زمان خواندن 8 دقیقه

صفر تا صد ساخت هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام

صفر تا صد ساخت هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های بین‌المللی است که بستری را برای ارتباط با سایر افراد ایجاد کرده است. کاربران می‌توانند از پست‌ها، استوری، IGTV و یا لایو استفاده می‌کنند تا تعامل میان آنها شکل گیرد. اینستاگرام روز به روز به قابلیت‌های خود می‌افزاید. یکی از ویژگی‌های محبوب و نسبتا جدید اینستاگرام، هایلایت است که توجه زیادی را به خود جلب کرده‌ است. درواقع ساخت هایلایت اینستاگرام، یک مهارت کاربردی است که آموختن آن برای هر پیجی مخصوصا کسب‌و‌کارها و بلاگرها الزامی و حیاتی است.

حال هایلایت چیست؟ آیا در ارتقا و پیشرفت پیج اینستاگرام تاثیر دارد؟ چگونه یک هایلایت حرفه‌ای در جهت جذب مشتری بسازیم؟

اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید در این مقاله تمام موارد فوق را توضیح می‌دهیم. سپس شما می‌توانید با خلاقیت و ابتکار هایلایت حرفه‌ای منحصر به فردی بسازید.

از اینستاگرامت فروش داری؟ براش سودارو بساز تا فروش ات چند برابر شه!

هایلایت چیست؟

اگر شما زمان زیادی را در اینستاگرام می‌گذرانید حتما با استوری‌های اینستاگرام آشنا هستید. استوری‌ها مجموعه‌ای از داستان‌هایی هستند که بالای صفحه اینستاگرام بصورت دایره قرمز ظاهر می‌شوند. مدت زمان ماندگاری استوری‌ها 24 ساعت است یعنی بعد از این زمان ناپدید می‌شوند. حال ممکن است برای یک ساخت یک استوری زمان زیادی را صرف کرده باشید که بعد از 24 ساعت کامل از صفحه اینستاگرام شما محو شود. شما می‌توانید از قابلیت محبوب اینستاگرام در راستای ذخیره استوری‌ها استفاده کنید.

هایلایت اینستاگرام درواقع استوری‌ است که همواره در نمایه اصلی پیج ماندگار است و بعد از 24 ساعت ناپدید نمی‌شود.

تنها تفاوت آن با استوری اینستاگرام در نمایش بازدیدها است. شما بعد از 24 ساعت نمی‌توانید تعداد افرادی که هایلایت را مشاهده کردند، ببینید.

 

پیج اینستاگرام سودارو

راهنمای ساخت هایلایت

پس از ساخت استوری در اینستاگرام، گزینه Highlight را در قسمت پایین استوری مشاهده می‌کنید. روی این قسمت کلیک کنید. در مرحله بعد بایستی Title و کاور پیشنهادی خود را اضافه کنید. شما موفق به ساخت هایلایت در اینستاگرام شدید. حال ممکن است تازه با این قابلیت آشنا شدید و استوری‌های گذشته خود را هایلایت نکردید. نگران نباشید حتی شما قادر هستید استوری‌های دیروز یا یک هفته گذشته را Highlight کنید. پس از کلیک بر قسمت Stories archive مجموعه‌ای از استوری‌های پیج خود را می‌بینید. طبق آموزش قبلی پس از انتخاب استوری موردنظر، روی گزینه Highlight کلیک کنید.

انتخاب Title و ساخت کاور بسیار مهم است. نگران نباشید در ادامه ما نکاتی درباره چگونگی انتخاب Title و کاور آموزش می‌‌دهیم پس با ما همراه باشید.

چرا به هایلایت اینستاگرام برای ارتقای پیج نیاز داریم؟

همانطور که گفته شد، استوری‌ها تنها 24 ساعت می‌مانند. بنابراین نخستین مزیت ساخت هایلایت اینستاگرام، مشاهده استوری‌ها بعد از 24 ساعت است.

اولین چیزی که کاربر اینستاگرام پس از ورود به پیج شما پس از بیو می‌بیند، هایلایت‌ها است. اگر دارای کسب‌و‌کاری در اینستاگرام هستید و یا بلاگر هستید، این ویژگی فرصت خوبی برای جذب سریع کاربر و مشتری می‌باشد. بنابراین مزیت برتر ایجاد هایلایت، تاثیر بسزای آن بر مشتری بدلیل موقعیت مکانی است. بنابراین استفاده از این قابلیت اینستاگرام کار شما را راحت می‌کنند. درواقع شما هر چند استوری که بخواهید می‌توانید به هایلایت‌ها اضافه کنید.

همچنین هایلایت‌ها می‌توانند نمایانگر شعار برند شما باشند. مشتری و یا کاربر پس از ورود به پیج اینستاگرام شما با بستری آشنا می‌شود که می‌تواند سبب شناخت بیشتر کاربر از برند و مجموعه شما شود.

علاوه بر موارد فوق، با ایجاد آن کاربر می‌تواند ارتباط بیشتری با پیج اینستاگرام گیرد. یعنی دیگر نیازی نیست برای یافتن موضوع خاصی، کاربر تمام محتوای پیج را مشاهده کند. درنتیجه علاوه بر راحتی شما، دسترسی کاربر به محتواها را نیز آسان‌تر کرده است.

 

ترفند‌های مهم برای ساخت یک هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام

تا به اینجای مقاله با قسمت‌های مختلف Highlight آشنا شدید اما ساخت Highlight به تنهایی کافی نیست. برای ساخت یک هایلایت حرفه‌ای نکاتی وجود دارد که به بازاریابی بهتر پیج کاری شما کمک می‌کند.

انتخاب Title

شما نمی‌توانید هر چه که بخواهید، عنوان هایلایت خود بنویسید. متن انتخابی شما می‌تواند حداکثر 15 کاراکتر باشد البته تنها 10 کاراکتر قابل مشاهده است. عنوان هایلایت اینستاگرام بایستی ویژگی‌های خاصی داشته باشد که عبارتند از:

  • کوتاه و مختصر باشد.
  • هرگز از اعداد برای عنوان استفاده نکنید.
  • عنوان‌های ابتکارانه انتخاب کنید تا در ذهن مخاطب علامت سوال شکل گیرد.
  • دسته‌بندی کنید. اگر در سال چند سفر رفتید، سفرها را در دسته‌های مختلف قرار دهید و عنوان مخصوص به هر سفر را انتخاب کنید.

ساخت کاور

متاسفانه بسیاری از کسب‌و‌کارها ساخت یک کاور مناسب را آموزش ندیده‌اند. شما می‌توانید بجای گذاشتن تصاویر نامربوط و یا تصویر محتوای اصلی، از یک کاور که معرف محتوای هایلایت است؛ استفاده کنید.

شما در ساخت کاور از فونت‌های عجیب‌و‌غریب با سایز کوچک استفاده نمی‌کنید. ابتدا باید نمادهای مخصوص به هایلایت را بیابید و در کاور اینستاگرام خود استفاده کنید. همچنین شخصی‌سازی کاور اینستاگرام نمایه ظاهری پیج شما را بهبود می‌بخشد و برند کسب‌و‌کارتان را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد. حتما اولین برنامه‌ای که برای ساخت کاور هایلایت به ذهنتان خطور کرد، فتوشاپ است. اگر تا به حال با برنامه فتوشاپ کار نکردید، وبسایت و اپلیکیشن‌های بسیار خوبی وجود دارند که جایگزین مناسبی برای فتوشاپ هستند. این برنامه‌ها عبارتند از:

  • Story light
  • Story star
  • Highlight cover maker
  • Canva
  • Story lab

همچنین می‌توانید از سایت Flaticon آیکون‌های متناسب با تم پیجتان را دانلودکنید و با برنامه‌های مختلف مانند Picsart کاور جذابی بسازید. دقت کنید آیکونی که انتخاب می‌کنید بایستی مرتبط با محتوای هایلایت باشد.

برای ادیت در جهت تغییر کاور نیز ابتدا بر گزینه more کلیک کرده، سپس Edit Highlight و بعد Edit Cover انتخاب کنید.

تعداد

شما می‌توانید 100 استوری به هایلایت اینستاگرام خود اضافه کنید. اما توجه کنید اگر تعداد استوری‌ها بالا باشد، کاربر حوصله و علاقه مشاهده کل استوری‌ها را ندارد. در نتیجه تعداد استوری‌های هر هایلایت بستگی به محتوای پیج دارد. برای مثال اگر بلاگر آشپزی هستید، ممکن است یک غذا با دو نوع دستورپخت آموزش دهید. توصیه ما دسته‌بندی هایلایت‌ها است تا کاربر به دسترسی راحت‌تری به هر نوع دستورپخت داشته باشد.

اگر تعداد هایلایت‌های پیج زیاد شد می‌توانید از طریق یک راه ساده حذف کنید. روی تصویر مورد نظر نگه دارید سپس بر گزینه Delet Highlight کلیک کنید.

همانطور که می‌بینید، هایلایت‌های پیج اینستاگرام سودارو تمام ویژگی‌های یک هایلایت حرفه‌ای را دارد. حتما به پیج سودارو سر بزنید و نمونه کارها را مشاهده کنید.

نمونه‌هایی از طرح‌های جذاب کاور هایلایت

 

هایلایت‌های ضروری در اینستاگرام

هر استوری که در پیج خود منتشر می‌کنید می‌تواند جز هایلایت‌های شما باشد. اما برخی از آنها بشدت برای هر پیج لازم و ضروری است.

  1. درباره من:

هایلایت درباره من مجموعه‌ای از اطلاعات درباره شما، تخصص و برند محصولات در اینستاگرام است. شما باید بصورت هوشمندانه و با ابتکار متن این قسمت را بنویسید، بهتر است لحن آن دوستانه و غیر رسمی باشد. همچنین می‌توانید برای جذب بیشتر مخاطب از تکنیک داستان‌سرایی نیز استفاده کنید.

  1. رضایت مشتری یا نظرات کاربران:

هر پیجی مخصوصا پیج‌های فروشگاهی باید هایلایت رضایت مشتری را داشته باشند. اگر دارای پیج بلاگری هستید، می‌توانید از رضایت مشتری پس از تبلیغ استفاده کنید. این هایلایت در اینستاگرام باعث اعتماد بیشتر کاربر نسبت به پیج شما می‌شود. درنهایت فروش محصولات و یا بازدهی پیج نیز افزایش می‌یابد.

  1. فرایند ثبت سفارش:

فرایند نحوه سفارش در اینستاگرام باید مشخص باشد که از سردرگمی کاربر جلوگیری شود و مسیر ثبت سفارش را سرعت بخشد.

  1. سوالات متداول:

زمانی که شما پیجی در اینستاگرام راه‌اندازی می‌کنید، ابتدا تعداد فالوورها کم است. در نتیجه زمان زیادی برای پاسخ به سوالات کاربران دارید. حال پس از مدتی به تعداد فالوورها افزوده می‌شود. سپس سوال‌های مشابه از اکثر کاربران دریافت می‌کنید. برای مثال شما دارای پیج آشپزی برای فروش کیک و شیرینی هستید. ممکن است روزانه عده زیادی از کاربران درباره محتوا و سایز کیک سوال بپرسند. ایجاد هایلایت سوالات متداول در اینستاگرام، گزینه مناسبی در جهت رسیدگی بهتر به امور مشتریان است.

  1. آموزشی:

هایلایت آموزشی نمایانگر تخصص شما است. برای مثال اگر یک پیج هنری را در اینستاگرام مدیریت می‌کنید، می‌توانید با ارائه آموزش‌های کوتاه خطاطی و یا نقاشی تخصص خود را نشان دهید.

  1. راه‌های ارتباطی مخاطب با شما در اینستاگرام:

در این قسمت شما باید تمام راه‌های ارتباطی مانند شماره تماس، جیمیل و آی‌دی تلگرام خود را برای مشتری قرار دهید. البته اگر شما علاوه بر آنلاین‌شاپ دارای فروشگاه حضوری هستید حتما آدرس فروشگاه را نیز بنویسید.

  1. تخفیف‌ها:

تخفیف و کوپن از موارد هیجان‌انگیز و جذاب پیج های اینستاگرام است. شما می‌توانید با ایجاد ترفندهای خاص مشتری را در پیج خود نگه دارید. ممکن است هفته آخر هرماه تخفیف‌های بخصوصی برای برخی از محصولات در نظر بگیرید. شما باید یک هایلایت تخفیف بسازید و محصولات دارای تخفیف را در این قسمت قرار دهید. همچنین برای بازدهی بالاتر، می‌توانید کد تخفیف اولین خرید را نیز در این قسمت اضافه کنید.

انواع هایلایت در پیج اینستاگرام سودارو

موارد فوق هایلایت‌های ضروری برای احداث هر پیجی در اینستاگرام است. حال با توجه به حوزه پیج خود می‌توانید به این دسته‌ها، عناوین جذاب دیگری نیز اضافه کنید. برای مثال اگر شما دارای یک سالن زیبایی هستید، لازم است هایلایت نمونه کار، قبل و بعد و ساعت کاری سالن حتما در پیج شما قرار داشته باشد.

نکته آخر

پیج اینستاگرام شما دارای قسمت‌های زیادی می‌باشد که هایلایت بخشی از استراتژی بازاریابی در اینستاگرام است. دقت کنید این قسمت باید در راستای جذب مشتری باشد. یعنی علاوه بر اینکه ظاهر پیج را زیبا می‌کند باید برای مشتری و یا کاربر مفید باشد. درواقع شما به مشتری‌ها شانس بیشتری برای مشاهده محصولات در استوری‌ها می‌دهید. همچنین در پیج‌های بلاگری نیز تعامل میان کاربر و صاحب پیج بالا می‌رود. نکته بعدی ورود به اکسپلور است که با استفاده از ویژگی‌های هایلایت به راحتی امکان‌پذیر است.

درنتیجه استفاده از این قابلیت اینستاگرام باعث دیده شدن پیج حتی کسب‌و‌کارهای تازه‌کار می‌شود. مطمئن باشید با رعایت نکاتی که در مقاله آمده و صرف زمان بالا برای ساخت آن، پیج اینستاگرام شما رشد چشم‌گیری می‌کند.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما