زمان خواندن 8 دقیقه

محصولات پرفروش در اینستاگرام چه محصولاتی هستند؟

محصولات پرفروش در اینستاگرام چه محصولاتی هستند؟

اینستاگرام یک پلتفرم محبوب بین سنین مختلف است که بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. این پلتفرم به‌دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد برای راه‌اندازی اکثر کسب‌و‌کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از افراد نیز برای معرفی کتاب‌ها، فیلم‌ها و موسیقی از اینستاگرام بهره می‌گیرند. بنابراین هر فردی با توجه به نیازها و دغدغه‌های خود از این ابزار برای رفع آن استفاده می‌کند.

امروزه بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها صرفا فقط خرید حضوری ندارند؛ بلکه فروش در اینستاگرام را نیز به کسب‌وکار خود اضافه کرده‌اند. برای فروش در اینستاگرام، باید وسایل پرکاربرد افراد را شناسایی کرده و سلیقه مخاطب را در نظر بگیرید. در راستای فعالیت در فضای آنلاین و رسیدن به فروش در اینستاگرام شما نیاز به تخصص و علاقه در آن حوزه دارید. دقت کنید هیچکدام از افراد موفق در اینستاگرام از ابتدا موفق نبودند؛ اما با آموزش دیدن، مطالعه و کسب تجربه به‌مرور موفق به فروش در اینستاگرام شدند. به نظر شما پرفروش‌ترین محصولات در اینستاگرام، چه محصولاتی هستند؟ پرطرفدارترین پیج‌های فروش در اینستاگرام، از چه الگویی پیروی می‌کنند؟ در ادامه به معرفی برخی از محصولات مناسب برای فروش در اینستاگرام می‌پردازیم.

 

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

عطر و ادکلن

یکی از راه‌های فروش در اینستاگرام، فروش عطر و ادکلن در پیج‌های اینستاگرام است. مرد و زن، حتی بسیاری از نوجوانان مخاطب فروش این محصولات هستند. بنابراین بازار محصولات عطر و ادکلن در اینستاگرام ممکن است اشباع شده باشد ولی برای ورود به این بازار راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد.

گاها فروشگاه‌هایی در اینستاگرام مشاهده می‌شود که عطر و ادکلن فیک می‌فروشند. شما می‌توانید برای افزایش فروش در اینستاگرام، موضوعات مختلفی را برای تولیدمحتوا انتخاب کنید. آنباکس کردن محصولات جلوی دوربین، عکاسی ویژه و منحصربه‌فرد از محصولات و آموزش تشخیص عطر فیک از اصلی از موضوعات پیشنهادی برای تولیدمحتوا در پیج اینستاگرامی عطر و ادکلن است که شما را به فروش در اینستاگرام می‌رساند.

پوشاک

طبق آمار، بیشتر کاربران فعال اینستاگرامی در جهان، از بانوان هستند. خانم‌ها به‌دلیل روحیه‌ ذاتی که دارند، علاقه‌مند به دیدن طرح‌ها و مدل‌های مختلف انواع لباس و پوشاک هستند. حتما اگر خانم هستید برایتان پیش آمده، قبل از رفتن به یک مهمانی ساعت‌ها لباس‌های خود را بررسی می‌کنید ولی درنهایت تصمیم به خرید یک لباس جدید می‌گیرید. بسیاری از خانم‌ها در این زمان، اینستاگرام خود را باز کرده و با سرچ هشتگ‌ها به‌دنبال مدل جدیدی از لباس‌ها می‌گردند. بنابراین داشتن پیج‌های فروش پوشاک آنلاین، یکی از ایده‌ها برای فروش در اینستاگرام است.

شراکت خیاط و کسی که در رشته طراحی لباس تحصیل کرده، می‌تواند بهترین روش برای شروع کسب‌و‌کار در حوزه پوشاک باشد. همچنین برای داشتن فروش بیشتر و بهتر پیج پوشاک خود، از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید. نوشتن اطلاعات دقیق از جنس، سایز، رنگ و قیمت لباس را فراموش نکنید. می‌توانید از پوشاکی که برای فروش گذاشته‌اید، از نزدیک فیلم تهیه کرده و در پیج خود بارگذاری کنید.

بنابراین اگر می‌خواهید برای فروش در اینستاگرام در حوزه پوشاک موفق شوید، روی یک پوشاک خاص تمرکز کنید. برای مثال پیج کیف‌وکفش، لباس خانگی، لباس مجلسی و ... راه بیندازید.

پوشاک، محصول برتر برای فروش در اینستاگرام

پیشنهاد می شود: با این ترفندها فالوور بیشتری بگیرید!

لوازم آرایشی و بهداشتی

خانم‌ها به زیبایی خود اهمیت می‌دهند و استفاده از لوازم آرایشی به افزایش اعتماد به‌نفس آنها کمک زیادی می‌کند. محصولات آرایشی و بهداشتی مخصوصا رژ و ریمل در ایران بسیار پرطرفدار هستند.

جالب است بدانید حتی شما نیز می‌توانید محصولات آرایشی برند خود را برای فروش در اینستاگرام تولید کنید. حال ممکن است بدلیل عرضه گسترده، موفق به فروش نشوید. بلاگرها با ساخت ویدئوهایی با عنوان آموزش نحوه آرایش کردن، به تبلیغ محصول مورد استفاده و پیجی که آن محصول را خریداری کردند، می‌پردازند. این روش، یکی از روش‌های هوشمندانه برای تبلیغ لوازم آرایشی و فروش در اینستاگرام است.

همچنین می‌توانید برای تبلیغ بهتر لوازم آرایشی به‌منظور فروش در اینستاگرام، سبک تولید محتوای خود را تغییر دهید. عکاسی باکیفیت از محصولات برای فروش در اینستاگرام می‌تواند محصول اشباع‌شده را به یک محصول پرفروش در اینستاگرام تبدیل کند. البته در این حوزه نیز حضور بیشتر مخاطبان خانم نسبت به آقا را در پلتفرم اینستاگرام نباید نادیده گرفت.

لوازم آرایش، محصول پرطرفدار برای فروش در اینستاگرام

جواهرات و زیورآلات

جواهرات دست‌ساز و زیورآلات ساخته‌شده از فلز یا سنگ‌های قیمتی یکی دیگر از محصولات پرفروش در اینستاگرام هستند. شما با هر میزان سرمایه می‌توانید در این حوزه فعالیت کنید. اگر میزان بوجه شما برای فروش طلا و جواهرات گران ‌قیمت کافی نیست، بهتر است از فروش زیورآلات بدل دست‌ساز شروع کنید.

همچنین افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری از طریق پس‌اندازهای خود، طلاهای سبک نو و یا دست دوم خریداری می‌کنند. بنابراین خرید طلا دست دوم افراد و سپس فروش آنها راه دیگری برای کسب درآمد در این حوزه است. شما با اشتراک‌گذاری عکس و فیلم‌های طلا و جواهرات می‌توانید از نیاز این افراد استفاده کنید و پس از تجزیه‌و‌تحلیل به فروش در اینستاگرام برسید.

 

تلفن همراه و لوازم جانبی مربوط به آن

استفاده از تلفن همراه، به بخش جداناپذیر زندگی ما انسان‌ها تبدیل شده‌است. تقریبا در هر مکانی تلفن همراه در دست‌های ما دیده می‌شود.

استفاده از یک کاور شیک، به افزایش زیبایی ظاهری تلفن همراه کمک می‌کند. همچنین افراد، برای محافظت از تلفن همراه خود به‌دنبال کاور محکم و مقاوم هستند. خرید کاور گوشی یکی از محصولاتی است که نیاز به حضور فیزیکی در مغازه ندارد. بنابراین شما می‌توانید از این ایده برای فروش در اینستاگرام استفاده کنید. کاربر با دانستن نام گوشی و سال ساخت آن می‌تواند هر کاوری را از هر جای جهان خریداری کند. حال توصیه ما ایجاد خلاقیت در طراحی کاورهای تلفن همراه و یا حتی کاور هنذفری است. شما می‌توانید با راه‌اندازی یک پیج اینستاگرام در حوزه لوازم جانبی تلفن همراه، مانند کاور و هندزفری فعالیت کنید و به فروش در اینستاگرام برسید. اگر در پیج خود از محصولات خاص و طرح‌های تزئینی و فانتزی رونمایی کنید، فروش در اینستاگرام موفقی خواهید داشت.

 

آموزش مهارت‌ها و ارائه دوره‌های آموزشی

فروش در اینستاگرام همیشه فروش یک محصول نیست. ممکن است شما مهارتی را به‌طور حرفه‌ای و بسیارعالی آموزش دیده باشید. در این‌صورت می‌توانید از این مهارت خود برای فروش در اینستاگرام استفاده کنید و درنهایت کسب درآمد کنید. آموزش مهارت‌هایی مانند فتوشاپ، برنامه‌نویسی، اکسل و نقاشی امروزه بسیار پرطرفدار هستند.

پیشنهاد می شود: آموزش صفر تا صد ساخت هایلایت در اینستاگرام

ایده‌های دیگر برای فروش در اینستاگرام

مهم‌ترین ویژگی ابزارهایی مانند اینستاگرام برای جذب صاحبان مشاغل مختلف، رایگان بودن و در دسترس بودن آن است. افراد برای مقایسه کالاها، دیدن محصولات ترند و اطلاع از صنعت مد و فشن، اطلاع از قیمت محصولات و تصمیم‌گیری برای خریدن یا نخریدن یک کالا از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

علاوه بر محصولات فوق، ایده‌های دیگری نیز در زمینه فروش در اینستاگرام وجود دارند. این محصولات عبارتند از:

  • فروش ساعت مچی و هوشمند
  • لوازم خانگی و تزئینی
  • لوازم آشپزخانه
  • اسباب‌بازی‌های کودکان
  • کتاب و لوازم‌التحریر
  • حیوانات خانگی
  • اکسسوری و دست‌سازه‌های هنری
  • شمع‌های دست‌ساز
  • ظروف سرامیکی

 

گوگل ترندز (google trends) برای فروش در اینستاگرام

گوگل ترندز، یک ابزار جستجو برای نیاز بازار و فروش در اینستاگرام است. در واقع نتایج گوگل ترندز به شما می‌گوید که مردم در یک سال گذشته از یک محصول خاص، چقدر استقبال کرده‌اند. شما با سرچ کلمه موردنظرتان در گوگل ترندز، میزان جستجوی آن کالا را در گوگل می‌بینید. با مقایسه نتایج می‌توانید از نیاز بازار مطلع شوید و با کمک سلیقه و علاقه خود پیج کسب‌وکار آنلاین خود را راه‌اندازی کرده و فروش در اینستاگرام را آغاز کنید.

انتخاب بهترین محصول برای فروش در اینستاگرام

فروش چند برابر هر محصول با تولید محتوای حرفه‌ای

بنظر شما آیا مقدار فروش در اینستاگرام در هر پیج یکسان است؟

جواب این سوال خیر است؛ زیرا میزان وقت گذاشتن برای پیج با میزان کسب درآمد آن پیج رابطه مستقیمی دارد. شما با توجه به پست‌هایی که در پیج خود می‌گذارید و هشتگ‌هایی که برای پست‌های پیج اینستاگرام استفاده می‌کنید؛ میزان درآمد متفاوتی خواهید داشت. طبق تحقیقات انجام‌شده تا سال 2030 میلادی -یعنی تا ده سال آینده- 90 درصد خریدها از طریق اینترنت انجام خواهد شد. شما علاوه بر تولیدمحتوای متنی برای رسیدن به فروش در اینستاگرام، بایستی از تکنیک‌های مختلف مانند استاپ‌موشن برای جذاب‌تر کردن ویدئوهای پیج اینستاگرام خود استفاده کنید. استاپ‌موشن بخشی از کارهای انیمیشنی است و کاربردهای زیادی در زمینه‌های مختلف تبلیغات، تولید محتوا و فروش در اینستاگرام دارد. در استاپ‌موشن، دوربین را در یک مکان ثابت گذاشته، محصول را پشت‌هم حرکت می‌دهیم و از محصول عکاسی می‌کنیم. از استاپ‌موشن می‌توانید برای تولیدمحتوای محصولاتی مانند لباس، لوازم‌التحریر و کیف و کفش استفاده کنید.

 

نکته آخر برای فروش در اینستاگرام

افراد برای داشتن زندگی بهتر و راحت‌تر تصمیم می‌گیرند که از این ابزارهای آنلاین در چه جهتی استفاده کنند. شما با داشتن یک انتخاب هوشمند می‌توانید از پتانسیل‌های بالای این پلتفرم‌ها استفاده کرده و به درآمد برسید. همچنین با به‌کارگیری روش‌های ساده ولی تعیین‌کننده در پیج اینستاگرامی خود، به‌راحتی می‌توانید نیاز مردم را کشف کنید و متناسب با نیاز آنها به فروش در اینستاگرام رسیده و کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی کنید. انتخاب محصولات پرفروش برای فروش در اینستاگرام کافی نیست. دقت کنید پشتکار و ایده‌پردازی لازمه نفوذ در این بازار اشباع است.

فروش در اینستاگرام همچنین می‌تواند شما را در پرداخت هزینه‌های اجاره مغازه، قبض آب و برق بی‌نیاز کند. امیدواریم با خواندن این متن به ایدههای جدید برسید و نفر بعدی که صاحب برند آنلاین می‌شود، شما باشید!

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما