 یا 1080x1920p
  • ابعاد عکس در اینستاگرام در قالب IGTV: 9:16 یا 1080x1920

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما