زمان خواندن 8 دقیقه

دلایل حذف پست اینستاگرام

دلایل حذف پست اینستاگرام

در سال 2022 اینستاگرام قوانین سختگیرانه‌ای برای فعالیت کاربران درنظر گرفته است. بروزرسانی‌های متعدد و تغییر الگوریتم ناگهانی چالش‌های بسیار زیادی در جهت ارتقا و رشد پیج ایجاد می‌کند. یکی از این چالش‌ها، حذف پست اینستاگرام بطور خودکار است. امروزه حذف پست اینستاگرام گریبان‌گیر بسیاری از افراد فعال در این پلتفرم محبوب شده است. اینستاگرام در این باره هیچ مقاله‌ای منتشر نکرده ولی کارشناسان زیادی نظرات متعددی درباره این موضوع دارند.

برخی می‌گویند مشکل اصلی باگ اینستاگرام است ولی برخی دیگر دلیل حذف پست اینستاگرام را محدودیت‌ها و قوانین می‌دانند. ما در این مقاله بطور اختصاصی دلایل حذف پست اینستاگرام بیان کردیم. همچنین این مقاله راهنمای خوبی برای حل این چالش است زیرا بسیاری از کاربران شبانه روز در حال ادیت پست‌ها هستند و با حذف پست اینستاگرام تمام زحماتشان از دست می‌رود.

 

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

نقض قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام

برای گذاشتن پست شما می‌توانید از ویدئو و یا عکس استفاده کنید. حتی می‌توانید یک پست 10 اسلایدی ترکیبی از ویدئو و عکس بسازید. اما باید بدانید قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام در زمینه محتوای منتشرشده روز به روز در حال افزایش است. یکی از دلایل حذف پست اینستاگرام، همین قوانین و محدودیت‌ها است. برای مثال اگر شما محتوایی با عناوین زیر منتشر کنید، قطعا پست شما توسط اینستاگرام حذف خواهد شد.

رعایت قوانین اینستاگرام

عناوینی که باعث حذف پست اینستاگرام می‌شوند:

  • استفاده از کودکان بدون پوشش مناسب
  • محتوای جنسی
  • خریدوفروش تنباکو، مشروبات الکلی و سلاح گرم
  • تشویق به خشونت
  • سخنان نامناسب و خودآزاری

تمامی عناوین فوق شامل خط قرمزهای اینستاگرام هستند، پس شما بایستی محتوایی منتشر کنید که طبق قوانین اینستاگرام باشد. اگر بطور مداوم از این محتواها استفاده کنید، امکان دارد علاوه بر حذف پست اینستاگرام، پیج شما نیز مسدود شود. قوانینی که سبب حذف پست اینستاگرام می‌شوند تنها این موارد نیستند، شما بایستی محدودیت‌های اینستاگرام را در لایک، کامنت، فالو و ... نیز درنظر بگیرید. حال اگر با سایر قوانین اینستاگرام آشنا نیستید، مقاله قوانین جدید ایسنتاگرام در سال 2022 می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

 

بکار بردن کلمات ممنوعه

با عناوین ممنوعه آشنا شدید اما حتما برایتان پیش آمده محتوای شما جز عناوین ممنوعه نیست اما حذف پست اینستاگرام صورت گرفته است. حال بایستی دنبال دلایل دیگر بگردید. یکی دیگر از دلایل حذف پست اینستاگرام، کلمات ممنوعه است. شاید خنده‌دار باشد حتی کلمه اینستاگرام نیز یک کلمه ممنوعه است. برای استفاده از این کلمات باید بصورت سانسور شده آورده شود و یا بین کلمات نقطه، فاصله و یا ایموجی باشد. سایر کلمات عبارتند از:

  • واتساپ
  • هک
  • فالو، لایک و کامنت
  • تبلیغات
  • مجوز
  • اعتماد

 عدم استفاده از کلمات ممنوعه

استفاده از اپلیکیشن قدیمی اینستاگرام

قبل از اینکه به عنوان یکی از دلایل حذف پست اینستاگرام به این موضوع نگاه کنید، بدانید همواره اپلیکیشن‌های مورد استفاده شما بایستی آخرین نسخه باشند. اینستاگرام نیز پس از هرزمان کوتاهی، امکان دانلود نسخه جدید با امکانات جذاب فراهم کرده است. بنابراین بهتر است شما از آخرین نسخه این اپلیکیشن استفاده کنید تا پست‌های شما توسط اینستاگرام حذف نشود. نسخه‌ غیررسمی اینستاگرام نیز باگ‌های زیادی دارد و می‌تواند منجر به حذف پست اینستاگرام شود.

 

عدم تایید آدرس ایمیل و شماره تماس

نمی‌توان گفت عدم تایید آدرس ایمیل و شماره تلفن، یک دلیل قطعی برای حذف پست اینستاگرام است. افرادی که به تازگی اکانت خود را ساخته‌اند، اینستاگرام ایمیل و یا پیامکی به آنها ارسال می‌کند. حال بایستی ایمیل و یا شماره تماس خود را تایید کنند. البته نتایج نشان می‌دهد، عدم تایید حتما منجر به حذف پست اینستاگرام نمی‌شود اما بهتر است روند قانونی اکانت شما طی شود. اگر متوجه شدید دلیل حذف پست اینستاگرام، این مورد است بلافاصله ایمیل یا شماره تماس خود را تایید کنید تا مشکل شما رفع شود.

تایید آدرس ایمیل یا پیامک

شادوبن

آیا شادوبن باعث حذف پست اینستاگرام می‌شود؟ این سوالی است که اکثر کاربران درگیر آن هستند. زمانی که اینستاگرام بدون هیچ اطلاعیه‌ای اکانت شما را محدود می‌کند یعنی شما شادوبن شدید. البته باید بدانید اینستاگرام هرگز بدون هیچ دلیلی پیج شما را مسدود نمی‌کند و یا حذف پست اینستاگرام بدون دلیل اتفاق نمی‌افتد. استفاده بیش از حد از هشتگ‌های مرتبط و نامرتبط، استفاده از لینک‌های مختلف در بیو اینستاگرام و انتشار پست‌های ممنوعه از جمله عواملی هستند که باعث شادوبن می‌شوند. متاسفانه هنگامی که این اتفاق می‌افتد، پست‌های اینستاگرام وارد هشتگ‌ها نمی‌شوند. نرخ تعامل هر یک از پست‌ها افت می‌کند و درنهایت ممکن است پست‌های شما حذف شوند. پس از حذف پست اینستاگرام بدلیل شادوبن بهتر است به مدت دو هفته هیچ فعالیتی نکنید. حتی پست و استوری نیز آپلود نکنید تا پیج شما به حالت قبل برگردد.

حال اگر عدم فعالیت دوهفته‌ای مشکل شما را حل نکرد، به مقاله ما مراجعه کنید. راهکارهای ویژه‌ای برای رهایی از شادوبن در مقاله راه های خنثی کردن فلاپ و شادوبن ارائه داده شده، مطالعه این مقاله می‌تواند از حذف پست اینستاگرام جلوگیری نیز کند.

 استفاده از هشتگ‌های تکراری

فعالیت مشکوک

هوش مصنوعی اینستاگرام همانند یوتیوب بسیار قوی عمل می‌کند. اگر تازه‌کار هستید و اخیرا تجربه حذف پست اینستاگرام داشته‌اید، فعالیت خود را بررسی کنید. چه بسا کاربران پس از ثبت‌نام در اینستاگرام از ربات‌های افزایش فالوور، لایک و کامنت برای رشد دروغین پیج خود استفاده می‌کنند. اینستاگرام به محض اینکه متوجه افزایش لایک پست‌ها با استفاده از ربات شود، پست مورد نظر حذف خواهد شد. همچنین ممکن است اکانت‌های قدیمی نیز با مشکل حذف پست اینستاگرام مواجه شوند. تصور کنید شما در پیج به مدت یکسال هیچ فعالیتی نداشته‌اید و در عرض یک هفته تعداد فالوورهای شما به 500 یا 1000 نفر می‌رسد. به طور حتم اینستاگرام مشکوک می‌شود، ابتدا اگر پستی بارگذاری کردید حذف می‌کند سپس اکانت شما مسدود خواهد شد.

بنابراین اگر از ربات‌های مختلف استفاده می‌کنید، خارج شوید و یا برنامه را حذف کنید. زیرا اینستاگرام حساسیت بالایی در این زمینه دارد و همچنین امکان کنترل حساب توسط ربات وجود دارد. در نتیجه سعی کنید آهسته و پیوسته قدم بردارید تا حذف پست اینستاگرام اتفاق نیفتد. شما درصورتی موفق خواهید شد که قوانین اینستاگرام رعایت کنید و فعالیت ربات‌گونه نداشته باشید.

 

آیا رعایت نکردن کپی‌رایت باعث حذف پست اینستاگرام می‌شود؟

اگر از محتوای متنی دیگران استفاده کنید، خوشبختانه پیج شما دچار محدودیت نمی‌شود. همچنین اگر ویدئو دانلودی شما غیرموزیکال باشد، حذف پست اینستاگرام هرگز اتفاق نمی‌افتد. اما می‌توان گفت در آپدیت جدید اگر شما ویدئو با موزیک دانلود کنید سپس در پیج خود بارگذاری کنید، حتما ویدئو بلاک می‌شود. قانون کپی‌رایت برای حفظ آثار هنرمندان ایجاد شده و به نفع کاربران اینستاگرام است. بنابراین حذف پست اینستاگرام زمانی اتفاق می‌افتد که شما محتوای ویدئویی افراد مشهور را استفاده کنید.

البته بسیاری از کاربران از این موضوع باخبر نیستند و پس از حذف پست اینستاگرام، چند بار دیگر پست را بارگذاری می‌کنند. وقتی که با حذف پست اینستاگرام مواجه شدید، دنبال علت بگردید. بارگذاری چندباره پست حذف شده می‌تواند مسدود شدن پیج شما را در پی داشته باشد. در نتیجه باید برای همیشه از پیجتان خداحافظی کنید. بنابراین برای رفع چالش حذف پست اینستاگرام بدلیل کپی‌رایت موزیک چند راهکار به شما پیشنهاد می‌دهیم.

نام صاحب اثر را در کپشن ذکر کنید

ذکر نام صاحب موسیقی گام اول درجهت جلوگیری از حذف پست اینستاگرام است. حتی می‌توانید در کنار نام صاحب اثر، منبع دانلود را نیز بنویسید. اما نتایج نشان داده، با انجام این راه نیز ممکن است حذف پست اینستاگرام اتفاق بیفتد. اگر حتما باید این اثر را بارگذاری کنید، ریسک حذف پست اینستاگرام بپذیرید.

کپی‌رایت موزیک

گزینه Appeal انتخاب کنید

ممکن است شما اجازه انتشار ویدئو داشته باشید ولی با اخطار Your video has been removed مواجه شدید. حال در انتهای هشدار اینستاگرام شما بایستی گزینه Appeal بزنید. درخواست شما بررسی می‌شود سپس محتوای ویدئو دوباره برمی‌گردد.

راه‌حل طلایی، منابع مجاز دانلود موزیک

دو راه‌حل قبلی نمی‌تواند راهکار قطعی جلوگیری از حذف پست اینستاگرام باشد. بنابراین توصیه ما این است، از منابع مجاز برای دانلود موزیک استفاده کنید. منابع موزیک بدون کپی‌رایت به شما این امکان را می‌دهد هر نوع ویدئویی با هر نوع موزیکی بسازید.

حذف پست اینستاگرام ممنوع!

حذف پست اینستاگرام اگر توسط شما انجام شود همانند وارد کردن سم به اکانت است سپس رشد پیج دچار مشکل می‌شود و خیلی زود از پا درمی‌آید. اگر به دفعات بالا این کار را انجام دهید، حتما پیج شما مسدود خواهد شد.

برای اینکه بهتر این موضوع را درک کنید یک مثال می‌زنیم. تصور کنید شادوبن شدید، نرخ تعامل پست به شدت کاهش یافته ولی حذف پست اینستاگرام اتفاق نیفتاده است. حال چه کنیم؟ راه‌حل این است، شما بایستی پست را آرشیو کنید.

 

نتیجه‌گیری

حذف پست اینستاگرام رابطه مستقیمی با فعالیت‌های شما در این پلتفرم دارد. در حالت کلی اگر فعالیت شما طبق قوانین باشد نه تنها حذف پست اتفاق نمی‌افتد بلکه نرخ تعامل پست نیز روند صعودی طی می‌کند. اگر دچار چالش حذف پست اینستاگرام شده‌اید، برای جلوگیری از تکرار این اتفاق ابتدا دلیل ایجاد مشکل را بررسی کنید. این مقاله طبق آخرین نظر کارشناسان تهیه شده و حتما می‌تواند برای شما همانند یک راهنمای خوب عمل کند.

دلایل مهم حذف پست اینستاگرام:

  1. استفاده از موزیک دارای کپی‌رایت
  2. نقض قوانین اینستاگرام
  3. بکاربردن کلمات ممنوعه
  4. عدم تایید آدرس ایمیل و شماره تماس
  5. شادوبن
  6. فعالیت ربات‌گونه و مشکوک

حذف پست اینستاگرام می‌تواند تلنگری باشد تا شما دوباره قوانین اینستاگرام را مطالعه کنید و مسیر درست ارتقا پیج را آموزش ببینید.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما