زمان خواندن 8 دقیقه

چه زمانی در اینستاگرام فلاپ می‌شویم؟

چه زمانی در اینستاگرام فلاپ می‌شویم؟

اینستاگرام بدلیل تعداد کاربران زیاد می‌تواند به عنوان یک پلتفرم عالی برای نمایش کسب‌و‌کارها عمل کند. اما زمانی که حساب اینستاگرام شما عملکرد خوبی ندارد ممکن است از فعالیت در اینستاگرام دست بکشید و یا به فکر باز کردن حساب جدیدی باشید. هر رویکردی در اینستاگرام نیازمند شناخت کامل قواعد این پلتفرم محبوب است.

اگر به عنوان کاربر اینستاگرام با اصطلاحالات این پلتفرم آشنا نیستید، به احتمال زیاد متاسفانه روزی قربانی الگوریتم اینستاگرام می‌شوید. یکی از این اصطلاحات مهم فلاپ شدن است. برخی از پیج‌ها ناخواسته و یا خواسته با فلاپ شدن پست‌ها مواجه می‌شوند. پیامدهای فلاپ شدن پست چیست؟ راه‌های نجات از فلاپ شدن پست چیست؟

مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند راه‌های فلاپ شدن پست‌ها را بیابید و با روش‌های جلوگیری از شکست در بازاریابی آشنا شوید.

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

فلاپ شدن پست اینستاگرام

ابتدا بهتر است معنی لغوی فلاپ شدن را بدانید. فلاپ شدن در فارسی به معنی شکست و افت است. درواقع فلاپ شدن پست، یکی از جریمه‌هایی است که اینستاگرام برای کاربران درنظر گرفته است. اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم زمانی که پستی در اینستاگرام فلاپ می‌شود، به تعداد کمی از فالوورهای پیج نشان داده می‌شود. حال تصور کنید تعداد افرادی که پست‌‌ها را مشاهده می‌کنند کاهش یابد، بنظر شما چه اتفاقی می‌افتد؟ بله درست است، در نتیجه تعداد لایک، کامنت و بطور کلی تعاملات پیج به میزان قابل توجهی کم می‌شود. راهکار چیست؟ برای جلوگیری از فلاپ شدن پست و پیج چه کار کنیم؟

 

از چه طریقی بفهمیم فلاپ شدیم؟

هرچه مخاطبان شما با محتوای پیج ارتباط بیشتری بگیرند نرخ تعامل افزایش می‌یابد. حال اگر پست فلاپ شود یعنی از قوانین اینستاگرام پیروی نمی‌کنید و درنتیجه نرخ تعامل روند کاهشی دارد.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت Phlanx.com و وارد کردن آی‌دی پیج، نرخ تعامل را بدست آورید. اگر این عدد کمتر از 20 درصد باشد به احتمال زیاد فلاپ شدید.

phlanx

چه کارهایی باعث فلاپ پست می‌شود؟

دلایل زیادی وجود دارد تا پستی در اینستاگرام فلاپ شود. فلاپ شدن بیشتر مواقع برای کاربرانی اتفاق می‌افتد که جز کاربران تازه‌کار به شمار می‌روند. سعی کنید برای بدست آوردن فالوور و جلوگیری از فلاپ شدن پست‌ها پیوسته گام بردارید. ما در ادامه چند گام اشتباه را که باعث فلاپ شدن می‌شوند، معرفی می‌کنیم.

  • ارسال پست‌های پیج به کاربران در دایرکت

اولین گام اشتباه، ارسال پست‌های پیج به دایرکت دیگران است. به هیچ وجه نباید پست‌های پیج خود را به دایرکت تعداد انبوهی از کاربران ارسال کنید. در نظر اینستاگرام این کار شما نوعی اسپم است که سبب افت شدید پیج می‌شود. همچنین ممکن است کاربران پست را لایک می‌کنند ولی در این صورت نیز دایرکت شما به عنوان اسپم شناخته می‌شود. اگر کاربر پیش از مشاهده پست، آن را حذف کند تاثیر منفی روی پیج شما چند برابر می‌شود و اینستاگرام شما را به عنوان مزاحم تشخیص می‌دهد.

بنابراین برای جلوگیری از فلاپ شدن پست و بلاک شدن پیج، هرگز پست‌ها را یکجا به تعداد زیادی کاربر ارسال نکنید.

 

  • اتصال به آنفالویاب

این نکته را باید بدانید، اتصال به آنفالویاب‌های متعدد یکی از کارهای ممنوعه و با ریسک بالای فلاپ شدن در اینستاگرام است. زمانی که پیج اینستاگرام به آنفالویاب متصل باشد، اینستاگرام به حرکات غیرعادی پیج شما حساس می‌شود. در نتیجه پیج شما به اصطلاح فلاپ خواهد شد که ضرر زیادی به پیج وارد خواهد شد.

لازم است برای ارتقای پیج از برنامه‌های شخص ثالث مانند آنفالویاب استفاده نکنید و همواره به قوانین اینستاگرام احترام بگذارید.

 

  • استفاده زیاد از ایموجی در پاسخ دادن به کامنت‌ها

کارشناسان همیشه تاکید می‌کنند، به کامنت‌های پست‌ها پاسخ دهید تا تعامل میان شما و کاربر شکل گیرد. اما دقت کنید برای پاسخگویی به کامنت‌ها از ایموجی‌های تکراری استفاده نکنید. استفاده زیاد و پشت سر هم از ایموجی در کامنت باعث اسپم شناخته شدن فعالیت شما می‌شود. بنابراین سعی کنید برای جلوگیری از فلاپ شدن پست، کامنت شما حتما حاوی متن باشد و درصورت نیاز از ایموجی استفاده کنید.

استفاده از ایموجی در کامنت

  • پست‌گذاری به تعداد زیاد بصورت پشت سر هم

هنگام پست گذاری خودتان را جای مخاطب فرض کنید. انتشار چند پست پشت سرهم برای کاربران خسته کننده و حوصله سر بر است حتی اگر پست‌ها به خوبی طراحی شده باشند و دارای کپشن‌های مفید و جذابی باشند. ممکن است برای مثال تا دو پست اول، تعامل زیادی صورت گیرد اما بعد از آن به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید و پست شما فلاپ شود. به همین دلیل تعداد لایک و کامنت پست‌ها کاهش می‌یابد.

 

  • نداشتن تعامل با مخاطبان

حتما با فالوورها تعامل داشته باشید. حدالامکان به کامنت‌ها پاسخ دهید تا احساس صمیمیت بین شما و کاربر اینستاگرام شکل گیرد. همچنین می‌توانید کامنت برتر هر پست را پین کنید. این کار باعث افزایش تعامل می‌شود.

تعامل با مخاطب

  • ویرایش پست قبل از 24 ساعت پس از انتشار

همانطور که گفته شد فعالیت ربات‌گونه سبب فلاپ شدن پست می‌شود. آخرین گام اشتباه در مسیر تولید محتوا، ویرایش پست قبل از 24 ساعت است. سعی کنید بلافاصله پس از پست‌گذاری اقدام به ویرایش نکنید زیرا تعامل پیج کاهش می‌یابد و همچنین ممکن است اینستاگرام به فعالیت شما مشکوک شود و درنهایت فلاپ پست صورت گیرد.

 آموزش ترفندهای طلایی ورود به اکسپلور

شناخت روش‌های جلوگیری از فلاپ شدن

حتما تا به حال دریافتید که برای جلوگیری از فلاپ شدن باید قوانین اینستاگرام را رعایت کنید. بنابراین در حالت کلی برای جلوگیری از این اتفاق کافی است طبق قوانین و اصول اینستاگرام محتوا تولید کنیم. این قوانین شامل نکات ساده‌ای هستند که در ادامه معرفی می‌کنیم.

  • کپشن مناسب و درست بنویسید

زمانی که کپشن پست شما مفید باشد، حتما تعامل شکل می‌گیرد، در نتیجه بازدهی پیج نیز بالا می‌رود.

درواقع شما با کپشن مناسب مخاطب را ترغیب به لایک، کامنت و فوروارد می‌کنید یعنی از پست حمایت کند. بنابراین سعی کنید کپشن شما مرتبط با تصویر پست باشد. همچنین اگر از تکنیک‌های کپشن‌نویسی مانند داستان‌سرایی استفاده نمی‌کنید حتما پس از آموزش در کپشن‌های خود بکار ببرید تا فلاپ نشوید.

همچنین بخوانید:  نحوه دریافت کامنت بیشتر در اینستاگرام

  • تعامل با فالوورها را فراموش نکنید

قطعا می‌دانید فالوور فیک یا به اصطلاح روح در پیج شما فعالیت ندارد. پس اولین شرط برای افزایش تعامل داشتن فالوورهای واقعی است. سپس شما بایستی فالوورهای خود را بشناسید و طبق سلیقه آنها تولید محتوا کنید. پاسخ دادن به دایرکت و کامنت فالوورها نیز در افزایش نرخ تعامل تاثیر بسزایی دارد. زمانی که تعامل شکل گیرد، درواقع قدم اصلی را برای جلوگیری از فلاپ شدن برداشتید.

 

  • تولید محتوای منظم داشته باشید

ساخت تقویم تولید محتوا بهترین راه برای تولید محتوا بصورت منظم است. شما باید بدانید در چه تاریخ‌هایی پست را آپلود می‌کنید حتی ساعت نیز بسیار مهم است. پس از اینکه زمان مناسب برای پست‌گذاری را پیدا کردید، در تقویم تولید محتوایی وارد کنید. سپس حتما در همان تاریخ‌ها پست و استوری را آپلود کنید. درواقع نظم شما در بارگذاری محتواها نقش مهمی در افزایش بازدهی پیج دارد و درنهایت مانع فلاپ شدن می‌شود. بنابراین با ساخت تقویم تولید محتوا و انتشار محتوا بطور منظم نرخ تعامل پیج را بالا ببرید.

انتشار محتوا در زمان مشخص

  • بعد از انتشار پست حتما در اینستاگرام آنلاین و فعال باشید

عده زیادی از افراد پس از پست‌گذاری آفلاین می‌شوند و تصور می‌کنند تنها انتشار پست در زمان معین برای جلوگیری از فلاپ شدن کافی است. توصیه ما به شما این است حتما پس از انتشار پست آنلاین باشید تا در کمترین زمان به کامنت‌ها پاسخ دهید. همچنین اگر کامنتی دریافت نکردید می‌توانید با پیج‌های دیگر تعامل داشته باشید.

بنابراین تا یک ساعت پس از پست‌گذاری برای جلوگیری از فلاپ شدن، آنلاین بمانید.

 

آیا پست‌های فلاپ شده را باید حذف کنیم؟

پاسخ این سوال خیر است. تحقیقات ما نشان می‌دهد، پستی که عملکرد خوبی ندارد را نباید حذف کنید. فعالیت بیش از حد مانند حذف کردن و بارگذاری دوباره محتوا می‌تواند به روند رشد پیج ضرر شایانی بزند. بنابراین بهترین روش، آرشیو کردن پست مورد نظر است. سپس عملکرد پست فلاپ شده را تجزیه‌و‌تحلیل کنید. تمامی این روش‌ها به پیج شما کمک می‌کند تا نرخ تعامل افزایش یابد.

 

شادوبن همان فلاپ شدن است؟

بیشتر افراد مبتدی شادوبن را با فلاپ شدن اشتباه می‌گیرند. شادوبن همانند فلاپ شدن یکی از جریمه‌های اینستاگرام برای پیج‌های متخلف است.

خب همانطور که می‌دانید یکی از راه‌های افزایش لایک و دریافت فالوور استفاده از هشتگ‌های مرتبط با پیج است. فرض کنیم شما از هشتگ‌های غیرمرتبط پرطرفدار استفاده می‌کنید و یا تعداد هشتگ‌های پست زیاد از حد باشد، حال ممکن است شادوبن شوید. زمانی که پست شما شادوبن می‌شود، ورودی پیج از هشتگ‌ها و اکسپلور کاهش می‌یابد اما همچنان پست به همه فالوورها نشان داده می‌شود. بنابراین شادوبن با فلاپ شدن متفاوت است زیرا پس از فلاپ شدن، تعداد محدودی از فالوورها پست شما را مشاهده می‌کنند.

 

نتیجه‌گیری

فعالیت ربات گونه، عدم تعامل اصولی با کاربر و دریافت فالوور و لایک فیک از دلایل مهم فلاپ شدن است. هرگز قوانین موجود در اینستاگرام را حتی با ترفندهای مختلف نقض نکنید. نقض قوانین، پست شما را از دید بسیاری از افراد خارج می‌کند. بنابراین رعایت دستورالعمل‌ها مانند تولید محتوای منظم و تعامل با کاربر یک راه هدفمند برای ورود به اکسپلور و افزایش بازدهی است. سعی کنید تمام نکات این مقاله را رعایت کنید تا پست و محتوای ارزشمند پیج شما فلاپ نشود. همچنین به مقاله اصطلاحات کاربردی در اینستاگرام مراجعه کنید و با باقی اصطلاحات آشنا شوید.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما