زمان خواندن 9 دقیقه

آموزش ترفندهای طلایی ورود به اکسپلور

آموزش ترفندهای طلایی ورود به اکسپلور

حتما این جمله را شنیده‌اید که ورودی پیج از طریق اکسپلور افزایش می‌یابد! بیش از 50 درصد کاربران اینستاگرام در هر ماه صفحه اکسپلور خود را بررسی می‌کنند. بنابراین اکسپلور همانند لامپی است که پس از روشن شدن شما را وارد دنیای پر از فالوور و مشتری می‌کند. اگر شما به تازگی پیج کسب‌و‌کارتان را راه‌اندازی کردید، افراد زیادی در این صفحه وجود دارند که به احتمال زیاد جز علاقه‌مندان پیج شما محسوب می‌شوند.

شما در این مسیر باید بدانید صفحه اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند و چه راهکارهایی برای ورود پست‌ها به اکسپلور وجود دارد. در این مقاله ما بصورت رایگان، شما را با ترفندها و نکات مربوط به صفحه اکسپلور آشنا می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

صفر تا صد ساخت هایلایت حرفه ای در اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

اکسپلور اینستاگرام درواقع همان صفحه‌ای است که مطابق با عملکرد شما طراحی شده است. بنابراین تصاویر، ویدئوها، ریلز و استوری موجود در این صفحه متناسب با علایق کاربر است. در بالای صفحه اکسپلور اینستاگرام می‌توانید هشتگ، اکانت‌ها و مکان‌های مورد نظر را سرچ کنید. اینستاگرام از طریق هوش مصنوعی سعی می‌کند همواره بهترین محتواها را برای شما تنظیم و بروزرسانی کند. هر زمان که شما نوع فعالیت خود را تغییر دهید، محتواها نیز تغییر خواهند کرد.

می‌توان گفت 90 درصد کسب‌و‌کارها در تلاش‌اند با ترفندهای خاص و محتواسازی ارزشمند وارد صفحه هیجان‌انگیز اکسپلور شوند. حال حتما از خودتان می‌پرسید دلایل مهم ورود به این صفحه چیست؟

صفحه اکسپلور اینستاگرام

مزایای ورود به اکسپلور چیست؟

رفتن پست به اکسپلور اهمیت زیادی دارد زیرا تنها اکانت‌های با تعامل بالا و محبوب در اکسپلور قرار دارند. اولین مزیت ورود به این صفحه دریافت کاربران هدف است. همانطور که گفته شد اکسپلور اینستاگرام شخصی‌سازی شده است و پست‌ها طبق الگوریتم چیده می‌شوند. بنابراین افرادی که از این صفحه جذب پیج شما می‌شوند حتما به محتوای پیج علاقه‌مند هستند. مزیت دیگر ورود به اکسپلور، افزایش آگاهی مردم از برند کسب‌و‌کار شما است. زمانی که کاربران با برند کسب‌و‌کار شما آشنا شوند، احتمالا در هنگام خرید کالای مورد نظر، برند آن در ذهن مخاطب تصویرسازی می‌شود. به این ترتیب تعداد فالوورها و مشتری‌های برند شما افزایش می‌یابد.

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

نحوه رفتن پست به اکسپلور

پس از توضیح درباره نحوه عملکرد و مزیت‌های اکسپلور، حال با 7 ترفند طلایی برای ورود به این صفحه آشنا می‌شوید. سعی کنید این نکات حیاتی را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

  1. نیاز مخاطب

اگر می‌خواهید سریع وارد اکسپلور شوید، نیازسنجی کنید. شما باید مخاطب خود را بشناسید و رفتار آنها را تحلیل کنید تا بتوانید موضوعات مورد علاقه مخاطب را تشخیص دهید. در قسمت insight اینستاگرام، می‌توانید بررسی کنید چه پست‌هایی تعامل بالایی داشته اند و پس از بررسی تفاوت میان پست‌ها را کشف می‌کنید. برای مثال کپشن‌نویسی تاثیری در افزایش مخاطب داشته است یا خیر و یا کدام تیترها جذاب‌تر عمل کردند.

با این کار مطمئن می‌شوید در طراحی مسیر ورود به اکسپلور موفق عمل خواهید کرد.

  1. ساخت محتوای جذاب

پس از نیازسنجی و کشف موضوعات مورد علاقه مخاطبان بایستی محتواهای باکیفیت و جذاب بسازید. درواقع باید پست‌هایی طراحی کنید که مورد استقبال مخاطب قرار گیرند. هرچه پست‌ها جذاب‌تر باشند، کامنت و لایک بیشتری دریافت می‌کنید و شانس شما برای ورود به اکسپلور افزایش می‌یابد. در ادامه برای ساخت محتوای جذاب سه عامل تاثیرگذار را بررسی کردیم.

  • کاور و تیترسازی

سعی کنید حتما کاور پست شما در نگاه اول منحصر به فرد و خوشایند باشد. برای مثال ما فرض کنیم شما دارای آنلاین‌شاپ ساعت هستید آیا حتما باید از تیترها جنجالی برای افزایش بازدهی استفاده کنید؟ خیر، زمانی که تصویر ساعت به تنهایی جذابیت بالایی دارد، تیترها مانع بزرگی برای مشاهده محصول و در نتیجه کاهش جذب فالوور و لایک هستند. همچنین حتما از تکنیک‌های عکاسی برای فروش بهتر بهره ببرید. اما زمانی که شما در یک جشنواره تخفیف و یا به مناسبت خاصی تعدادی ساعت با قیمت مناسب به فروش گذاشته‌اید، تیترها نیروی کمکی موثر برای مشاهده پست شما هستند. بنابراین باید با طراحی کاور و تیترسازی طبق شرایط محتواها را شارژ کنید.

تصویر ساعت رولکس

 

  • محتواهای چالشی و سرگرمی

تصور بسیاری از کسب‌و‌کارها درباره افزایش شانس ورود به اکسپلور این است، پیج‌های فروش فرصت کمی برای جذب فالوور از این روش دارند. پیشنهاد ما به شما ترکیب فروش و ساخت محتوای سرگرمی است. این روش می‌تواند مسیر شما را برای تعامل بیشتر هموارتر کند. برای مثال شما پیج لوازم آرایشی را مدیریت می‌کنید، اگر تنها عکس محصولات را برای فروش در پیج قرار دهید جذب مخاطب بالایی نخواهید داشت. شما باید ویدئوهای چالشی و آموزشی مانند فرق میان محصول فیک و اصل بسازید. شک نکنید در اینصورت کاربر علاوه بر مشاهده پست شما، به دوستان خود نیز ارسال می‌کند.

 آموزش صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام

  • کپشن‌نویسی

آیا تمامی پست‌ها به کپشن نیاز دارند؟

پاسخ این سوال قابل تامل است، با کمی دقت در می‌یابید برخی پست‌ها تنها کاور و تیتر به اندازه کافی جذابیت محتوا را ایجاد می‌کنند. اما در بسیاری از پیج‌های بلاگری، کپشن‌نویسی راهی برای تعامل میان کاربر و دارنده پیج است. بلاگرها نیاز دارند با تجزیه‌و‌تحلیل دقیق‌تر، لحن کپشن مورد نظرشان را تشخیص دهند.

همه این عوامل شانس ورود به اکسپلور را افزایش می‌دهند زیرا اگر این سه عامل رعایت شود تعامل خوبی شکل می‌گیرد.

  1. بهترین زمان برای بارگذاری پست‌ها

خب اگر تا به اینجای مقاله را مطالعه کردید با خواندن متن این تیتر، نصف مسیر را طی خواهید کرد. شما باید بهترین زمان برای بارگذاری پست‌ها تعیین کنید، این زمان می‌تواند شب یا هنگام ظهر باشد. برای تعیین این زمان بایستی وارد بخش insight سپس قسمت Audience شوید. حال شما می‌توانید ببینید در چه زمانی اکثر فالوورهای پیج شما آنلاین هستند. اطلاعات موجود در این قسمت به شما کمک می‌کند بهترین برنامه‌ریزی را برای بارگذاری پست‌ها داشته باشید.

 

 

  1. ساخت ریلز یا IGTV

شما برای بهبود عملکردتان و افزایش شانس ورود به اکسپلور باید از تمام فرمت‌های محتوا استفاده کنید. ریلز و IGTV، قالب‌های محبوب کاربران در اکسپلور هستند که بسیاری از افراد این دو قالب را نادیده می‌گیرند. برخی از داده‌ها نشان می‌دهد اینستاگرام به محتواهای ویدئویی اهمیت بیشتری می‌دهد. مخصوصا ریلز پتانسیل بالایی در جذب مخاطب و تبدیل فالوور به مشتری وفادار دارد. بنابراین ساخت ریلز و IGTV کمک کننده ورود پست‌ها به اکسپلور خواهد بود.

ساخت ریلز اینستاگرام

  1. استفاده از هشتگ‌ها

بسیاری از کسب‌و‌کارها از هشتگ‌های پرطرفدار استفاده می‌کنند. در حال حاضر بسیاری از کارشناسان استفاده از این هشتگ‌ها را توصیه نمی‌کنند ولی برخی از آنها هشتگ‌ها را شانس کلیدی برای ورود به اکسپلور می‌دانند. اگر پیج شما نوپا و جدید است، این راهکار بسیار کاربردی است. بسیاری از اینفلوئنسرها نیز از هشتگ‌های مرتبط با حوزه کاری خود استفاده می‌کنند. پست‌هایی که حداقل یک هشتگ دارند، دارای 12.5 درصد تعامل بیشتر هستند.

اما توصیه تیم ما به پیج‌های قدیمی و دارای تعداد پست بالا استفاده از هشتگ‌های شخصی‌سازی شده برای ورود به اکسپلور است. برای مثال شما پیچ لوازم آرایش دارید، از هشتگ‌های میکاپ، سالن زیبایی و آرایش استفاده می‌کنید. کاربر زمانی که روی این هشتگ‌ها کلیک کند وارد دنیای پر از محتوا می‌شود که می‌توانند بهتر از محتوای پیج شما باشند. اما زمانی که از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مختص محتوای مورد نظر باشد، به کاربر کمک می‌کنید تا انتخاب مناسبی داشته باشد. در حالت کلی برای استفاده از هشتگ‌ها در جهت ورود به اکسپلور وسواس به خرج دهید.

 

  1. پاکسازی اکسپلور پیج اینستاگرام

اکسپلور پیج خود را پاکسازی کنید، این جمله نکته حیاتی ورود به اکسپلور است. زمانی که کسب‌و‌کاری را راه‌اندازی کردید، پیج شما همانند فروشگاه محصولات شما است. اکسپلور نیز نماد محتوای پیج شما است. بهتر است محتوای اکسپلور مشابه با محتوای موجود در پیج باشد. اگر شما بلاگر حوزه مد و فشن هستید ولی اکسپلور شما پر از محتوای آشپزی باشد جذب صورت نمی‌گیرد. بنابراین محتواهای غیرمرتبط با حوزه کاری خود را حذف کنید. برای این کار باید روی سه نقطه محتوای مورد نظر بزنید و گزینه not interested را انتخاب کنید.

مسیر حذف محتوای غیرمرتبط با محتوای پیج

 

  1. تعامل با مخاطب

تمام ترفندهای گفته شده برای تعامل با مخاطب و افزایش بازدهی پیج و درنهایت رفتن پست به اکسپلور است. اما موضوع تعامل با مخاطب آنچنان اهمیت بالایی دارد که ما دو سرنخ مهم برای افزایش تعامل را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

  • استوری

ممکن است شما تصور کنید تنها بررسی و آنالیز پست‌ها برای ورود به اکسپلور لازم است. استوری‌ها عامل مهمی برای تعامل با مخاطب هستند. برای مثال فرض کنیم، شما بلاگر هستید و پست آشپزی در یک مکان خاص با طبیعت زیبا طراحی کرده و بارگذاری کردید. شما می‌توانید در استوری با مخاطبان خود تعامل داشته باشید یعنی از آنها بپرسید تا به حال به این مکان خاص رفته اند؟ و یا آیا در طبیعت آشپزی کردند؟ تمام این پرسش‌ها مخاطب را وادار به تعامل با شما می‌کند.

  • هایلایت و زیباسازی پیج

باید توجه کنید تنها کلیک مخاطب بر محتوای شما در اکسپلور کافی نیست. شما باید پیجتان را طراحی کنید. زمانی ورود به اکسپلور ارزشمند است که فالوور دریافتی، هدفمند باشد و یا فالوور به مشتری تبدیل شود. هایلایت‌ها و بیو پیج می‌توانند در جهت افزایش وفاداری کاربر مفید باشند.

 

جمع‌بندی

نیاز مخاطب و طریقه ساخت محتوای ارزشمند با تلاش و آنالیز دقیق پیج و اکسپلور خودتان دریافت می‌شود. شما می‌توانید خلاقیت را نیز چاشنی محتواسازی خود بکنید، درواقع باید تلاش کنید مخاطب زمان زیادی را در پیج شما بگذراند. خلاقیت در ساخت ویدئو مانند استاپ موشن ورودی پیج را افزایش می‌دهد. همچنین این سبک ویدئوهای چند ثانیه‌ای طرفدار زیادی نیز در اکسپلور دارد. تکنیک‌های گفته شده را یادداشت کنید و در هر مرحله از این مسیر استفاده کنید. قطعا نکات موجود در این مقاله مسیر رشد پیج شما را توسعه می‌دهد زیرا شما پس از مطالعه آن، روش‌های ورود به اکسپلور را به خوبی آموزش دیده‌اید.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما