زمان خواندن 9 دقیقه

معرفی 10 روش‌ کلیدی برای استوری پربازدید

معرفی 10 روش‌ کلیدی برای استوری پربازدید

حتما می‌دانید استوری پربازدید یکی از عوامل ارتقا و شناخته شدن پیج اینستاگرام است. حتی اگر شما قادر به خرید فالوور باشید باید چاره‌ای برای افزایش بازدید در استوری بیندیشید. قبل از اینکه به دنبال استراتژی برای دریافت استوری پربازدید باشید، درک اهمیت و رسالت استوری می‌تواند کمک شایانی به شما کند. حال قدم بعدی برای دستیابی به استوری پربازدید این است که بایستی از دید مخاطب به استوری‌ها نگاه کنید. چرا باید مخاطب استوری‌های شما را دنبال کند؟ سعی کنید به همه سوالات از دید کاربر پاسخ دهید.

اگر پیج شما استوری پربازدید ندارد و یا تعامل کمی با مخاطب دارید، این مقاله مختص شما است. در این مقاله قرار است از طریق ترفندهای کلیدی به استوری پربازدید دست بیابید تا تعامل بیشتری میان شما و کاربر صورت بگیرد.

همچنین بخوانید: ارتقای پیج اینستاگرام با ربات افزایش فالوور

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

اهمیت استوری پربازدید

استوری اینستاگرام یک فرصت منحصر به فرد است که باعث ایجاد ارتباط میان شما و فالوورها می‌شود. همانطور که می‌دانید هر استوری تنها 24 ساعت باقی می‌ماند. بنابراین انتخاب تصاویر، فیلتر و رنگ نقطه مهم برای جذب مخاطب است. استوری پربازدید نه تنها جذابیت ظاهری در پی دارد بلکه می‌توانید از طریق آن محتواهای مفید و کاربردی را منتشر کنید.

استوری پربازدید می‌تواند بصورت کاملا غیرمستقیم برند و محصول پیج را تبلیغ کند. یعنی بدون داشتن سرمایه زیاد برای تبلیغات، استوری‌ پربازدید نقش تبلیغات پیج ایفا می‌کند. پس از طریق استوری پربازدید پیج شما در معرض مخاطبان جدید قرار می‌گیرد و آشنایی شما با مخاطب شکل می‌گیرد. علاوه بر موارد فوق، استوری پربازدید جایگاهی است که سوالات مشترک میان کاربران پاسخ داده می‌شود. قرار دادن لینک و هدایت مستقیم فالوور به سایت مورد نظر یکی دیگر از مزیت‌های استوری است. در نتیجه وجود استوری یعنی پیج شما علائم حیاتی برای فعالیت دارد. خب تا اینجای مقاله با مزیت‌های مهم یک استوری پربازدید آشنا شدید، آیا شما از تمام امکانات گفته شده استفاده می‌کنید؟

 پیشرفت و ارتقای پیج از طریق استوری پربازدید

دلایل نداشتن استوری پربازدید

اولین دلیل نداشتن استوری پربازدید عدم استفاده از امکانات استوری است یعنی استوری شما صرفا حاوی متن و تصویر است. ابتدا تصور کنید شما صاحب یک مغازه در وسط شهر هستید و تعداد زیادی از مغازه شما رد می‌شوند. آنها می‌توانند وارد شوند اما ترجیح می‌دهند ویترین مغازه را مشاهده کنند. اگر ویترین پراکنده باشد و طراحی خوبی صورت نگرفته باشد، حتما آن فرد گذر می‌کند. بنابراین سعی کنید استوری شما شامل متن خوانا، کاور جذاب و طراحی منحصر به فرد باشد.

همچنین ممکن است شما در زمان مناسب استوری نگذارید. کاربر اینستاگرام همیشه آنلاین نیست شما از طریق Insight می‌توانید ساعات آنلاین بیشتر کاربران را تشخیص دهید. همچنین به گفته کارشناسان، زمانی شما به استوری پربازدید دست می‌یابید که در اکثر روزها از ساعت 8 الی 12 شروع به گذاشتن استوری کنید. (استوری داستانی) البته در ادامه مطالب ما ترفندهایی برای حل چالش تعیین ساعت آموزش دادیم.

یکی دیگر از عواملی که از استوری پربازدید جلوگیری می‌کند، انتشار اخبار منفی و زرد است. اخبار منفی حس ناخوشایندی به مخاطب منتقل می‌کند. فرض کنید مخاطب پس از یک مشغله کاری، به استوری‌های شما سر بزند. چه پیش می آید؟ آیا استوری‌های بعدی را مشاهده می‌کند؟ این سبک اخبار باعث می‌شوند، مخاطب از دیدن استوری‌های بعدی پشیمان شود.

موارد زیر نیز می‌توانند از دلایل نداشتن استوری پربازدید باشد:

  • اخبار قدیمی منتشر می‌کنید.
  • از تصاویر بی‌کیفیت استفاده می‌کنید.
  • استوری‌های غیرمرتبط با محتوای اصلی پیج به اشتراک می‌گذارید.
  • بصورت رگباری و در یک تایم کوتاه استوری می‌گذارید.
  • استیکرهای تعاملی را در جای مناسب قرار نمی‌دهید.

 

10 استراتژی برای دستیابی به استوری پربازدید

حال اگر تا به اینجای مقاله را مطالعه کردید، در این قسمت قرار است با 10 استراتژی برای دستیابی به استوری پربازدید آشنا شوید. این روش‌ها نشان می‌دهند که چگونه می‌توانید از تعداد بازدید کم به تعداد بازدید بسیار بالا دست یابید.

  1. استوری سریالی منتشر کنید

انتشار استوری‌های داستانی و یا سریالی گامی مهم و تاثیرگذار برای دستیابی به استوری پربازدید است. زمانی استوری پربازدید می‌شود که مخاطب دلیلی برای مشاهده استوری بعدی داشته باشد. استوری داستانی مخاطب را ترغیب به مشاهده ادامه استوری‌ها می‌کند. درنتیجه مخاطب کنجکاو می‌شود تا ادامه داستان را دنبال کند. برای درک بهتر استوری‌های سریالی یک مثال می‌زنیم. اگر شما با یک چالش بزرگ در روز روبرو شده‌اید سعی کنید در قالب داستان با جزئیات در چند استوری متوالی منتشر کنید. قطعا درنهایت شما به استوری پربازدید دست می‌یابید.

استفاده از استوری‌های داستانی و ترغیب خواننده

  1. فالوورهای روح را حذف کنید

 فالوورهای روح تاثیر بسیار بدی بر پیج شما می‌گذارند و مانع دستیابی به استوری پربازدید هستند. حتما برایتان پیش آمده استوری‌های شما تنها به کاربرانی نشان داده می‌شوند که به پیج شما علاقه‌مند باشند. این علاقه‌مندی با پیگیری استوری‌های شما توسط مخاطب تشخیص داده می‌شود. بنابراین دو راه پیش رو دارید، می‌توانید فالوورهای روح را حدف کنید و یا از فالوورها بخواهید با استوری‌های شما تعامل برقرار کنند. بنابراین دومین گام برای دستیابی به استوری پربازدید، تعامل بالا میان شما و فالوورها است.همچنین بخوانید: تفاوت ریلز با استوری اینستاگرام

  1. برای یک استوری پربازدید کیفیت را قربانی کمیت نکنید

برخی می‌گویند در روز بایستی تعداد زیادی استوری منتشر کنید. حال بنظر شما در میان این استوری‌ها، استوری بی کیفیت چه تاثیری بر روند ارتقای پیج می‌گذارد؟ استوری باکیفیت به معنای شناخت و برطرف کردن نیازهای مخاطب است. برای مثال شما در استوری یک محصول جدید را معرفی می‌کنید. در معرفی این محصول از فونت‌های عجیب‌و‌غریب و توضیحات اغراق آمیز استفاده می‌کنید. در این صورت هیچ گاه به استوری پربازدید دست نمی‌یابید.

 

  1. از لوکیشن استفاده کنید

استفاده از لوکیشن یک تکنیک موثر برای دستیابی به استوری پربازدید است. زمانی که شما از لوکیشن استفاده می‌کنید، استوری شما در موقعیت مکانی مورد نظر قرار می‌گیرد. در نتیجه در مدت زمان کوتاهی افراد نزدیک به آن مکان را پیدا می‌کنید. این روش می‌تواند برای پیج‌های کسب‌وکار بسیار کاربردی باشد. درواقع استوری پربازدید به شما کمک می‌کند، مشتری‌های پیج افزایش یابد و باعث رشد ناگهانی کسب‌و‌کار شما می‌شود. 

انتشار موقعیت مکانی در یک استوری پربازدید

  1. استفاده از هشتگ را فراموش نکنید

کارشناسان پس از بررسی تعداد زیادی استوری پربازدید به یک نتیجه واحدی رسیدند. هشتگ می‌تواند راهنمای خوبی برای مخاطب و یا خواننده آن مطالب باشد. علاوه بر نمایش استوری شما در صفحه هشتگ بکار برده شده، مخاطب از طریق هشتگ به موضوع استوری پی می‌برد. بنابراین گام بعدی برای دستیابی به استوری پربازدید، توسعه هشتگ‌های مرتبط با محتوای استوری است.

برای دریافت کامنت بیشتر از اینستاگرام تان اینجا کلیک کنید!

  1. از قابلیت‌های استوری برای زیباسازی بهره ببرید

استوری تنها شامل متن و تصویر نمی‌شود. درواقع جلوه‌های گرافیکی و استفاده از گیف‌های تعاملی سبب ایجاد استوری پربازدید می‌شود. بجای اینکه نگران تعداد بازدید استوری‌ها باشید، توصیه ما به شما زیباسازی استوری‌ها در پیج است.

 

  1. با برنامه‌ریزی استوری بگذارید

همانطور که گفتیم زمان انتشار استوری‌ بسیار مهم است. شما می‌توانید با کمک چند روش استوری‌های روزانه را منتشر کنید. خب علاوه بر بخش insight می‌توانید از تکنیک زمان‌بندی استوری کمک بگیرید. برای مثال از طریق insight ابتدا ساعت انتشار اولین پست را تعیین کنید. حال به ترتیب هر دو الی سه ساعت یک استوری باکیفیت آپلود کنید. در روز بعد چند دقیقه پس از ساعت انتشار اولیه، استوری را آپلود کنید. حال همین روند را در چند روز بطور متوالی انجام دهید. برنامه‌ریزی بارگذاری استوری‌ها سبب کاهش فالوور روح می‌شود سپس می‌توانید به یک استوری پربازدید ختم می‌شود.

 برنامه‌ریزی برای آپلود استوری

  1. آموزش کوتاه در حوزه کاری خود را منتشر کنید

آموزش‌های کوتاه مرتبط با پیج را در استوری قرار دهید. سعی کنید یک موزیک ملایم نیز در پس زمینه استوری‌ها باشد. زمانی یک استوری پربازدید است که علاوه بر آموزش، مخاطب را نیز سرگرم کند. بنابراین استوری‌های آموزشی می‌تواند درجهت پربازدید شدن استوری‌ها موثر باشد.

 

  1. از محتوای ویدئویی استفاده کنید

طبق آخرین مقاله اینستاگرام، محتواهای ویدئویی نسبت به تصاویر بازدید بالاتری دارند. خودتان را جای مخاطب بگذارید، شما ترجیح می‌دهید محتوای ویدئویی ببینید یا یک متن طولانی از طریق تصاویر بخوانید؟ بیشتر افراد برای تاثیرگذاری بیشتر از محتوای ویدئویی با ادیت حرفه‌ای استفاده می‌کنند. اما قبل از ارائه ویدئو در استوری درجهت دستیابی به استوری پربازدید باید اطمینان کسب کنید، محتوای شما باکیفیت و ارزشمند است. پیج‌های کسب‌و‌کار می‌توانند از استوری ویدئویی برای هدایت فالوور به سایت مورد نظر نیز استفاده کنند.

 

  1. سوالات چالشی بپرسید

سوالات چالشی بپرسید، نکاتی در این جمله نهفته است که می‌تواند بهترین گزینه برای افزایش تعامل و ایجاد استوری پربازدید باشد. سوالات چالشی تنها سوالاتی مانند یک معما و یا سوال هوشی سخت نیست بلکه حتی می‌تواند شما موارد زیر هم باشد:

  • احوال‌پرسی روزانه
  • نظرسنجی برای مشارکت در کارها
  • سوالات اطلاعات عمومی
  • استفاده از گزینه POLL برای نظرسنجی

بسیاری افراد پس از مدتی حس می‌کنند، سوالات آنها در استوری برای تعامل با مخاطب بسیار تکراری شده است. اگر شما هم جز این افراد هستید حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید.

سوالات چالشی

سوالات طلایی در استوری پربازدید

این سوالات را می‌توانید در بخش استوری‌های تعاملی منتشر کنید. توجه کنید، تمامی سوالات باید شخصی‌سازی شوند و مطابق با لحن شما در استوری‌ها قرار گیرند.

  • دوست دارید به هوش شما اضافه شود یا به پول؟
  • درصورت نامرئی شدن، کجا می‌روید؟
  • عجیب‌ترین اتفاق زندگی شما چیست؟
  • ورزش یا خواب؟
  • کدام محصول بهتر است؟
  • یک میلیارد پول یا یک پیج یک میلیونی؟
  • روز قبل مرگ چه می‌کنی؟

 

جمع‌بندی مطالب برای کسب استوری پربازدید

قبل از خواند این مقاله یقینا سوالات زیادی درباره چگونگی تشکیل استوری پربازدید در ذهن شما شکل گرفته بود. مطالعه دقیق این مقاله کمک بزرگی به ارتقای پیج شما و دستیابی به استوری پربازدید می‌کند. حتما چند بار نکات کلیدی را یادداشت کنید و در برنامه‌های خود قرار دهید. استفاده از هشتگ، موقعیت مکانی، استیکرهای تعاملی، محتواهای ویدئویی و سوالات چالشی می‌تواند باعث ایجاد یک استوری پربازدید شوند. تمامی این موارد در صورتی اجرا می‌شوند که شما کمیت را جایگزین کیفیت نکنید. شک نکنید یک استوری پربازدید، دارای تصاویر خارق‌العاده و باکیفیت است زیرا مخاطب قبل از خواندن متن، جذب تم و کاور استوری می‌شود.

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما