زمان خواندن 10 دقیقه

چگونه اینستاگرام خود را مانند یک هکر حرفه‌ای ارتقاء دهید!

چگونه اینستاگرام خود را مانند یک هکر حرفه‌ای ارتقاء دهید!

وقتی صحبت از اینستاگرام می شود، همه چیز به اعداد مربوط می شود. فالوورها و تعامل‌ها باید افزایش پیدا کنند، یک حساب کاربری موفق نیاز به رشد دارد. اما ارتقاء یک اکانت اینستاگرام آسانتر از این حرف‌ها است. هنگامی که بیش از 200 میلیون حساب تجاری در اینستاگرام فعال است، چگونه می توانید از اینهمه سر و صدا برای افزایش تعامل و جذب فالوورهای بیشتر جلوگیری کنید؟

متأسفانه، هیچ فرمول مشخصی وجود ندارد که بتوانید از آن برای رشد حساب خود استفاده کنید. اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا شانس خود را بالا ببرید.

در این مقاله، ما به 14 روش می پردازیم که می توانید اینستاگرام خود را مانند یک هکر حرفه‌ای ارتقاء دهید. از درک مخاطبان هدف گرفته تا پست کردن محتوای مناسب در زمان مناسب، متن را بخوانید تا بدانید چه کارهایی می توانید انجام دهید تا حساب اینستاگرام خود را ارتقاء دهید.

برای افزایش فروش در اینستاگرام، ساخت فروشگاه آنلاین با سودارو را امتحان کنید!

چگونه از طرز فکر یک هکر حرفه‌ای برای رشد اینستاگرام خود استفاده کنیم

یک هکر حرفه‌ای برای ارتقاء اینستاگرام روی استراتژی هایی تمرکز می‌کند که برای ارتقاء حساب خود باید از آنها استفاده کند. برای اینکه به شما کمک کنیم تا با طرز فکر آنها آشنا شوید، 14روش برتر را عنوان کرده‌ایم که می تواند استراتژی رشد را یه شما یاد بدهد و حسابتان را به سطح بعدی برساند. برویم سراغ این 14 روش.

  1. جایگاهی را با مخاطبی که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید انتخاب کنید

یک جایگاه خوب به شما این امکان را می دهد که بر روی یک حوزه خاص تمرکز کنید که به کسب و کارتان و مخاطبان هدف‌تان مرتبط است. اگر حسابتان جایگاه خوبی نداشته باشد، به احتمال زیاد محتوای شما بسیار پراکنده خواهد شد. این کار هدف قرار دادن مخاطب مناسب را برای شما سخت می کند، که این مد نظر ما نیست. بنابراین چگونه می توانید جایگاه مناسب خود را پیدا کنید؟

پیشنهاد ما این است:

  • USP های خود را مشخص کنید: چه چیزی شما را از رقیب‌هایتان متمایز می کند؟این می تواند یک راه عالی برای متمایز شدن از جمعیت و پیدا کردن یک جایگاه منحصر به فرد باشد.
  • به رقبای خود نگاهی بیندازید: ببینید رقیبانتان چه کار می کنند و ببینید چگونه می توانید چیزی متفاوت از آنچه که آنها از قبل انجام می دهند انجام دهید.
  • پست‌های دارای هشتگ‌های مشابه را مرور کنید: نگاهی به هشتگ‌های مربوطه بیندازید با این کار الهام می‌گیرید که جایگاه مناسبتان کجاست.

هنگامی که جایگاه مناسب خود را پیدا کردید، می توانید مطمئن شوید که تمام محتوای شما با مخاطب هدف‌تان مرتبط است، امیدواریم این کار تعامل شما را افزایش دهد.

  1.  مخاطبان هدف خود را زیر ذره بین قرار دهید و مشخص کنید که آنها چه چیزی را می خواهند ببینند

دانستن اینکه چه کسی را می خواهید با حساب اینستاگرام خود هدف قرار دهید یک چیز است. اما اینکه بدانید چه چیزی را می‌خواهند ببینند، چیز دیگری است. اگر به مخاطبان خود آنچه را که می‌خواهند نشان ندهید، دیگر دلیلی برای ماندن درپیج شما ندارند.

بنابراین چگونه می توانید بفهمید که مخاطبان از شما چه می خواهند؟

راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما چیزی که ما پیشنهاد می کنیم این است:

  • از فالوورهای موجود خود بپرسید: درخواست مستقیم از فالوورها راهی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که آنها می خواهند از شما ببینند است. می‌توانید از نظرسنجی‌ها استفاده کنید، در استوری‌های خود سؤال بپرسید، یا حتی از آن‌ها بخواهید در مورد یک پست نظر دهند.

هشتگ های مرتبط را جستجو کنید: این کار به شما نسبت به نوع محتوایی که پست می شود اطلاع می دهد. برای مثال، اگردر کار جواهرات گران قیمت هستید، ممکن است #جواهرات لوکس را جستجو کنید. این کار اطلاعات خوبی از آنچه مخاطب هدف‌تان در حال حاضر می بینند به شما می دهد.

  1. رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببنید تلاشتان نتیجه بخش بوده یا خیر.

بررسی رقبا می تواند به دو طریق به رشد اینستاگرام  شما کمک کند:

  1. ببینید چه چیزی خوب کار می کند: به پست های با عملکرد برتر آنها نگاهی بیندازید.آیا نقاط اشتراکی بین آنها وجود دارد؟اگر چنین است، این کارها را برای سایر پست‌های مشابه هم انجام دهید.
  2. هر نقطه ضعفی را شناسایی کنید: آیا می توانید نقاط ضعف عملکرد رقیب خود را تشخیص دهید؟اینها نقاطی هستند که با شناسایی آنها می توانید برای مخاطبان خود ارزش قائل شوید.

اما وقتی نوبت به تحلیل رقیب می رسد از کجا شروع می کنید؟ ما استفاده از Iconosquare را پیشنهاد می کنیم. بخش رقیب آن به شما امکان می دهد اطلاعات زیر را ردیابی و بررسی کنید:

  • مجموع رسانه های منتشر شده
  • کل فالوورها و رشد فالوورها
  • تاریخچه، عادات، و تراکم پست
  • تگ‌های انجام شده
  • میانگین لایک و کامنت
  • جذاب ترین رسانه ها

همه این اطلاعات درکی به شما می دهد تا بفهمید چه چیزی خوب کار می کند و چه کاری می توانید انجام دهید تا مزیت رقابتی به دست آورید.

  1. محتوایی ایجاد کنید که با مخاطب هدف شما مرتبط باشد.

اگر محتوای شما مرتبط نباشد، دنبال کنندگان شما با آن درگیر نمی شوند. و اگرا با آن درگیر نباشند، الگوریتم اینستاگرام احتمال کمتری دارد که محتوای شما را در بخش اکسپلور نشان دهد.

نکته برتر: برجسته شدن در بخش اکسپلور راهی عالی برای دستیابی به افراد بیشتری و ارتقاء حسابتان است.

برای مرتبط نگه داشتن محتوای خود، باید از آخرین روندها مطلع باشید - و ما در مورد مد صحبت نمی کنیم.

موارد زیر را باید بدانید:

در جریان روندهای اینستاگرام باشید: پس از اینکه اینستاگرام Reels را در آگوست 2020 معرفی کرد، بسیار محبوب شدند. برخی از شرکت‌ها حتی 280 درصد افزایش تعامل را با استفاده از آنها مشاهده کردند. اما اگر روند را از دست داده بودید و ریلزها را پست نکرده بودید، ممکن بود تعامل و رشد را از دست بدهید.

  • بنابراین مطمئن شوید که می دانید آخرین ترندها در اینستاگرام چیست. این کار به شما کمک می کند محتوایی را پست کنید که احتمال بیشتری دارد مخاطبان شما را درگیر کند و به فالوورهای جدید دست یابید.

روندهای فرهنگی را درک کنید: اگر مخاطبان بین المللی دارید، مهم است که بدانید در کشورهای مربوطه چه چیزی در حال ترند شدن و مرتبط است. محدودیت‌های جغرافیایی می‌توانند این کار را بسیار مشکل سازند، اما می‌توانید با استفاده از یک سرویس VPN از آن محدودیت‌ها عبور کنید.

موارد فوق را سریعاً انجام دهید تا مطمئن شوید که نوع مناسبی از محتوا را در زمان مناسب ارسال می کنید. عدم هماهنگی با روندها می تواند رشد شما را محدود کند.

آموزش همه نکات تولید محتوا در اینستاگرام

  1. از فروش بیش از حد یا خود تبلیغی خودداری کنید

محتوای فروش بیش از حد ممکن است وجه صفحه شما را صرفاً کاری نشان دهد و مانع از تعامل کاربران با محتوای شما یا دنبال کردن حسابتان شود.

برای جلوگیری از فروش بیش از حد یا خود تبلیغی، به تعادلی از موارد زیر نیاز دارید:

  • محتوای فروش سخت (مستقیم): اینها پست هایی هستند که هدفشان تنها عرضه است. یک فروش فوری و پست فقط در مورد محصول یا خدمات شما است. تبلیغ کردن در اینستاگرام برای کسب و کار خودتان با چنین محتوایی به شما کمک می کند تا به مشتریان جدیدی دست پیدا کنید.
  • محتوای فروش نرم (غیر مستقیم): این محتواها در ارائه خود بسیار ظریف تر هستند. هیچ درخواست مستقیمی وجود ندارد، اما این پست کاربران را تشویق می‌کند تا اقدام به خرید کنند. مثال بارز در اینجا مثلا از فالوورهای خود سئوالات کوتاهی می‌پرسید تا آنها را درگیر کنید و این کار در درازمدت باعث می‌شود ترفندهای بیشتری را یاد بگیرید.
  • محتوای سبک و آموزنده: این محتوای در درجه اول بر تعامل با مخاطبان شما متمرکز است و به هیچ وجه محصول یا خدمات شما را به مخاطب تحمیل یا تبلیغ نمی کند.

به عنوان مثال به Preply نگاه کنید. این پلتفرم آموزش آنلاین زبان تعادل خوبی بین محتوای تبلیغاتی، پست های آموزنده و محتوای ساده در فید اینستاگرام خود برقرار می کند.

بنابراین سعی کنید ترکیبی از محتوا را در فید خود دریافت کنید. مطمئناً، می‌توانید به دنبال فروش مستقیم باشید، اما گام‌های خود را عاقلانه و با احتیاط بردارید، و از استفاده از محتوای ساده برای ایجاد ارتباط و تعامل نترسید.

حتما بخوانید: چگونه از ریزش مشتری جلوگیری کنیم؟

  1. با محتوای خود کیفیت را بر کمیت اولویت دهید.

محتوای با کیفیت یعنی پست‌های مفید و جالب. اگر می خواهید اینستاگرام خود را ارتقاء دهید، محتوای شما باید جالب و ارزشمند باشد. پست کردن عکس‌ها و ویدیوها برای ارزش افزایی کافی نیست خواه برای ارائه راه حلی برای یک مشکل باشد یا ارائه حقایق جالب و مفید در مورد یک موضوع خاص به دنبال کنندگان، محتوای با کیفیت باید دارای ارزش باشد. اگر این به معنای پست کمتر است، پس باید همینطور باشد. کیفیت چیزی است که مهم است.

  1. با هشتگ ها و تگ‌ کردن مکان‌ها مانند قوانین سئو رفتار کنید و از آنها به صورت استراتژیک استفاده کنید

وقتی از هشتگ‌ها و تگ‌های مکان به خوبی استفاده کنید، این کار به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

بنابراین چگونه می توانید از هشتگ ها و برچسب های مکان به صورت استراتژیک استفاده کنید؟

بیا یک نگاهی بیندازیم.

  • قبل از پست کردن هشتگ‌های خود برنامه‌ریزی کنید: در مورد هشتگ‌هایی که می‌خواهید هدف قرار دهید و محتوایی که در کنار آنها پست می‌کنید، به صورت استراتژیک استفاده کنید. برنامه ریزی برای این کار به شما کمک می کند تا محتوای مرتبط و جذابی ایجاد کنید که از هشتگ هایی که می خواهید استفاده کنید پشتیبانی می کند.
  • مکان خود را برای جذب فالوورهای محلی تگ کنید: از زمان شیوع بیماری همه گیر، مردم بیشتر به حمایت از مشاغل محلی اهمیت می دهند. 72درصد از مردم گفتند که به دلیل همه گیری، به احتمال زیاد از محل زندگی خودشان خرید می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، ایده خوبی است که همیشه موقعیت مکانی خود را تگ کنید تا دنبال کنندگان محلی را تشویق کنید تا با شما ارتباط برقرار کنند.
  • از یک پلت فرم زمان‌بندی برای تولید سایر پلت‌فرم‌های مرتبط استفاده کنید: برخی از پلت‌فرم‌های زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی دارای یک عملکرد پیشنهاد هشتگ هستند که به شما امکان می‌دهد هشتگ‌های مشابه و مرتبط با عباراتی را که می‌خواهید هدف قرار دهید پیدا کنید. این به افزایش دسترسی شما کمک می کند و پست شما را با هشتگ هایی که استفاده می کنید مرتبط نگه می دارد.

12 اپلیکیشن برتر بازاریابی دیجیتال در سال 2022

  1. پست گذاری مداوم بدون کم و زیاد کردن

خودتان را لحظه‌ای جای مخاطب بگذارید.

اگر اکانت اینستاگرامی که دنبال می‌کنید دائماً عکس‌ها و کپشن‌های بی‌معنی در طول روز منتشر کند، چه احساسی خواهید داشت؟ آزاردهنده خواهد بود، نه؟ به احتمال زیاد، آنها را آنفالو می‌کنید.

بنابراین چند وقت یکبار باید پست بگذارید؟ اکثر کسب و کارها 3 تا 4 بار در هفته پست می گذارند، اما این بدان معنا نیست که این برای شما مناسب است. برای اینکه بفهمید چقدر باید پست کنید، هر هفته مقادیر متفاوتی پست کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. این به شما نشان می‌دهد که مخاطبان شما چه می‌خواهند - و ارائه آنچه می‌خواهند راهی مطمئن برای افزایش تعامل است.

  1. پست ها را از قبل برنامه ریزی کنید تا در چاله نیفتید

زمان‌بندی پست‌هایتان به شما نظارت واضحی بر محتوایی که پست می‌کنید به شما می‌دهد و دیگر لازم نیست نگران ارسال دستی محتوا باشید. کاری دوسر برد است.

اما چگونه زمان‌بندی پست‌ها می‌تواند به رشد اینستاگرام شما کمک کند؟

بیاید ببینیم:

  • محتوا را به طور مرتب پست کنید: برنامه ریزی پست های خود از قبل به این معنی است که دچار وقفه نمی‌شوید. همه پست‌های شما ردیف‌بندی شده‌اند و آماده ارسال هستند، بنابراین لازم نیست نگران ورود دستی به حساب خود و ارسال هر روز (یا هر چند وقت یک‌بار که قصد دارید پست کنید) باشید.
  • محتوای خود را برنامه ریزی کنید: با یک پلت فرم زمان بندی، می توانید تمام محتوایی را که پست می کنید در یک مکان مشاهده کنید.این باعث می‌شود که برای برنامه‌ریزی چیزی که پست می‌کنید مطمئن شوید که محتوای متنوعی پست می‌کنید بسیار مفید است. همانطور که قبلاً گفتیم، پست کردن انواع مختلف محتوا برای جذب مخاطب مفید است.

بنابراین مطمئن شوید که از قبل به فکر این هستید که چگونه می توانید پست های خود را برنامه ریزی کنید.

 

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما