زمان خواندن 8 دقیقه

بهترین منابع موزیک در اینستاگرام بدون کپی‌رایت

بهترین منابع موزیک در اینستاگرام بدون کپی‌رایت

اگر در اینستاگرام فعال باشید و یا ویدئوهای متنوعی آپلود می‌کنید، شاید تا به الان با محدودیت‌های اینستاگرام برخورد کردید. یکی از این محدودیت‌ها قوانین کپی‌رایت است که بایستی به خوبی و با دقت بالا رعایت شود. انتخاب موزیک برای ویدئویی که ساعت‌ها زحمت ساخت آن را کشیده‌اید، بسیار مهم است. زیرا طبق قوانین اینستاگرام اگر از موزیک غیرمجاز استفاده کرده باشید، پست شما در یک لحظه حذف خواهد شد. این موضوع حتما برای سازندگان محتوا بسیار ناراحت‌کننده است.

بنابراین شما بایستی منابع موزیک برای اینستاگرام بشناسید. شناسایی این منابع موزیک برای اینستاگرام می‌تواند به شما در تولید محتوای اصولی کمک زیادی کند. حال بهترین منابع موزیک برای اینستاگرام چیست؟ چرا بایستی از این منابع موزیک برای اینستاگرام استفاده کنیم؟ ما در این مقاله ابتدا کپی‌‌رایت را توضیح دادیم سپس مزایای منابع موزیک برای اینستاگرام شرح دادیم. شما از طریق منابع نام‌برده شده می‌توانید بهترین موزیک برای محتوای خود انتخاب کنید.

 

کپی‌رایت در منابع موزیک برای اینستاگرام یعنی چه؟

این روزها دغدغه بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، موضوع کپی‌رایت است. حذف شدن پست بصورت ناخودآگاه و پیام‌های Video Blocked اعصاب بسیاری از تولید کنندگان محتوای ویدئویی را بهم ریخته است. قانون کپی‌رایت می‌گوید تنها صاحب اثر و کسانی که مجوز دارند، حق استفاده از اثر را دارند. این قانون یک نوع مالکیت معنوی است که برای حفظ آثار صاحب اثر پدید آمده است.

برخی از مردم تصور می‌کنند تنها موزیک‌های خارجی حق کپی‌رایت دارند، باید بدانید تمام موزیک‌ها در سطح دنیا دارای حق کپی‌رایت هستند. بنابراین شما بایستی از منابع موزیک برای اینستاگرام بصورت هوشمندانه استفاده کنید. تعداد منابع موزیک برای اینستاگرام زیاد است اما ما برترین منابع برای شما انتخاب کردیم.

 

چه جوری متوجه بشویم که حق کپی‌رایت را رعایت نکردیم؟

قبل از معرفی منابع موزیک برای اینستاگرام بایستی با هشدارهای اینستاگرام آشنا شوید. زمانی که شما در ساخت ویدئویی در اینستاگرام حق کپی‌رایت را رعایت نکنید با عبارت مشابه زیر مواجه خواهید شد:

Your video was blocked because it may contain content owned by sony Music Entertainment-SME.

اگر تعداد این اخطارها درصورت استفاده نکردن از منابع موزیک برای اینستاگرام بدون کپی‌رایت بالا باشد، اینستاگرام ممکن است پیج شما را برای همیشه ببندند. مطمئنا بسته شدن پیج باعث می‌شود انرژی و ذوق شما به طرز عجیبی کم شود. برای جلوگیری از وقوع این حادثه بایستی ببینید چند اخطار دارید و چرا این اخطارها را دریافت کردید. سپس به خودتان قول دهید حتما از منابع موزیک برای اینستاگرام بدون حق کپی‌رایت استفاده خواهید کرد.

ابتدا به قسمت Setting اینستاگرام سپس وارد Help شوید. طبق مراحل زیر عمل کنید یعنی گزینه Support Request انتخاب کرده سپس روی گزینه Violations کلیک کنید. حال شما وارد صفحه‌ای می‌شوید که تعداد اخطارهای شما نمایش داده می‌شود. همانطور که گویا است، اکانت مورد بررسی ما تا به حال اخطاری مرتبط با حق کپی‌رایت دریافت نکرده است زیرا از ابتدای فعالیت از منابع موزیک برای اینستاگرام بدون حق کپی‌رایت بهره برده است.

مراحل شناخت تعداد هشدارهای اینستاگرام

منابع موزیک برای اینستاگرام بدون کپی‌رایت

استفاده از منابع موزیک برای اینستاگرام بدون کپی‌رایت، گامی مهم در موفقیت محتوای شما در فضای مجازی است. زیرا هرگز نمی‌توان ساخت محتوای ویدئویی و بازده بالای آن را نادیده گرفت. بنابراین ما سعی کردیم بهترین منابع موزیک برای اینستاگرام در ادامه قرار دهیم.

 

سایت eproves.com

سایت eproves، جز بهترین منابع موزیک برای اینستاگرام است. برخی مواقع پس از انتخاب آهنگ مرتبط با ویدئو قصد بررسی این را دارید که آیا شامل حق کپی‌رایت می‌شود یا خیر. در این سایت می‌توانید اسم آهنگی را که انتخاب کردید وارد کنید. سپس اگر کنار موزیک مورد نظر شما تیک سبز قرار گرفت یعنی می‌توانید به راحتی از آن آهنگ استفاده کنید. اگر تیک سبز نشان نداد چه کنیم؟ پس از معرفی منابع موزیک برای اینستاگرام، درجهت حل چالش مورد نظر پیشنهاداتی ارائه شده است پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.

 

سایت mixkit

زمانی که از سایت mixkit به عنوان یکی از منابع موزیک برای اینستاگرام استفاده می‌کنید، می‌توانید بدون ذکر نام صاحب اثر از موزیک بهره ببرید. این سایت جز آشناترین منابع موزیک برای اینستاگرام بدون حق کپی‌رایت است. دسته‌بندی موزیک‌ها در سایت توانسته نظر هر کاربری را جلب کند. درواقع همانطور که از تصویر زیر مشخص است، به راحتی می‌توانید در قسمت search music، آهنگ موردنظرتان را سرچ کنید ولی قبل از آن بهتر است در سایت eproves، حق کپی‌رایت آن را چک کنید. نکته جالب در این وبسایت دانلود موزیک بدون ثبت‌نام است.

روز به روز امکانات منابع موزیک برای اینستاگرام در حال بروزرسانی هستند و mixkit نیز مستثنی نخواهد بود. یکی از این امکانات جدید افزوده شدن افکت‌های اینستاگرام برای بازدهی بیشتر در نسخه پریمیوم است.

سایت mixkit

سایت free stock music

اگر در منابع موزیک برای اینستاگرام به دنبال سایت خیلی خفن می‌گردید، سایت free stock music پیشنهاد می‌شود. این منبع موزیک برای اینستاگرام تمام فیلترهای لازم را دارد تا شما هر چه سریع‌تر به موزیک موردنظرتان دست یابید. برای مثال حتی می‌توانید زمان موزیک را مشخص کنید و یا از کلمه کلیدی نام و حوزه مرتبط با آهنگ استفاده کنید. تمام این امکانات در منابع موزیک برای اینستاگرام در راستای راحتی شما و سایر کاربران طراحی شده است. سعی کنید از هر یک از منابع موزیک برای اینستاگرام استفاده لازم را ببرید.

 سایت  free stock music

سایت videvo

قالب‌های افترافکت و بیش از 18000 موزیک رایگان به همراه موشن گرافیک، سایت videvo را از سایر منابع موزیک برای اینستاگرام متمایز کرده است. بنابراین این یک منبع همه چیز تمام است یعنی تمام امکانات ساخت یک ویدئو را دارا است. طوری که روزانه بسیاری از موزیک‌های جذاب و امکانات دیگری به این سایت اضافه می‌شود. حتما به سایت videvo مراجعه کنید و بهترین موزیک برای ویدئو خود انتخاب کنید. در انتهای سایت نیز دسته‌بندی موزیک‌های ترند ذکر شده است تا کاربر بهترین انتخاب را پس از شناسایی منابع موزیک برای اینستاگرام داشته باشد.

 

Audio Library، جز پرطرفدارترین منابع موزیک برای اینستاگرام

محال است کاربر یوتیوب باشید و Audio Library را نشناسید. حال شما می‌توانید از این منبع به عنوان یکی از بهترین منابع موزیک برای اینستاگرام استفاده کنید. بنابراین کاربرد Audio Library تنها مختص کاربران یوتیوب نیست و کاربرد زیادی در ادیت ویدئوهای اینستاگرام دارد. حال، در یوتیوب ویدئو وجود دارد چطور از موزیک ویدئو استفاده کنیم. شما بایستی لینک ویدئو کپی کنید و در یکی از سایت‌های دانلود ویدئو در یوتیوب قرار دهید. درنهایت فرمت محتوا از به فایل صورت تغییر دهید. به همین راحتی!

لیست برخی از برترین کانال‌های یوتیوب به عنوان یکی از منابع موزیک برای اینستاگرام:

Zero Copyright Music

NocopyrightSounds

Vlog No Copyright Music

 

Sound collection فیسبوک

یکی دیگر از منابع موزیک برای اینستاگرام Sound collection فیسبوک است. برای اینکه شما از این منبع استفاده کنید بایستی حتما دارای اکانت فیسبوک باشید. پس ابتدا اکانت خود را بسازید و سپس نام منبعی را که ذکر کردیم، سرچ کنید. دو منبع آخری که به شما معرفی کردیم قابلیت سرچ آهنگ موردنظرتان را ندارند. آن چیزی که این منبع را از سایر منابع موزیک برای اینستاگرام خاص و منحصر به فرد کرده است، تعداد و تنوع بالای موزیک‌ها است.

 

آیا می‌توان از موزیک‌های دارای کپی‌رایت استفاده کنیم؟

پیشنهاد اول ما استفاده از منابع موزیک برای اینستاگرام است اما برخی مواقع شاید بخواهید از یک موزیک خاص در ویدئو استفاده کنید. این موزیک دارای کپی رایت است، بنظر شما امکان‌پذیر است؟ بله، می‌توانید این موزیک‌ها را به ویدئو خود اضافه کنید اما استفاده از این ترفند برای چندین بار توصیه نمی‌شود.

خب ترفند بهره بردن از موزیک حق کپی‌رایت پس از دانلود موسیقی از یکی از منابع موزیک برای اینستاگرام، کند کردن صدای موزیک و یا ریمیکس آهنگ است. یعنی ابتدا موزیک مورد نظر را از یکی از منابع موزیک برای اینستاگرام دانلود می‌کنید سپس شما بایستی سرعت موزیک را روی ویدئو یک یا دو درجه کم کنید. کند کردن سرعت موزیک روی ویدئو یک ترفند عالی در جهت دور زدن اینستاگرام است. music speed changer و Inshot، دو برنامه جهت تغییر موزیک در اینستاگرام هستند. علاوه بر ترفند فوق می‌توانید صاحب اثر را پس از دانلود آهنگ از منابع موزیک برای اینستاگرام، در کپشن منشن کنید، این یک ترفند طلایی برای جلوگیری از اخطار اینستاگرام است.

 

آخرین توصیه ما پس از معرفی منابع موزیک برای اینستاگرام

حق کپی‌رایت در جهت حفاظت از اثر هنرمندان در اینستاگرام رعایت می‌شود. بنابراین قانون حق کپی‌رایت یک قانون طبیعی است. توصیه آخر در جهت استفاده از منابع موزیک برای اینستاگرام این است که تنها از یک موزیک استفاده کنید و حداکثر 30 ثانیه باشد. هرچه زمان ویدئو شما زیادتر باشد، احتمال بلاک شدن پست و یا استوری افزایش می‌یابد.

 کپی‌رایت چگونه است؟

جمع‌بندی منابع موزیک برای اینستاگرام

اینستاگرام در لایو نیز به موضوع کپی‌رایت حساس است و امکان دارد بلافاصله لایو شما بطور خودکار حذف شود. بنابراین موضوع کپی‌رایت در اینستاگرام مختص یک موزیک و یا دو موزیک نیست!

متاسفانه ایران قوانین کپی‌رایت را به عنوان قانون قبول ندارد ولی در سایر کشورها این حق را برای صاحب اثر قائل هستند. این دلیل نمی‌شود اینستاگرام از حق کپی‌رایت چشم‌پوشی کند. ما در این مقاله منابع موزیک برای اینستاگرام نام بردیم و هر یک را توضیح دادیم.

شما بایستی تنها از این منابع موزیک برای اینستاگرام استفاده کنید زیرا درصورت خطا و افزایش هشدار امکان نابودی پیج شما وجود دارد! حال اگر از این منابع موزیک برای اینستاگرام استفاده کنید دیگر اکانت شما بلاک نخواهد بود.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما