زمان خواندن 14 دقیقه

صفر تا صد ریلز (Reels) اینستاگرام

صفر تا صد ریلز (Reels) اینستاگرام

اینستاگرام با بیش از 675 میلیون کاربر برای رقابت با سایر پلتفرم‌ها قابلیت‌های جدیدی ارائه می‌دهد. درواقع اینستاگرام علاوه بر بروزرسانی امکانات، به دنبال جذب کاربران سایر پلتفرم‌ها مانند تیک‌تاک است. ریلز (Reels)، قابلیت جدید اینستاگرام می‌باشد که مدتی است برای تعامل بیشتر با کاربران در اختیار سازندگان محتوا قرار می‌گیرد.

امروزه ریلز (Reels) برای دریافت افزایش فالوور و ویو ویدئو‌های اینستاگرام، عملکرد خوبی به جا گذاشته است. اما ریلز چیست؟ چرا اینستاگرام من ریلز (Reels) ندارد؟ ریلز چه تاثیری بر روند رشد پیج دارد؟ در این مقاله علاوه بر آموزش نحوه فعال کردن ریلز (Reels)، ایده‌های پرطرفدار را برای استفاده از این ویژگی بررسی کردیم. اگر به دنبال معجزه برای افزایش رشد صفحه اینستاگرام هستید، حتما از ریلز (Reels) و امکانات ویژه آن استفاده کنید.

 آیکون‌های ریلز (Reels)

ریلز (Reels) چیست؟

امروزه ویدئوهای سرگرمی و همراه با افکت صدا در اینستاگرام افزایش یافته است زیرا طیف وسیعی از افراد به این سبک ویدئوها بشدت علاقه‌مند هستند. بسیاری از کاربران با مشاهده ریلز (Reels) بدلیل ویژگی‌های ساختاری به یاد ویدئو‌های تیک‌تاک میفتند. بنابراین قبل از استفاده از ریلز بایستی با این قابلیت جدید اینستاگرام بطور کامل آشنا شوید.

ریلز (Reels)، یک ویدئو کوتاه و خلاقانه در اینستاگرام است که می‌تواند 15 الی 90 ثانیه باشد. درواقع اینستاگرام با ارائه امکانات ویژه به شما کمک می‌کند بهترین ویدئو ممکن را بسازید. جالب است بدانید ریلز (Reels) در ابعاد موبایل مورد نظرتان ارائه می‌شود و همانند پست دارای یک صفحه اختصاصی است. ریلز نه تنها می‌تواند باعث سرگرمی مخاطب شود بلکه زمینه را برای شناخت بیشتر برند کسب‌و‌کارها فراهم می‌کند. این قابلیت درگذشته تنها در امریکا و 50 کشور دیگر در دسترس بود اما حال تمام کشورها حتی ایران نیز می‌تواند از ریلز بهره ببرند. درصورتی که ریلز در گوشی شما فعال نشده، با انجام ترفندهای این مقاله می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

امکانات ریلز (Reels)

همانطور که گفتیم، امکانات ویژه ریلز (Reels) باعث افزایش بازدهی پیج می‌شود. حال این امکانات چیست؟ ویژگی‌های یک ریلز با کیفیت چگونه است؟ مراحل اشتراک‌گذاری ریلز (Reels) در صورت آموزش صحیح بسیار آسان است.

اولین ویژگی خاص ریلز افکت صدا است. علاوه بر اینکه قادرید محتواهای گذشته را ویرایش کنید، می‌توانید ویدئوهای خود را با افکت صدا در لحظه بگیرید. همچنین برای تنوع در ساخت محتوا بهتر است از قطعه‌های موزیک آماده (music library) استفاده کنید.

هیچگاه نمی‌شود از قدرت فوق‌العاده جلوه‌های موجود در استوری برای جذب کاربر چشم‌پوشی کرد. اینستاگرام به ریلز (Reels) نیز افکت‌های جذابی اضافه کرده است.

ممکن است بخواهید سرعت ویدئو را کاهش دهید، با امکانات ریلز به راحتی این عمل قابل انجام است. بنابراین مدیریت سرعت ویدئو یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد ریلز می‌باشد. در ادامه حتما با جزئیات بیشتری به مزیت‌های استفاده از ریلز می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

کاور برای ریلز اینستاگرام

پس از بروزرسانی اینستاگرام ریلزهای شما در صفحه اول پروفایل باقی می‌ماند حتی در اکسپلور نیز قسمتی برای ریلزها ایجاد شده است. به دلیل زیبایی ظاهری پیج و افزایش کلیک بر ریلز در اکسپلور کاربران زیادی به فکر گذاشتن کاور برای ریلز افتادند.

دو اپلیکیشن Inshot و Capcut برای طراحی کاور ریلز (Reels) اینستاگرام بسیار مناسب هستند. طراحی کاور را نادیده نگیرید زیرا طبق گفته کارشناسان می‌تواند تا 50 % بازدید پیج را افزایش دهد. حال اگر قصد دارید کاور برای ریلز آماده کنید باید مطابق با ابعاد ریلز و کاور آن باشد.

ابعاد ریلز (Reels) و کاور ریلز

ابعاد ریلز  کامل 9:16  عمودی و یا 1080x1920 است، اندازه کاور نیز باید همانند ابعاد ریلز باشد. همچنین حتما به اطراف کاور ریلز توجه کنید زیرا اگر از ایموجی و یا آیکون‌های مختلف استفاده می‌کنید امکان دارد در اطراف ریلز روی کامنت و لایک بیفتد. ریلزی که در قسمت فید اینستاگرام نمایش داده شود سایز مناسب آن 4:5 یا 1080x1350 است.

ساخت ریلز با ابعاد  9:16 عمودی

ریلز اینستاگرام چند دقیقه است؟

ریلز اینستاگرام بدلیل رقابت شدید با تیک‌تاک هر چند مدت آپدیت‌های دیگری ارائه می‌دهد. حال این بار در ماه ژوئن 2022 زمان ریلز به 90 ثانیه افزایش یافت. ابتدا ریلز 15 ثانیه بود و سازنده محتوا فرصت کمی برای جذب مخاطب داشت. حال شما می‌توانید ریلز را در مدت 15 الی 90 ثانیه آپلود کنید.

 

همچنین بخوانید: آموزش همه نکات تولید محتوا در اینستاگرام

تفاوت ریلز (Reels) با استوری

ریلز با استوری در 4 مورد با یکدیگر تفاوت دارند که عبارتند از:

 

  1. نوع محتوا

زمانی که از قالب ریلز (Reels) استفاده کنید، تنها قادر به بارگذاری ویدئو هستید. در استوری علاوه بر ویدئو می‌توانید تصاویر را نیز به اشتراک بگذارید.

 

  1. زمان

مدت زمان ویدئوهای استوری حداکثر 30 ثانیه است اما زمان ریلز (Reels) می‌تواند از 30 تا 90 ثانیه افزایش یابد. اینستاگرام اعلام کرده است در آینده قرار است ویدئو‌های اینستاگرام در قالب ریلز آپلود شوند.

 

  1. ماندگاری محتوا

تا زمانی که شما ریلز (Reels) را از صفحه اینستاگرام حذف نکنید، همواره ماندگار است. ولی استوری تنها 24 ساعت در صفحه اینستاگرام باقی می‌ماند.

 

  1. تعداد بازدیدها

همانطور که می‌دانید استوری برای فالوورهای پیج اینستاگرام نمایش داده می‌شود. در حالی در ریلز که اگر پیج شما پابلیک باشد، تمام کاربران اینستاگرام قادر به مشاهده آن هستند. در واقع ریلز (Reels) در هشتگ، صفحه هوم و صفحه اختصاصی خودش نمایش داده می‌شود.

 

چگونه ریلز (Reels) را فعال کنیم؟ (آپدیت جدید 2022)

اینستاگرام در آپدیت جدید اعلام کرده است تمام کاربران می‌توانند به راحتی و بدون چالش از ریلز استفاده کنند. گرچه شما حتی پس از بروزرسانی نتوانستید ریلز (Reels) خود را فعال کنید به انتهای این آموزش مراجعه کرده و با انجام ترفندها حتما می‌توانید از ریلز استفاده کنید. این ترفندها باتوجه به نبود ریلز  (Reels) در گوشی شما می‌توانند موقتی باشد و یا حتی همراه با عواقبی مانند بلاک شدن اکانت شما باشد.

مرحله اول

وارد قسمت Reels  اینستاگرام شوید. بایستی پنجره زیر را مشاهده کنید.

مرحله اول فعال کردن ریلز

مرحله 2

همانطور که می‌بینید، یک منو در کنار صفحه اینستاگرام در قسمت (Reels)  وجود دارد. شما بایستی طبق نیازتان از ابزارهای منوی ریلز استفاده کنید. حال تک تک ابزارهای ریلز را بررسی می‌کنیم.

قسمت Audio

برای استفاده از موزیک ریلز (Reels) بایستی فیلترشکن شما روشن باشد. درصورتی که بدون فیلترشکن این قسمت را مشاهده کردید، با این حال فیلترشکن خود را روشن کنید زیرا ممکن است ریلز شما پس از آپلود بی‌صدا باشد. همچنین امکان دارد برخی موزیک‌ها در ایران در دسترس نباشد. بنابراین انتخاب موزیک در ریلز اولین گام برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب است.

قسمت Audio

قسمت Effect

دومین ابزار، Effect ریلز (Reels) است که طرفداران بسیار زیادی دارد. پس از انتخاب این گزینه شما وارد دنیای پر از افکت می‌شوید.

قسمت Effect

 

قسمت Length

مدت زمان ریلز 15 ثانیه الی 90 ثانیه است. شما در این قسمت مشخص می‌کنید ریلز (Reels) شما چند ثانیه باشد.

قسمت Length

قسمت Speed

قسمت Speed، سرعت ویدئو را کم یا زیاد می‌کند.

 

قسمت Video layout

این قسمت در ریلز (Reels) پتانسیل زیادی برای ایجاد خلاقیت در ویدئوهای شما دارد. پس از کلیک می‌توانید مشاهده کنید که صفحه ریلز شما به چند قسمت تبدیل شده است. در هر قسمت می‌توانید ریلزهای گوناگونی قرار دهید.

 

قسمت Timer

این قسمت نیز برای شخصی‌سازی ریلز (Reels) است یعنی شما تعیین می‌کنید در چه زمانی ریلز شما به اتمام برسد.

قسمت Timer

مرحله 3

پس از گرفتن ویدئو باید روی عبارت Preview کلیک کنید. در این بخش شما وارد صفحه جدیدی می‌شوید که در قسمت بالا از طریق ابزارها امکان ادیت دوباره ویدئو شما وجود دارد. برای مثال شما برای ویدئو متن اضافه می‌کنید سپس می‌توانید مشخص کنید در چه زمانی متن شما ظاهر شود و در چه زمانی حذف شود. خطوط آبی نیز نشان می‌دهد منطقه امن ریلز شما کدام قسمت است. حال پس از ادیت دوباره گزینه Next بزنید و وارد مرحله بعد شوید.

مرحله 3، ادیت دوباره ریلز

مرحله 4

در این مرحله می‌توانید کپشن، تگ و مکان اضافه کنید. حتی می‌توانید همانند پست اینستاگرام کاور نیز انتخاب کنید. پس انجام این مراحل Share بزنید تا ریلز شما منتشر شود.

انتشار ریلز

 

 

ریلز (Reels) برای آیفون

خوشبختانه برای کاربران آیفون این ویژگی با انجام چند مرحله فعال می‌شود. تنها کافیست به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله 1:

ابتدا طبق معمول اینستاگرام را باز کنید و به منو استوری بروید. یکی از افکت‌ها را انتخاب کنید.

 

مرحله 2:

پس از انتخاب یکی از افکت‌ها بایستی بر گزینه View effect page کلیک کنید. حال شما وارد مجموعه‌ای از ویدئوهای ریلز (Reels) می‌شوید.

 

مرحله 3 استفاده از ریلز در آیفون

مرحله3:

یکی از ریلزهای مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس بر use effect کلیک کنید. اگر این گزینه را نمی‌بینید، بر نماد دوربین بزنید تا اولین ریلز (Reels) پیج شما ثبت شود. همچنین می‌توانید صفحه گوشی را به سمت بالا بکشید و کلیپ مورد نظرتان را از محتواهای موجود در گالری انتخاب کنید.

 

مرحله4:

شما می‌توانید برای ریلزها کپشن بنویسید. بنابراین پس از ساخت ریلز (Reels) کپشن و سایر تنظیمات مانند هشتگ را وارد کنید. در آخر می‌یابست بر دکمه share کلیک کنید.

همچنین بخوانید: صفر تا صد ساخت هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام

ریلز (Reels) برای اندروید

استفاده از ریلز (Reels) برای کاربران اندروید در ماه آگست 2022 فعال شده است. اما برخی از کاربران اندروید نمی‌توانند ویدئوهای ریلز (Reels) در اینستاگرام بارگذاری کنند. حدودا پس از 3 هفته فعال‌سازی هنوز اینستاگرام دلیل مشخصی را برای این محدودیت اعلام نکرده است. استفاده زیاد از ترفندهای فعال‌سازی ریلز توصیه نمی‌شود زیرا یک نوع تخلف است و اگر اینستاگرام به تخلف پیج شما پی ببرد امکان دارد پیج شما از دسترس خارج شود.

مرحله 1:

خب برای فعال‌سازی ریلز در اندروید باید مرورگر کروم در سیستم عامل شما نصب باشد. سپس وارد chrome web store شوید، می‌توانید این عبارت را سرچ کنید و بر اولین وبسایت کلیک کنید.

ورود به مرورگر کروم

مرحله 2:

در قسمت سرچ، عبارت INSIST را وارد کنید. سپس کافی است بر گزینه Add to chrome کلیک کنید. حال این افزونه به کروم شما اضافه شد.

 

مرحله 3:

وارد برنامه شوید، برای ورود به اکانت اینستاگرام روی دکمه Ok, LET’S GO کلیک کنید.

نصب افزونه INSIST

مرحله 4:

دکمه + را انتخاب کنید و با کلیک بر گزینه Reels شروع به ساخت ریلز کنید.

سعی کنید کاور ریلز (Reels) مناسب باشد یعنی تیترهای کاور اصلی روی آیکون‌های ریلز مانند لایک و کامنت قرار نگیرد. دوباره ذکر می‌کنیم؛ ما به شما نحوه فعال‌سازی ریلز در اندروید را آموزش دادیم، از طرفی شواهد نشان می‌دهد بسیاری از افراد پس از استفاده از INSIST بلاک شدند.

 

کپی رایت موزیک ریلز (Reels)

اینستاگرام به موضوع کپی رایت موزیک‌ها به شدت حساس است. اگر در آینده از ریلز (Reels) استفاده کنید به احتمال زیاد با این چالش برخورد می‌کنید. راهکارهای زیادی برای رفع مشکل کپی رایت موزیک در ریلز وجود دارد. پیشنهاد ما به شما به رفع این مشکل استفاده از دو موزیک است به طوری که شدت صدای یکی از موزیک ها بالاتر باشد. ممکن است ندانید کدام موزیک کپی‌رایت دارد، برای تشخیص این موضوع بایستی وارد وبسایت Eproves.com شوید. سپس اسم موزیک را وارد کنید، حال اگر تیک سبز نشان داد یعنی موزیک مورد نظر شامل کپی‌رایت نمی‌شود.

چرا ریلز (Reels) صدا ندارد؟

 در سال 2022، اینستاگرام شکایات زیادی از کار نکردن صدای ریلز (Reels) دریافت کرده است. اگر شما هم جز کاربرانی هستید که با این مشکل مواجه شدید، می‌توانید با انجام توصیه‌های این مقاله صدای ریلز را برگردانید.

 

  1. ریلز فاقد صدا باشد

شاید خنده‌دار بنظر برسد، اما ممکن است ریلز (Reels) صدا نداشته باشد یعنی توسط سازنده محتوا حذف شده باشد. بنابراین فکر نکنید که دستگاه شما مشکل دارد و یا ایراد اصلی از اینستاگرام است.

 

  1. اینستاگرام را بروزرسانی کنید

حال اگر پی بردید ریلز صدا دارد، اولین توصیه ما به شما بروزرسانی اپلیکیشن اینستاگرام است. برخی مواقع بدلیل قدیمی بودن، امکانات اینستاگرام به خوبی کار نمی‌کند. پس فورا همین الان بروید اینستاگرام خود را آپدیت کنید.

 

  1. Log out و Log in کنید

خارج شدن از برنامه و ورود دوباره یک راه حل موثر برای حل این چالش است. معمولا نتایج نشان داده است اغلب پس از یک بار خارج شدن مشکل صدای ریلز (Reels) برطرف می‌شود.

 

  1. حذف و دوباره نصب کنید

زمانی که حس کردید تلاش شما بیهوده است و همچنان ریلز صدا ندارد، برنامه را حذف و دوباره نصب کنید. اغلب در رفع مشکلات کاربران حذف و نصب اینستاگرام کارامد بوده است.

 

  1. نوع حساب را تغییر دهید

برخی از حساب‌های بیزنسی هنگام انتخاب موزیک با عبارت Instagram music is not available for some accounts مواجه می‌شوند. اینستاگرام می‌گوید به احتمال زیاد حساب شما تجاری است و باید حساب خود را به شخصی تغییر دهید.

اخطار ریلز 

  1. کاربران ایرانی از فیتلرشکن استفاده کنند

روشن کردن VPN شاید آخرین تیری باشد که به هدف می‌خورد. در صورتی که با انجام موارد فوق، صدای ریلز (Reels) شما برنگشت تنها راه چاره روشن کردن VPN است. درصد زیادی از کاربران اینستاگرام در ایران از این طریق توانستند این مشکل را حل کنند.

 

 

مزایای استفاده از ریلز (Reels)

مسیر جذب فالوور واقعی سخت است، اما با ریلز ریلز (Reels) این مسیر کوتاه‌تر می‌شود. اینستاگرام مشتاق است تمام کاربران از این ویژگی استفاده کنند بنابراین مزایای زیادی برای این کاربران درنظر می‌گیرد.

  • ورود به اکسپلور آرزوی هر برند و کسب‌و‌کار است زیرا از این طریق به راحتی شناخته می‌شود و کاربران زیادی جذب پیج می‌شوند. برای ورود به اکسپلور سعی کنید در هفته حداقل 2 یا 3 بار ریلز (Reels) به اشتراک بگذارید.
  • مزیت بعدی افزایش تعامل با مخاطب می‌باشد. هنگامی که از ویژگی Add to Story استفاده می‌کنید، هر مخاطب هر چند بار که ویدئوهای ریلز (Reels) را مشاهده کند، تعداد بازدید به همان تعداد افزایش می‌یابد. این الگوریتم اینستاگرام به سازندگان محتوا کمک می‌کند با مخاطبان بیشتر در ارتباط باشند تا تعامل بهتری میان آنها شکل گیرد.

تمام این مزایا در صورتی محقق می‌شوند که محتوای ریلز (Reels) باکیفیت و ارزشمند باشد. درصورت کیفیت کم ویدئو، میزان Reach به شدت افت می‌کند.

  امکانات ویژه ریلز (Reels)

با ریلز (Reels) چه نوع ویدئوهایی درست کنیم؟

حال اگر تا به اینجای مقاله را مطالعه کردید، به خوبی با ریلز (Reels) و نحوه فعال‌سازی آن آشنا شده‌اید. عمده هدف ایجاد ریلز برای ساخت سرگرمی است بنابراین ویدئوها باید یک جنبه سرگرمی نیز داشته باشند. این روزها که بحث ریلز (Reels) داغ و پرطرفدار است، با داشتن ایده تولید محتوا می‌توانید در این راه بسیار موفق عمل کنید.

  • ویدئو آموزشی

آموزش زمانی که با خلاقیت همراه باشد، بازدهی بالاتری دارد. ریلز (Reels) نیز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید ویدئو آموزشی نکات کاربردی برای آزمون کنکور را بطور واضح و با افکت موزیک ملایم بسازید.

 

  • ویدئو چالشی

ویدئوهای چالشی امروزه علاوه بر تیک‌تاک در ریلز (Reels) اینستاگرام نیز محبوب هستند. شما می‌توانید از ویدئوهای چالشی برای دریافت بازدید حداکثری استفاده کنید. دقت کنید اگر خلاقیت چاشنی ویدئو شما باشد، جذب مخاطب و تبدیل آن به فالوور به راحتی ممکن است.

 

  • پشت صحنه

پشت صحنه همیشه برای کاربران پر رمزوراز است. فرض کنیم شما سازنده ویدئوهای مربوط به آشپزی در اینستاگرام هستید، همواره سعی کنید از صحنه‌های طنز و جالب در پشت‌صحنه فیلم‌برداری کنید و در قالب ریلز (Reels) در اینستاگرام آپلود کنید.

از دیگر ایده‌های شگفت‌انگیز برای ساخت ریلز (Reels) می‌توان به روزمرگی، دابسمش، باید و نبایدها، ارائه تخفیف و ویدئوهای فان اشاره کرد.

 

کلام آخر

در قوانین جدید اینستاگرام ریلز (Reels) از ارزش بالایی برخوردار است و استفاده درست از آن برای رشد پیج مفید خواهد بود. درواقع برای رقابت بهتر با رقیبان، ریلز روز به روز به ویژگی‌های تیک‌تاک نزدیک می‌شود.

اگر تا بحال ریلز بارگذاری نکردید، از ایده‌های گفته شده در مقاله استفاده کنید. شک نکنید به مروز زمان ایده‌های جدید و نو به ذهنتان می‌رسد که سبب تمایز محتوای پیج شما نسبت به سایر اکانت‌ها می‌شوند. در آخر امیدواریم بتوانید ریلز (Reels) اکانت خود را فعال کنید تا شاهد افزایش بازدید و ارتقای پیج‌تان باشید.

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما