زمان خواندن 9 دقیقه

چگونه کاور ریلز بسازیم؟

چگونه کاور ریلز بسازیم؟

اینستاگرام پس از آپدیت‌های فراوان به دنبال این است تمام ویدئوها در قالب ریلز آپلود شوند. در این صورت تولید محتوای ریلز می‌تواند عامل اصلی دگرگونی پیج شما باشد. حال اگر این تولید محتوا درست انجام نشود مسلما رشد پیج و فروشگاه اینترنتی شما دچار چالش خواهد شد.

طبق گفته کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، ریلز می‌تواند باعث ارتقای پیج و افزایش فالوور شود. اما باید بدانید تنها ساخت ریلز برای بازدهی بالا در پیج کافی نیست بلکه بایستی کاور ریلز نیز مناسب و جذاب طراحی شود. لازمه طراحی کاور ریلز دانستن ابعاد کاور و ابزارهای ساخت کاور ریلز است. علاوه بر موارد فوق شما بایستی بتوانید کاور ریلز را به ریلز اضافه کنید. اگر حتی با ریلز آشنا نیستید ما در ابتدای مقاله مطالب مهم برای ساخت ریلز بیان کردیم. این توضیحات می‌تواند به ساخت و طراحی خلاقانه ریلز کمک شایانی کند. حال اگر آماده خواندن مقاله هستید، شروع کنید!

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

ریلز، عامل اصلی پیشرفت پیج شما

قبل از آموزش ساخت کاور ریلز، بهتر است با پتانسیل ریلز در جذب مشتری و فالوور آشنا شوید. ریلز یک ویدئو 15 الی 90 ثانیه‌ای است که بدلیل داشتن افکت صدا بسیار پرطرفدار است.

ریلز می‌تواند اکانت شما را مستقیما وارد اکسپلور کند و این ویژگی جز مهم‌ترین ویژگی‌های ریلز است. امروزه در بروزرسانی جدید اینستاگرام ریلز در تمامی موبایل‌ها فعال شده است و شما می‌توانید به راحتی از ریلز استفاده کنید. اما برای ساخت یک ریلز پربازده رعایت نکاتی مانند طراحی کاور ریلز، هدف‌گذاری و ایده‌های جدید الزامی است. ایده‌های شما می‌توانند باعث جذابیت ریلز شود، بنابراین جلب توجه مخاطب در چندثانیه اول پس از مشاهده کاور ریلز بسیار حائز اهمیت است. نکته آخر برای افزایش بازدید ریلز و تاثیرگذاری بیشتر کاور ریلز روشن بودن گزینه Share to feed است.

 

ابعاد کاور ریلز چند است؟

ابعاد کاور ریلز همانند ویدئوهای ریلز، استوری و IGTV است یعنی 1920x1080 عمودی می‌باشد. کاور ریلز شما باید دقیقا با همین ابعاد طراحی شود اما باید طوری طراحی شود که به خوبی در فید نمایش داده شود.

حتما متوجه شدید این بدان معناست که ابعاد نشان داده شده در فید کاملا با ریلز متفاوت است. چه بسا قسمت‌هایی از کاور ریلز حدف شده باشد و یا مشخص نباشد. شما می‌توانید ریلز را در فید و یا صفحه اکسپلور با ابعد 1:1 مشاهده کنید پس کاور ریلز نیز باید مطابق با این ابعاد در فید باشد. برای مثال به تصویر زیر توجه کنید، متن کاور ریلز در قسمت پست‌ها حذف شده است. بنابراین زمانی که فالوور جدید وارد صفحه شما می‌شود، ریلزهای شما آنچنان که باید تاثیرگذار نخواهند بود. راه حل چیست؟

شما بایستی هنگام طراحی کاور ریلز، منطفه امن خود را مشخص کنید. این کار می‌تواند با گذاشتن این مربع 1 در 1 و یا مستطیل 1080x1350 وسط کاور ریلز باشد. حال می‌توانید با خیال راحت ادامه طراحی را انجام دهید.

 طراحی نامناسب کاور برای ریلز

ساخت کاور ریلز با اپلیکیشن موبایل و فتوشاپ

چگونگی ساخت کاور ریلز سوالات بسیاری از کاربران اینستاگرام است. در ادامه مقاله به شما یاد می‌دهیم چگونه کاور ریلز بسازید و سپس به ریلز خود در اینستاگرام اضافه کنید. همچنین اگر نمی‌توانید با فتوشاپ کار کنید ما نحوه کار کردن با اپلیکیشن‌های مختلف مانند Inshot، Pics Art و Story Lab آموزش دادیم.

 بیشتر بخوانید: تفاوت ریلز(reels) با استوری

ساخت کاور ریلز در فتوشاپ با ساخت منطقه امن

ایجاد منطقه امن در فتوشاپ بسیار مهم است زیرا اگر کلمات و استیکرها در این منطقه مشخص نباشد یعنی تمام زحمت‌های شما بی‌فایده بود. در فتوشاپ می‌توانید به آسانی تنها با یک کلیک این منطقه امن را ایجاد کنید.

  1. برنامه فتوشاپ باز کنید و روی Create new کلیک کنید.

fffff

  1. حال شما در مرحله بعد باید ابعاد کاور ریلز را تعیین کنید. ابعاد کاور ریلز باید 1080x1920 عمودی با رزولوشن 72 پیکسل باشد. سپس گزینه Create در پایین صفحه بزنید.

 

  • H: 1920 px
  • W: 1080 px
  • Resolution: 72

تعیین ابعاد کاور

  1. پنجره زیر دقیقا مطابق با ابعاد ریلز برای شما باز می‌شود. در این مرحله می‌خواهیم منطقه امن را مشخص کنیم چرا که پس از تعیین منطقه امن ساخت کاور ریلز کار دشواری نیست.

در منوی سمت چپ گزینه Rectangle tool انتخاب کنید.

انتخاب مستطیل وسط کاور

 

  1. یک مستطیل در کاور ریلز بسازید. ابعاد مستطیل را در 1080x1350 تنظیم کنید. این منطقه، منطقه امن کاور ریلز شما است. سعی کنید هر متن و استیکری در این منطقه قرار دهید تا پس از قرارگیری در فید حذف نشود.

ابعاد مستطیل وسط کاور

ساخت کاور ریلز با Pics Art

پیکس آرت برنامه محبوب کاربران اینستاگرام است. شما برای ساخت کاور نیز می‌توانید از این برنامه بهره ببرید. کافیست طبق مراحل زیر عمل کنید.

  1. ابتدا برنامه پیکس آرت در موبایل نصب کنید، خوشبختانه نسخه اندروید و IOS در دسترس است. برنامه باز کنید و سپس شما با صفحه زیر روبرو می‌شوید. باید بدانید ساخت کاور تماما با خلاقیت شما درگیر است بنابراین با منوی موجود در پیکس آرت کار کنید تا به ایده‌های نو برسید.

مرحله1، ساخت کاور ریلز با پیکس آرت

  1. در مرحله دوم، یک باید یک بک گراند مناسب برای تصویر خود انتخاب کنید. می‌توانید برای پس‌زمینه از تصاویر پینترست استفاده کنید.

مرحله2، ساخت کاور ریلز با پیکس آرت

  1. روی گزینه Tools کلیک کنید سپس Crop انتخاب کنید. بین ابعاد پیشنهاد شده Story مناسب کاور ریلز است. سپس از منوی پایین صفحه Add photo انتخاب کنید. شما می‌توانید هر تصویری انتخاب کنید و در نهایت از طریق پیکس‌آرت ابعاد آن را تعیین کنید.

مرحله3، ساخت کاور ریلز با پیکس آرت

 

  1. ابعاد عکس شما باید مربعی یا 1 در 1 باشد. طبق مرحله قبل پیش روید و گزینه Square انتخاب کنید. حال تصویر را دقیقا در وسط پس‌زمینه قرار دهید.

 

مرحله4، ساخت کاور ریلز با پیکس آرت

  1. در مرحله آخر متن موردنظرتان را روی تصویر بنویسید. منوی پیکس آرت برای ادیت تصویر قابلیت‌های زیادی دارد. می‌توانید متن خود را هایلایت کنید و یا رنگ متن را چند رنگ طبق تصویر دیگر در گالری انتخاب کنید.

مرحله5، ساخت کاور ریلز با پیکس آرت

  1. روی قسمت اشاره شده بزنید تا تصویر سیو شود. حال کاور ریلز شما بدون هیچ مشکلی در فید، اکسپلور و صفحه شما نمایش داده می‌شود.

مرحله6، ساخت کاور ریلز با پیکس آرت

 

همچنین بخوانید: نحوه ساخت فروشگاه آنلاین اینستاگرامی

ساخت کاور ریلز با اینشات

هر یک از این اپلیکیشن‌ها برای ساخت کاور ریلز مزیت‌های مخصوص به خودشان را دارند. برای مثال در اینشات ابتدا تصویر اصلی انتخاب می‌کنید، بنابراین می‌توانید بهتر برای انتخاب بک‌گراند تصمیم بگیرید. حال در ادامه در 3 مرحله ساخت کاور را به شما یاد می‌دهیم.

مرحله1: انتخاب تصویر مورد نظر

پس از اینکه برنامه اینشات را بازکردید، با انتخاب قسمت Photo وارد گالری می‌شوید. تصویر کاور ریلز را انتخاب کنید.

 انتخاب تصویر کاور ریلز

مرحله2: تعیین ابعاد تصویر و انتخاب بک گراند

از منوی پایین صفحه گزینه Canvas انتخاب کنید و ابعاد تصویر روی 1:1 بگذارید. حال دوباره از طریق منوی پایین صفحه با انتخاب گزینه بک‌گراند، پس زمینه موردنظرتان را انتخاب کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید ما صرفا یک بک‌گراند سفید انتخاب کردیم. شما می‌توانید از گالری هر تصویری را به عنوان پس‌زمینه قرار دهید. نکته قابل توجه در این مرحله این است که تصویر شما باید دقیقا وسط پس‌زمینه باشد.

 تعیین ابعاد تصویر و انتخاب بک گراند

مرحله 3: اضافه کردن Text

برای اضافه کردن متن، گزینه Text انتخاب کنید و سپس شروع به نوشتن متن کنید. در آخر روی گزینه Save بالای صفحه کلیک کنید. کاور ریلز شما ذخیره شد.

 اضافه کردن Text

همچنین بخوانید: ابعاد عکس پست، کاور و ریلز در اینستاگرام 

ساخت کاور ریلز با Story Lab

محال است اسم Story Lab تا به حال به گوشتان نخورده باشد. این اپلیکیشن جذاب ساخت استوری بدلیل امکانات ویژه‌ای دارد با بسیاری از نسخه‌های پریمیوم اپلیکیشن‌های معروف رقابت می‌کند. مجموعه‌ای از افکت‌ها همراه با پس‌زمینه‌های جذاب از ویژگی‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن است.

حال حتما می‌گویید چرا اپلیکیشن ساخت استوری برای ریلز؟ در ابتدای مقاله گفتیم ابعاد کاور ریلز همانند ابعاد استوری است، پس بریم سراغ مرحله اول کار با Story Lab!

  1. در مرحله اول ساخت کاور ریلز روی گزینه + کلیک کنید سپس پس‌زمینه تصویر اصلی را انتخاب کنید. همچنین پس‌زمینه شما می‌تواند تک رنگ یعنی قرمز، سفید یا آبی باشد.

انتخاب بک‌گراند

  1. حال تصویر اصلی را از طریق کلیک روی media در منوی پایین صفحه انتخاب کنید.

انتخاب تصویر اصلی روی بک‌گراند

  1. گزینه Frame در منوی Story Lab پر از قاب‌های قشنگ و کاربردی است. پیشنهاد می‌کنیم حتما از قاب‌ها استفاده کنید. اما قبل از استفاده از آن باید درنظر بگیرید که تصویر اصلی شما در وسط صفحه و با ابعاد 1:1 باشد. همچنین می‌توانید متن نیز اضافه کنید تا مخاطب بیشتر جذب شود.

 انتخاب قاب مناسب

افزودن کاور به ریلز

افزودن کاور به ریلز بسیار آسان است و تنها با انتخاب گزینه Edit Cover انجام می‌شود. سپس گزینه Share را می‌زنید و ریلز شما با کاور پیشنهادی شما نمایش داده می‌شود. توجه کنید کاور ریلز شما نباید دارای واترمارک یا لوگو باشد زیرا خلاف قوانین اینستاگرام است.

اگر می‌خواهید قبل از بارگذاری ریلز نمای اصلی کاور ریلز را در صفحه اکسپلور مشاهده کنید، کافیست عبارت پایین کاور یعنی Crop Profile Image انتخاب کنید.

افزودن کاور به ریلز

نتیجه‌گیری

این مقاله می‌تواند یک راهنمای خوب برای طراحی کاور ریلز باشد. ما سعی کردیم تمام نکات لازم برای طراحی کاور ریلز از ابعاد تا معرفی اپلیکیشن‌ها برای بهبود عملکرد پیج شما در این مقاله بگنجانیم. سایر کارهای مربوط به طراحی کاور تنها به مهارت و خلاقیت شما بستگی دارد.

اپلیکیشن‌های Story Lab، Inshot و پیکس‌آرت قابلیت‌های زیادی در جهت طراحی خلاقانه کاور ریلز دارند. اگر تازه‌کار هستید نگران نباشید، شما به مرور زمان می‌توانید کاورهای جذاب خلق کنید.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما