زمان خواندن 8 دقیقه

آموزش همه نکات تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش همه نکات تولید محتوا در اینستاگرام

در دنیای دیجیتال امروزی تولید محتوای باکیفیت یک گام بزرگ در راستای موفقیت صفحه‌های مجازی است. اینستاگرام به‌عنوان یک پلتفرم مجازی بستر مناسبی را برای تولید محتوا فراهم کرده است. حتما تا به حال تعجب کرده اید، برخی از محتواها در اینستاگرام بازدید بالایی دارند و یا برخی کسب‌و‌کارها پس از مدت کوتاهی رشد می‌کنند. تولید محتوا در اینستاگرام دارای اصول و چهارچوب خاصی است. البته برای تولید محتوا در اینستاگرام هیچ قانون اجباری وجود ندارد اما شما باید چهارچوب را رعایت کنید. امکان ندارد بدون برنامه‌ریزی و تجزیه‌و‌تحلیل موفق به دریافت فالوور واقعی پس از تولید محتوا در اینستاگرام شوید. درواقع شما بایستی تشخیص دهید کدام محتوا برای کاربر مفید است و یا با تولید محتوا در اینستاگرام چگونه کاربر را به خریدار تبدیل کنید.

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

اصول تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام همانند سایر رسانه‌های اجتماعی دارای تکنیک و اصول خاصی است. ایجاد تولید محتوا در اینستاگرام می‌تواند زمان‌بر و پرهزینه باشد بنابراین همواره باید سعی کنید از ابتدای کار اصول را رعایت کنید. در ادامه نکاتی را برای تولید محتوا در اینستاگرام بیان می‌کنیم تا بتوانید پیجتان را به راحتی رشد دهید.

 تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است؟

خودت باش

اولین گام برای تولید محتوا در اینستاگرام، صداقت است. ممکن است شما تنها یک پیج را در اینستاگرام مدیریت ‌کنید اما کاربر اینستاگرام چندین پیج را دنبال می‌کند. بنابراین همیشه خودتان باشین و سعی کنید از افراد دیگر تقلید نکنید. زیرا مخاطب بسیار باهوش است و در کمترین زمان به عدم صداقت پی می‌برد. همچنین حتما یک هایلایت بیوگرافی به صفحه اینستاگرام خود اضافه کنید و سعی کنید بطور غیرمستقیم دستاورد‌های خود را بیان کنید. درواقع با این کار از مخاطب دعوت می‌کنید تا بهتر شما را بشناسد.

 پیشنهاد می شود: نحوه برخورد با مشتری در اینستاگرام و مشتری مداری

صرفا فروشنده نباش، مانند یک راهنما عمل کن

امروزه تولید محتوا در اینستاگرام بسیار گسترش یافته است. بسیاری از کسب‌و‌کارها از استراتژی محتوای سرگرم کننده و جذاب برای بازدهی بیشتر و افزایش فالوور استفاده می‌کنند. در این مسیر افزایش فالوور کافی نیست، شما باید یاد بگیرید برند و محصول خود را با ترفندهای مختلف به فالوور معرفی کنید. اگر آگاهی از برند صورت گیرد، فالوور شما تبدیل به مشتری می‌شود. بنابراین برای تولید محتوا در اینستاگرام نباید صرفا فروشنده باشید، با تولید محتوای ویدئویی همانند یک راهنما و مشاور عمل کنید.

 

بر یک موضوع متمرکز شوید

برای تولید محتوا در اینستاگرام باید استمرار داشته باشید. برای شروع ابتدا از خودتان بپرسید قصد دارید در چه حوزه‌ای فعالیت کنید. بهترین موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام، موضوعات مورد علاقه شما است. زیرا پس از انتخاب موضوع باید تعیین کنید در آینده مایل به ادامه تولید محتوا در این بخش هستید یا خیر.

 

انتخاب تصاویر برای تولید محتوا در اینستاگرام

پس از انتخاب موضوع، تم تصاویر تولید محتوا در اینستاگرام بسیار مهم است. باید محتوایی تولید کنید تا مخاطب زمان بیشتری را به پست شما اختصاص دهد. برای اینکار می‌توانید از تصاویری با الگوهای آماده و یا منحصر به فرد استفاده کنید. عکس‌های گرافیکی با کیفیت بالا همیشه در ذهن مخاطب ماندگار است. سعی کنید از عکس‌هایی استفاده کنید که کمتر دیده شده و جدید است.

همواره به این نکته توجه کنید برای تولید محتوا در اینستاگرام تجاری بایستی از تصاویر غیرژورنالی استفاده کنید. درواقع اگر از تصاویر پیج‌های دیگر برای تبلیغ محصول خود استفاده کنید، هرگز در دراز مدت موفق نخواهید بود.

علاوه بر موارد فوق بهتر است تصاویری طراحی کنید که بین رنگ و پس‌زمینه تضاد زیادی وجود داشته باشد. همچنین اگر تصاویر پیج دارای متن هستند، سایز فونت مناسبی انتخاب کنید. سایز فونت متن‌ها نباید آنچنان بزرگ باشد که پس‌زمینه تصاویر دیده نشود و توصیه می‌شود؛ سایز عکس‌ها 1080p*1080p باشد. بنابراین تم و فونت تصاویر باید کاملا متناسب با برند و محتوای پیج در اینستاگرام باشد.

قاب سفید را برای بهتر دیده شدن متن و تصاویر اضافه کنید. تولید محتوا در اینستاگرام بصورت هدفمند یک ترفند عالی برای جذب مخاطب است. اگر به دنبال راهی برای تمایز محتوای پیج هستید، حاشیه سفید گزینه خوبی است. تصاویر با حاشیه سفید به پیج شما جلوه خاصی می‌دهد.

 

ساخت ویدئو برای تولید محتوا در اینستاگرام

همانطور که تولید تصاویر باکیفیت مهم است، ویدئو‌ها نقش کلیدی در جهت ارتقای پیج دارند. ویدئوهایی که آپلود می‌کنید بایستی به خوبی ویرایش و تدوین شده باشند. در این مسیر شما باید نیاز مخاطب را تشخیص دهید تا تعامل شکل گیرد. بنابراین محتوای ویدئویی باید در راستای موضوعات مورد علاقه مخاطب باشد. برای مثال ممکن است مخاطب با کلیپ استاپ موشن ارتباط برقرار کند درنتیجه باید در این زمینه حرفه‌ای عمل کنید و همواره در حال پیشرفت باشید.

توصیه می‌شود مدت زمان ویدئوها بیش از 3 دقیقه نباشد تا کاربر اشتیاق لازم را برای مشاهده ویدئو تا انتها داشته باشد. همچنین محتوای 3 ثانیه اول ویدئو برای جذب مخاطب بسیار با اهمیت است. بنابراین برای تولید محتوا در اینستاگرام بایستی بسیار قدرتمند به سمت جلو بروید.

 

نحوه کپشن‌نویسی تولید محتوا در اینستاگرام

حال اگر تصاویر مناسبی برای تولید محتوا در اینستاگرام انتخاب کردید، گام بعدی کپشن پست‌ها است. کپشن پست‌ها نماد شخصیت پیج شما است.

ایده‌های زیادی برای تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارد. شما باید با ذکاوت بالا و استفاده از قابلیت‌های اینستاگرام مخاطب پیج را شناسایی کنید و بصورت هدفمند کپشن‌های جذاب بنویسید. داستان سرایی انتخاب فوق‌العاده‌ و جذابی برای تولید محتوا در اینستاگرام است. داستان سرایی ایده‌ای است که نیاز به تمرین و کمی ابتکار دارد. یک داستان برای هک شدن در ذهن مخاطب باید الهام‌بخش، انگیزشی و کمی آمیخته با احساسات باشد. امروزه افراد صرفا به دنبال خرید یک محصول خاص در اینستاگرام نیستند. شما باید در استوری و یا کپشن با تکنیک داستان‌سرایی از نیاز مخاطب تصویر ذهنی بسازید سپس آنها برای رفع نیاز خود از محصولات پیج‌ بازدید می‌کنند.

همچنین مطالب طنز، یک ایده عالی برای تولید محتوا در اینستاگرام است. مطالب طنز را در کپشن پست‌ها و محصولات بگنجانید تا حس خوبی را به مخاطب انتقال دهید.

تولید محتوا در اینستاگرام باید جهت داشته باشد. هشتگ‌ها جهت پست‌ها را تعیین می‌کنند اما توجه کنید نباید از هشتگ تکراری استفاده کنید.

 

خلاقیت در تولید محتوا

خلاقیت چاشنی تولید محتوا در اینستاگرام است. شما با طراحی خلاقانه پست‌ها،  گامی به جلو برداشته و محتوای پیج را به سمت استراتژی نو هدایت می‌کنید. برای مثال اگر در زمینه تولید صابون‌های گیاهی فعالیت می‌کنید، محتواهای پیج صرفا نباید تصاویری از محصولات باشد. شما می‌توانید محتواهای کوتاه آموزشی همراه با نکات برجسته تولید کنید. همچنین سعی کنید در نحوه نمایش محصولات پیج خلاق باشید. عکاسی محصولات شما باید منحصر به فرد و زیبا باشد. در این صورت علاوه بر جذب کاربر باعث دیده شدن برند شما می‌شود.

یادتان باشد ایده‌پردازی برای تولید محتوای اینستاگرام تنها با تجزیه‌و‌تحلیل پست‌ها و بازخورد آنها حاصل می‌شود.

تولید محتوا در اینستاگرام با ابتکار و نگاه خلاقانه

 

لحن و بیان تولید محتوا در اینستاگرام

عده‌ای تصور می‌کنند هر چه تخصصی‌تر حرف بزنند، مخاطب بیشتر جذب می‌شود. به گفته کارشناسان برای تولید محتوا در اینستاگرام نباید از کلمات تخصصی استفاده کنید. حال اگر برای تولید محتوای خاص لازم است از این کلمات استفاده کنید، ابتدا در یک پست جداگانه آموزش دهید.

همچنین جملات پرانرژی و تند باعث زنده شدن محتوای پیج می‌شود. یک محتوای ویدئویی اگر آمیخته با لحن مخصوص شما باشد، مخاطب تمایل بیشتری برای ایجاد تعامل و ارتباط دارد.

دایرکت نیز وظیفه پشتیبانی تولید محتوا در اینستاگرام را دارد. لحن و بیان شما در دایرکت برای پاسخگویی به سوال‌های مخاطبان باید دوستانه و تاثیرگذار باشد. البته علاوه بر این می‌توانید بصورت عمومی سوالات کاربران را در استوری پاسخ دهید تا اعتماد بقیه کاربران جلب شود.

 

حمایت از پیج توسط کاربران

تولید محتوا در اینستاگرام باید در کمترین زمان باعث تاثیرگذاری زیاد در روند کسب‌وکار شما بشود. مخاطب باید با محتواهای پیج شما احساس صمیمیت کند. اگر روزانه تصاویر زیادی آپلود می‌کنید، شاید دیدن چند پست در روز برای مخاطب بسیار حوصله سر بر و ناخوشایند باشد. همچنین حتما آپلود چند پست در روز از کیفیت پست‌ها می‌کاهد. حمایت کاربران از محتوای پیج درصورتی انجام می‌گیرد که محتوای پیج ارزشمند باشد و وجه تمایز مشخصی نسبت به سایر محتواها داشته باشد. در انتهای ویدئو، تصاویر و یا در کپشن از مخاطبان بخواهید با کامنت به شما انگیزه بدهند و اگر محتوا مورد پسند آنها بود، آن را به اشتراک بگذارند.

 

تقویم تولید محتوا در اینستاگرام

شما پس از تعیین هدف در اینستاگرام باید راه‌های رسیدن به هدف را یادداشت و بررسی کنید. برای تولید محتوا در اینستاگرام، طراحی تقویم تولید محتوایی الزامی و ضروری است. در تقویم تولید محتوایی هر ایده جدیدی که به ذهنتان رسید را بنویسید پس از مدتی این ایده‌ها عرضه یک محصول جدید و نو را در پی دارد. همچنین در تقویم تولید محتوایی رویدادهای مهم و زمان آپلود پست‌ها نوشته می‌شود.

تقویم تولید محتوا در اینستاگرام

کلام آخر تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد داستان تصویر برند محصول خود را شخصی‌سازی کنید.

اگر پس از تلاش و استمرار در یک روش خاص موفق نشدید، رویکردتان را تغییر دهید. همیشه از خودتان بپرسید اگر جای بیننده بودید؛ محتوای پیجتان را مشاهده می‌کردید؟ شما باید استراتژی خود را جوری تنظیم کنید، کاربر مشتاق به دنبال کردن پیج شما باشد. امیدواریم نکاتی که در این مقاله برای تولید محتوا در اینستاگرام آورده شد همان چیزی باشد که به دنبالش بودید. نگران نباشید با داشتن استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، مخاطب واقعی را جذب می‌کنید.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما