زمان خواندن 7 دقیقه

معرفی راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام

معرفی راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام

 در حال حاضر اینستاگرام یک پلتفرم محبوب و بروز بین‌المللی است که مخاطبان زیادی دارد. بنابراین با توجه به تعداد بالای مخاطبان، کسب درآمد از این پلتفرم امکان پذیر است. همه افراد می‌توانند پیج اینستاگرام داشته باشند اما کسب درآمد از اینستاگرام نیازمند یک استراتژی قوی و پشتکار زیاد است. بدیهی است این مسیر با سختی‌های زیادی همراه است.

افراد زیادی مانند اینفلوئنسرها با تولید محتوا به درآمدهای زیادی دست یافتند. شاید شما هم با دیدن درآمدهای میلیونی به فکر کسب درآمد از اینستاگرام هستید. اما کسب درآمد از اینستاگرام چگونه است؟ آیا می‌دانید چه‌حرفه‌هایی در اینستاگرام موفق هستند؟ برای کسب درآمد از اینستاگرام به چه تعداد فالوور نیاز دارید؟ ما در این مقاله به چند حوزه پرطرفدار برای کسب درآمد از اینستاگرام و ترفند‌های طلایی برای موفقیت می‌پردازیم.

 

 برای کسب درآمد از اینستاگرام فروشگاه آنلاین باز کنید

کسب درآمد از اینستاگرام با فروش محصول، انتخاب بسیاری از افراد تازه‌کار است. درواقع اینستاگرام بهترین پلتفرم برای فروش، تبلیغ محصول جدید و درنهایت کسب درآمد آنلاین است.

اما حال این سوال مطرح می‌شود، مزیت راه‌اندازی فروشگاه آنلاین چیست؟ ممکن است شما برای احداث یک فروشگاه در دنیای واقعی به مقدار زیادی سرمایه احتیاج داشته باشید. این سرمایه می‌تواند صرف اجاره یا ساخت تا ایده‌پردازی برای چیدمان داخلی فروشگاه شود. علاوه بر هزینه‌های زیاد، ممکن است ساعت‌ها بصورت سرپا مشغول فروش و جذب مشتری باشید. بنابراین شما برای راه‌اندازی یک فروشگاه با چالش‌های زیادی در این مسیر مواجه هستید. کسب درآمد از اینستاگرام، یک راه‌حل هوشمندانه برای عبور از این چالش و حفظ مشتری‌ها است.

همچنین شما می‌توانید صرفا دارای یک فروشگاه آنلاین باشید و محصولات خود را از طریق تولید محتوای باکیفیت بفروشید. البته موفقیت در فروش کالاها در اینستاگرام مستلزم آموزش و تلاش مستمر است. در نتیجه اگر تصمیم جدی برای کسب درآمد از اینستاگرام در این حوزه دارید، حتما آموزش‌های یادگیری نحوه فروش را بیاموزید.

برای ساخت فروشگاه آنلاین می توانید با سودارو در 5 دقیقه فروشگاه خود را بسازید و به پیج اینستاگرام خود متصل کنید!

 اینفلوئنسر یا بلاگر شوید

برای کسب درآمد از اینستاگرام اینفلوئنسر یا بلاگر شوید.

اینفلوئنسر و بلاگر دارای تفاوت‌های بسیار زیادی هستند. بعضی از افراد فکر میکنند برای بلاگر شدن، باید از کارهای روزمره خود، محتوا تولید کنند و با مردم به اشتراک بگذارند. بلاگرها افرادی هستند که در زمینه‌های گوناگون مانند آشپزی، طنز، آموزش گرافیک، مد و ... فعالیت می‌کنند. این افراد با توجه به حوزه فعالیت، کیفیت تولید محتوا و میزان فالوور، درآمدهای مختلفی کسب می‌کنند. بنابراین اگر دارای تخصص خاصی هستید، می‌توانید برای کسب درآمد از اینستاگرام، بلاگر شوید. اینفلوئنسر معنای متفاوتی از بلاگر دارد. اینفلوئنسر به‌معنای یک فرد تاثیرگذار است که افراد زیادی را با اهداف و عقاید خود همسو می‌کند. این امر نیازمند ذکاوت و بازاریابی قوی است. اگر دارای شهرت در گذشته هستید و یا مهارت بالایی در زمینه داستان‌سرایی دارید، این حوزه برای کسب درآمد از اینستاگرام مناسب شما است.

اینفلوئنسرها و بلاگرها دارای شهرت و اعتبار بالایی در شبکه‌های اجتماعی هستند. اغلب آنلاین‌شاپ‌ها برای افزایش بازید و ارتقای پیج خود با این افراد همکاری می‌کنند. همچنین شما می‌توانید به‌عنوان سفیر یک برند، با شرکت‌ها همکاری طولانی مدت داشته باشید. بنابراین درآمدزایی از طریق شهرت در فضای مجازی یکی از راه‌های پرطرفدار و داغ کسب درآمد از اینستاگرام است. اگر تصمیم گرفتید اینفلوئنسر و یا بلاگر شوید، باید همواره بروز باشید و علایق مخاطب را شناسایی و آنالیز کنید. اکثر مخاطبان بدلیل احساس خوبی که منتقل می‌کنید، شما را دنبال می‌کنند پس در تولید محتوا احساسات خود را نیز بیان کنید.

البته باید بدانید دید جامعه نسبت به اینفلوئنسرها دید کاملا مثبتی نیست زیرا یک فرد اینفلوئنسر می‌تواند به‌راحتی از موقعیت شغلی و تعداد فالوور بالا سو استفاده کند.

 

بلاگری برای کسب درآمد از اینستاگرام

 

 تولید محتوا، ایده پولساز برای کسب درآمد از اینستاگرام

بطور کلی محتوا مهم‌ترین بخش استراتژی در اینستاگرام برای جذب مخاطب و پولسازی است. شما برای ورود به این حرفه، نیاز دارید حداقل مهارت‌های لازم را کسب کنید. داشتن مهارت‌هایی مانند ویراستاری، نگارش درست جملات و دانش سئو، وجه مشترک تمام تولیدکننده‌های محتوا است. اگر علاقه‌مند به حوزه تولید محتوا هستید باید به مرور زمان باید مهارت‌های زیادی کسب کنید و مهارت‌های قبلی را گسترش دهید. افرادی که بصورت حرفه‌ای برای کسب درآمد از اینستاگرام، در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند، درآمد بالایی دارند.

تهیه پست‌ها، استوری و کپشن نویسی می‌تواند از وظایف تولید کننده محتوا در اینستاگرام باشد. اگر تصویر پست‌ها جذابیت کافی نداشته باشد، کپشن نقش کلیدی در نجات پست‌ها دارد. بنابراین تولید کننده محتوا، با استراتژی‌های منحصر به فرد در محتواها می‌تواند باعث رونق کسب‌و‌کار شود.

توصیه ما به شما برای موفقیت بیشتر در این امر علاوه بر پشتکار و توسعه مهارت، مطالعه کتاب‌های مختلف در زمینه خلق محتوای هدفمند است.

 برای آشنایی با نحوه تولید محتوا در اینستاگرام ، مقاله "آموزش همه نکات تولید محتوا در اینستاگرام" را مطالعه کنید.

از تخصص خود برای کسب درآمد از اینستاگرام استفاده کنید

ممکن است شما دارای یک تخصص خارج از حوزه آنلاین باشید. برای مثال اگر دارای هنر عکاسی هستید، راه‌اندازی یک پیج اینستاگرام می‌تواند باعث بهتر دیده‌شدن هنر شما شود. ابتدا نمونه کارهای خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. سپس در این پیج می‌توانید با آموزش ترفند‌ها و تکنیک‌های عکاسی وارد سیستم کسب درآمد از اینستاگرام شوید. درواقع شما با هدف ادغام بلاگری و مهارت خود، مشتری جذب می‌کنید. بنابراین بعید است با بازاریابی هوشمند و ترفندهای هدفمند موفق به کسب درآمد از اینستاگرام در حوزه تخصصی خود نشوید.

 

کسب درآمد از اینستاگرام با ادمین شدن

پس از بلاگری، ادمین شدن جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین شغل برای کسب درآمد از اینستاگرام است. هر یک از پیج‌های پرمخاطب برای رشد بیشتر به یک مدیر نیاز دارند. ادمین کسی است که مدیریت اصولی پیج اینستاگرام را در جهت تامین امنیت پیج، آنالیز و تولید محتوا برعهده دارد. از دیگر وظایف ادمین‌ها می‌توانیم به انتشار منظم پست و استوری، هشتگ‌گذاری، افزایش فالوور، پاسخ به کامنت‌ها و دایرکت‌ها اشاره کرد. ادمین شدن برای کسب درآمد از اینستاگرام، صرفا داشتن مهارت‌های گفته شده نیست، یک ادمین باید ویژگی‌های فردی خود را نیز بهبود بخشد. این شغل مستلزم یک فرد صبور، مسئولیت‌پذیر و دارای قدرت تعامل بالا است.

یکی از مزیت‌های این شغل، افزایش درآمد به مرور زمان است. بنابراین میزان درآمد ادمین‌ها بستگی به خلاقیت و مدت زمان فعالیت دارد.

 

کسب درآمد از اینستاگرام با مدیریت صحیح

 

علت شکست بیشتر کسب‌و‌کارها در اینستاگرام چیست؟

کسب درآمد از اینستاگرام مانند هر فضای دیگری پر از پستی و بلندی است. صبر، تحمل و پشتکار قدم اول برای موفقیت در این حوزه است. بسیاری از کسب‌و‌کارها انتظار دارند پس از مدت کوتاهی فالوور زیاد دریافت کنند و فروش خود را چند برابر کنند. باید بدانید، کمال‌گرایی بیش از حد در این حوزه مانع از ارتقا پیج و کسب درآمد از اینستاگرام می‌شود.

موارد زیر از شکست زودهنگام کسب‌و‌کار شما جلوگیری می‌کند.

  • از افراد متخصص مشاوره بگیرید.
  • برای تولید محتوا برنامه ریزی دقیق داشته باشید.
  • سعی کنید همواره اطلاعات خود را بروز نگه‌ دارید.

 

نکته نهایی برای رشد پیج و کسب درآمد از اینستاگرام

در حال حاضر در هیاهوی کسب درآمد از اینستاگرام، کسب‌و‌کاری موفق است که به تکنیک‌های بازاریابی تسلط داشته باشد. مطمئنا اگر تسط خوبی داشته باشید، به طرز عجیبی فالوور بالا دریافت می‌کنید. تعداد فالوور برای کسب درآمد مهم است اما در وهله اول باید بیاموزید چگونه فالوور خود را به مشتری و مخاطب خاص خود تبدیل کنید. رایج‌ترین رویکرد تعامل با فالوور است تا ارتباط خوبی بین شما و مخاطب شکل گیرد. بنابراین می‌توانید از اینستاگرام برای پیشرفت در کسب‌و‌کار خود و کارآفرینی استفاده کنید.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما