زمان خواندن 9 دقیقه

معرفی راه‌های خنثی کردن فلاپ و شادوبن در اینستاگرام

معرفی راه‌های خنثی کردن فلاپ و شادوبن در اینستاگرام

در شبکه قدرتمند اینستاگرام برخی از کاربران دچار جریمه‌های سنگینی می‌شوند. تمامی این جریمه‌ها روند ارتقا و پیشرفت پیج را کاهش می‌دهند حتی می‌توانند مانع بزرگی برای کسب درامد در اینستاگرام باشند.

حال امکان دارد شما خواسته و یا ناخواسته قوانین اینستاگرام رعایت نکنید. در این زمان حتما اکانت شما دچار یکی از جریمه‌های اینستاگرام می‌شود. یکی از این جریمه‌ها فلاپ شدن پست است که در این مقاله ضمن توضیح کوتاه، راه حل‌های رفع فلاپ شدن پست معرفی می‌کنیم. علاوه بر اینکه شاید پست شما فلاپ شود، امکان شادوبن پست نیز وجود دارد. خنثی کردن این دو جریمه در اینستاگرام، کار راحت و آسانی نخواهد بود. به همین دلیل توصیه ما این است حتما در ابتدا از فلاپ شدن و شادوبن پست‌ها جلوگیری کنید تا این دو جریمه سخت شامل حال اکانت شما نشود.

فرض بر این است شما با فلاپ شدن پست‌ها و شادوبن روبرو شدید، چه کنید؟ راهکار رفع فلاپ چیست؟ حذف پست فلاپ شده و یا بازسازی اکانت؟ در این مقاله قرار است بهترین راهکارها را برای رفع فلاپ شدن پست و خروج از شادوبن بیان کنیم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 چه زمانی در اینستاگرام فلاپ می‌شویم؟

چگونه فلاپ شدن پست‌های اینستاگرام را رفع کنیم؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، شما بایستی در ابتدای مسیرتان در اینستاگرام هدفمند حرکت کنید. یعنی حدالامکان با قوانین اینستاگرام و جریمه‌ها آشنا شوید. درصورتی که پست‌های اکانت شما فلاپ شود، تعداد کمی از فالوورها قادر به مشاهده پست مورد نظر هستند. در نتیجه پس از فلاپ شدن پست تعداد لایک، کامنت و بازدید به طرز قابل توجهی کم می‌شود. حال تصور می‌کنیم یکی از پست‌ها فلاپ شد، راه حل چیست؟ چه اقداماتی برای رفع فلاپ انجام دهیم؟

 

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

1- مشکل فلاپ شدن پست‌ها را به اینستاگرام گزارش دهید

اولین توصیه ما به شما برای رفع فلاپ، ارتباط با اینستاگرام است. می‌توانید به اینستاگرام گزارش دهید پست‌های اکانت به تعداد کمی از فالوورها نشان داده می‌شود. برای این کار به قسمت Setting اینستاگرام روید و گزینه Help انتخاب کنید. سپس در مرحله بعد Report problem بزنید و در نهایت متن اعتراض خودتان به اینستاگرام ارسال کنید. متن ارسالی شما برای رفع فلاپ دقیق و کوتاه باشد و در آخر نیز تشکر کنید. اگر قوانین را نقض نکردید حتما در متن این موضوع را متذکر شوید تا کارشناسان اینستاگرام مشکل اکانت شما را بررسی کنند و رفع فلاپ صورت گیرد.

گزارش کاهش بازدید به اینستاگرام

2- از تمام گروه‌های تعاملی خارج شوید

لازم است در کنار گزارش به اینستاگرام، کارهای دیگری برای رفع فلاپ شدن پست‌ها انجام دهید. یکی از این کارها خارج شدن از تمام گروه‌های تعاملی لایک، کامنت و فالوور اینستاگرام است.

عده زیادی بلافاصله پس از راه‌اندازی کسب‌و‌کار در اینستاگرام بدون آموزش وارد گروه‌های تعاملی می‌شوند. مسلما در این زمان اکانت دچار شوک شده، اینستاگرام به فعالیت شما شک خواهد کرد و پست فلاپ می‌شود. مشاهده نشدن پست‌ها توسط فالوور به طور حتم نمی‌تواند نتیجه حضور در گروه‌های تعاملی باشد زیرا حضور در این گروه‌ها اگر با آموزش و رعایت اصول باشد می‌تواند مفید واقع شود. اما درنهایت توصیه ما به شما خروج از گروه‌های تعاملی برای رفع فلاپ پست‌ها و فعالیت طبیعی است.

بهترین موضوعات برای تولیدمحتوا در اینستاگرام

3- فعالیت خودتان و کاربران را بررسی کنید

پس از اینکه از گروه‌های تعاملی خارج شدید در مرحله بعد فعالیت پیج را بررسی کنید یعنی به دنبال نقاط ضعف فعالیت‌تان در پیج بگردید. حال برای خنثی‌سازی فلاپ قسمت Insight اینستاگرام تجزیه‌و‌تحلیل کنید. اگر تعامل میان شما و فالوور شکل نگرفته به دنبال تقویت این ارتباط باشید. برای مثال طبق گفته برخی از کارشناسان، برای حضور موثر یک فروشگاه اینترنتی کافی است پیج شما عمومی باشد. اگر پیج فروشگاهی دارید پیج خود را به حالت عمومی تغییر دهید، این کار می‌تواند به خروج پست از فلاپ شدن و افزایش تعامل کمک کند.

4- از کاربران بخواهید نوتیفیکیشن اکانت را فعال کنند

بنظر ما بهترین راه حل برای چالش فلاپ شدن پست‌ها، فعال کردن نوتیفیکیشن است. برخی از کاربران اینستاگرام شما را فالو نمی‌کنند ولی پست‌ها و استوری پیج را مشاهده می‌کنند. این کار به معنی ضربه زدن مداوم به پیج و فلاپ شدن پست‌های اکانت شما است. در استوری و یا پست جداگانه از تمام کاربران بخواهید نوتیفیکیشن پست، استوری و ... فعال کنند. با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و بگویید فعال کردن نوتیفیکیشن چقدر می‌تواند به افزایش بازدید پست‌ها کمک کند تا پست فلاپ نشود. همچنین شاید عده زیادی با فعال کردن زنگوله نوتیفیکیشن آشنا نباشند. شما بایستی علاوه بر درخواست خود، راهنمای فعال کردن نوتیفیکیشن اکانت را نیز در استوری قرار دهید.

فعال کردن نوتیفیکیشن اکانت اینستاگرام

5- از آنفالویاب استفاده نکنید

استفاده از برنامه‌های شخص ثالث مانند آنفالویاب یعنی دادن سرنخ به اینستاگرام برای فلاپ شدن پست‌ها. هوش مصنوعی اینستاگرام عملکرد فوق‌العاده و هوشمندی دارد و پس از استفاده بیش از حد از برنامه‌های شخص ثالث حتما به این قضیه پی می‌برد. بنابراین امکان فلاپ شدن پست‌ها پس از استفاده متعدد از آنفالویاب وجود دارد.

همچنین ببینید:  ساخت فروشگاه اینستاگرامی در کمتر از 5 دقیقه!

6- محتوای باکیفیت را در زمان مشخص منتشر کنید

برای رفع فلاپ این نکته بسیار مهم است که محتوای شما باکیفیت و جذاب باشد. دیگر از آن زمان که درباره هر موضوعی محتوا تولید می‌کردید، گذشت. حال باید محتوای خود را اصولی و با یک نظم خاص تولید کنید تا فلاپ خنثی شود. این نکته به معنای این است، کیفیت پست‌ها باید بر کمیت ارجحیت داشته باشد.

نکته بعدی برای خنثی‌سازی فلاپ، بارگذاری مطالب در ساعت‌های از پیش تعیین شده است. همانطور که بیان کردیم، تعامل نقش کلیدی برای رفع فلاپ دارد. بنابراین قبل از تولید محتوا بایستی ساعت‌های بارگذاری هر مطالب را تعیین کنید.

پیشنهاد ما برای انجام تمام این نکات درجهت رفع فلاپ، طراحی تقویم تولید محتوایی است. تقویم تولید محتوایی به شما این امکان را می‌دهد بر فعالیت خودتان و یا ادمین‌های پیج نظارت داشته باشید.

طراحی تقویم تولیدمحتوایی در اینستاگرام

7- پست بارگذاری شده را استوری کنید

شاید جالب بنظر برسد که باید برای رفع فلاپ، پست خود را استوری کنید. ابتدا برای جلوگیری از فلاپ بایستی بلافاصله پس از آپلود پست آنلاین باشید. حال شما مشاهده کردید که میزان تعامل پست مانند تعداد لایک‌ها و کامنت کم است. توصیه ما این است پس از 4 الی 12 ساعت پست خود را استوری کنید. یک نکته از محتوای آپلود شده را در استوری بنویسید تا مخاطب ترغیب شود روی پست کلیک کند. درواقع از این طریق از فلاپ شدن جلوگیری می‌کنید و نرخ تعامل را افزایش می‌دهید.

پست آپلود شده را استوری کنید

رفع شادوبن با انجام 5 تکنیک

شادوبن همانند فلاپ یکی از جریمه‌هایی است که بسیاری از اکانت‌ها به آن دچار می‌شوند. اگر بخواهیم شادوبن را تعریف کنیم یعنی پست‌های اکانت شما در هشتگ‌های مرتبط دیده نمی‌شوند. در نهایت این جریمه اینستاگرام همانند فلاپ منجر به کاهش تعامل به خصوص کاهش لایک می‌شود. همچنین ممکن است نرخ ورودی پیج از اکسپلور بطور ناگهانی نابود شود.

1- به اینستاگرام گزارش دهید

اولین پیشنهاد ما برای خروج از شادوبن همانند رفع فلاپ پست‌ها است. بهتر است به اینستاگرام گزارش دهید، شک نکنید کارشناسان به طور دقیق عملکرد پیج شما را بررسی خواهند کرد تا از حالت شادوبن خارج شوید. برای گزارش به اینستاگرام می‌توانید از نکات مربوط به رفع فلاپ اینستاگرام در ابتدا مقاله بهره ببرید.

2- اکانت خود را از حالت professional به personal تغییر دهید

برای خلاص شدن از شر شادوبن بایستی نوع اکانت‌تان را تغییر دهید. برای تغییر حساب در جهت خروج از شادوبن طبق مراحل زیر عمل کنید.

تغییر حالت اکانت پیج اینستاگرام

3- تایید دو مرحله‌ای را فعال کنید

زمانی که تایید دو مرحله‌ای در پیج شما فعال باشد، برای ورود به پیج علاوه بر پسورد نیاز به رمز یکبار مصرف هم دارید. این رمز به شماره مبایل شما ارسال می‌شود بنابراین حتما پی بردید که برای انجام این کار لازم است شماره مبایل خود را به اکانت اضافه کنید. این کار می‌تواند اینستاگرام را متقاعد کند شما ربات نیستید و پیج شما را از حالت شادوبن خارج کند.

4- به مدت یک الی دو هفته فعالیت‌تان را مدیریت کنید

بهتر است بگوییم گول زدن الگوریتم اینستاگرام برای افزایش لایک کار محالی است. حال اگر قوانین اینستاگرام رعایت نکرده باشید کار سخت‌تر نیز می‌شود. هنگامی که شادوبن شدید، باید فعالیت پیج را مدیریت کنید برای مثال در این زمان از فالوور فیک استفاده نکنید. بنابراین در این مدت بایستی خلاف قوانین اینستاگرام عمل نکنید و همواره برای انجام فعالیت محدودیت‌های اینستاگرام در لایک، کامنت و تعداد فالوور دریافتی درنظر بگیرید.

مدیریت هدفمند کارها در اینستاگرام

5- تعداد هشتگ‌های پست‌ها را مدیریت کنید

توصیه دیگر برای خارج شدن از شادوبن، مدیریت هشتگ‌های استفاده شده است. شما بایستی دارای یک استراتژی هشتگ‌گذاری باشید، این استراتژی به این معناست که از هشتگ‌های ممنوعه و نامرتبط استفاده نکنید.

اینستاگرام اعلام کرده است شما می‌توانید از 30 هشتگ در کپشن استفاده کنید اما طبق بررسی‌های انجام شده 8 الی 10 هشتگ مفید کافی است. اگر پست شما لازم دارد تعداد هشتگ‌ها بالا رود بهتر است در کامنت باقی هشتگ‌ها را قرار دهید. همچنین اگر با هشتگ‌های ممنوعه آشنا نیستید، تعدادی از هشتگ‌های ممنوعه در جهت خروج از شادوبن برای شما مشخص کردیم:

  • #skype
  • #singlelife
  • #snapchat
  • #kissing
  • افزایش فالوور
  • لایک و سیو کنید

 

جمع‌بندی راه‌های رفع فلاپ و شادوبن

در این مقاله‌ دوتا از جریمه‌های اینستاگرام را توضیح دادیم و سعی کردیم تمام راه‌های رفع فلاپ و شادوبن بیان کنیم. حال بطور خلاصه و بصورت تیتروار نکات لازم برای خارج شدن از این دو محدودیت فلاپ و شادوبن مشخص کردیم. شک نکنید با انجام این کارها و رعایت قوانین اینستاگرام پیج شما موفق‌تر از قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

راه‌حل‌های رفع فلاپ عبارتند از:

  • تولید محتوای منظم
  • تجزیه‌و‌تحلیل فعالیت ادمین و آمار پیج
  • خارج شدن از گروه‌های تعاملی
  • فعال کردن زنگوله نوتیفیکیشن
  • استوری کردن پست

راه حل‌های خارج شدن از شادوبن عبارتند از:

  • تغییر استراتژی استفاده از هشتگ
  • گزارش به اینستاگرام
  • فعال کردن تایید دو مرحله‌ای
  • فعالیت بصورت مفید

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما