زمان خواندن 9 دقیقه

نحوه ساخت فروشگاه آنلاین اینستاگرامی

نحوه ساخت فروشگاه آنلاین اینستاگرامی

اینستاگرام یک پلتفرم چندجانبه برای کسب‌و‌کارها است که بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد. شاید جالب بنظر برسد، نیمی از این تعداد حداقل یک کسب‌و‌کار را دنبال می‌کنند. بنابراین قطعا بازاریابی در اینستاگرام یکی از راه‌های گسترش کسب‌و‌کارها در فضای دیجیتال است. همچنین اینستاگرام کسب درآمد و افزایش مشتری را برای کسب‌و‌کارهای نوظهور آسان کرده است. حال چگونه می‌توانیم در این فضای پرمخاطب پیشرفت کنیم؟

ساخت فروشگاه اینستاگرامی، یک استراتژی بازاریابی در این پلتفرم است. در حال حاضر اگر کسب‌و‌کار اینترنتی خودتان را در اینستاگرام راه‌اندازی کردید حتما به فکر ساخت فروشگاه آنلاین هستید. هرکاربر می‌تواند فروشگاه آنلاین خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کند اما چگونه؟ ما در این مقاله گام به گام مسیر ساخت فروشگاه اینستاگرامی را ترسیم کردیم تا به مخاطبان هدف بیشتری دست یابید.

 

نحوه ساخت فروشگاه اینستاگرامی

برای ساخت فروشگاه اینستاگرام لازم است آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را نصب کنید. اینستاگرام همواره در حال آپدیت است. در آپدیت جدید اینستاگرام، امکانات زیادی به این پلتفرم اضافه شده است. یکی از امکانات جدید اینستاگرام، ساخت فروشگاه اینستاگرامی است. ساخت فروشگاه اینستاگرامی کار سخت و دشواری نیست، شما باید طبق مراحل زیر عمل کنید.

همچنین بخوانید: نحوه دریافت کامنت بیشتر در اینستاگرام

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

اکانت خود را تجاری کنید

اولین و مهم‌ترین شرط برای ساخت فروشگاه اینستاگرامی، ساخت اکانت تجاری است. شما باید در مرحله اول پس از ساخت اکانت معمولی، اکانتتان را تبدیل به اکانت تجاری کنید. برای اینکار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • در قسمت پروفایل اینستاگرام، روی setting کلیک کنید سپس گزینه Account را انتخاب کنید.
  • در این مرحله شما بایستی Switch to a professional account را انتخاب کنید، درواقع با این انتخاب به اینستاگرام اجازه می‌دهید نوع اکانتتان را تغییر دهد.
  • نوع کسب‌و‌کارتان را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید و بر گزینه Done کلیک کنید.
  • پس از انتخاب نوع کسب‌و‌کار، باید نوع حساب را نیز مشخص کنید. در این مرحله دو گزینه روبروی شما است. حساب کریتور، مختص بلاگرها و افراد مشهور مانند اینفلوئنسرها است. اگر میخواهید پیج فروشگاهی راه‌اندازی کنید، حساب بیزنس را انتخاب کنید.
  • خب اگر تا به اینجا پیش رفتید، درواقع در تبدیل حساب معمولی به بیزنس موفق عمل کردید. سپس می‌توانید اطلاعات تماس خود را نیز وارد کنید. حال اگر مایلید حساب فیسبوک خود را برای ساخت فروشگاه اینستاگرامی اضافه کنید.

 

مراحل ساخت اکانت تجاری

 

افزودن فیسبوک برای ساخت فروشگاه اینستاگرامی

درواقع شما با افزودن حساب فیسبوک به اکانت خود از امکات زیادی استفاده خواهید کرد. اگر حساب فیسبوک ندارید، با چالش بزرگی روبرو نیستید. برای ادامه مراحل ساخت فروشگاه اینستاگرامی بایستی روی گزینه Edit profile کلیک کنید و بر گزینه  pageبزنید.

افزودن فیسبوک

اگر فاقد حساب کاربری در فیسبوک هستید با انتخاب گزینه Create Facebook page به مرحله بعد روید. درغیر این صورت گزینه بعدی یعنی Connect existing page را انتخاب کنید.

پس از اتصال اکانت فیسبوک، می‌توانید کاتالوگ محصولات را نیز اضافه کنید.

افزودن فیسبوک

ساخت کاتالوگ در فیسبوک

در بخش Commerce Manager گزینه get started را انتخاب کنید. شما در این قسمت با کلیک بر Create a catalog سپس get started وارد صفحه کاتالوگ‌ها می‌شود.

اتصال فیسبوک برای ساخت فروشگاه اینستاگرامی

برای اتمام این مسیر بر گزینه  Ecommerce کلیک کنید. خب شما می‌توانید محصولات فروشگاهتان را بصورت دستی پس از کلیک بر add manually وارد کنید. برای قیمت‌گذاری محصولات متاسفانه بدلیل تحریم امکان افزودن قیمت به ریال نیست. اما شما می‌توانید قیمت محصولات را به تومان وارد کنید یعنی کنار اعداد از حرف T استفاده کنید. دقت کنید شما بایستی ادمین و یا صاحب اکانت فیسبوک باشید. ساخت فروشگاه اینستاگرامی به پایان نرسید، شما بایستی در مرحله بعد پست اینستاگرامی قابل خرید بسازید.

چگونه پست اینستاگرامی قابل خرید بسازیم؟

24 الی 48 ساعت تایید کاتالوگ شما زمان می‌برد. سپس می‌توانید به سادگی پست محصولات را بارگذاری کنید. ابتدا بایستی عکس محصول را انتخاب کنید و سپس کپشن و تگ را نیز اضافه کنید. کپشن‌نویسی اصولی یک ترفند مهم در افزایش بازدهی و درآمد پیج شما است.

در ادامه تگ محصول را نیز اضافه کنید. برای افزودن تگ، بر نقطه مورد نظر بزنید تا تگ محصول در آن مکان قرار گیرد. سپس نام محصول را ذکر کنید. نکته قابل توجه در این مرحله این است، نام محصول بایستی همان نام درج شده در کاتالوگ باشد. در مرحله آخر گزینه Done و سپس share را انتخاب کنید.

توجه کنید برای ساخت فروشگاه اینستاگرامی نیاز به حداقل فالوور ندارید. درواقع پس از ساخت فروشگاه اینستاگرامی، شما هر چند تعداد فالوور که دارید می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

 

فروشگاه آنلاین زارا

البته اگر نمی‌خواهید فروشگاه آنلاین خود را در فیسبوک بسازید می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید.

 

ساخت فروشگاه اینستاگرامی در 5 دقیقه؟

معمولا ساخت فروشگاه آنلاین در گوگل هزینه بسیار زیادی دارد. هزینه‌های این کار می‌تواند از 3 میلیون تا 35 میلیون باتوجه به نیاز مشتری متغیر باشد. البته نمی‌توان از دانش فنی این کار نیز چشم‌پوشی کرد.

همچنین متاسفانه ساخت فروشگاه اینستاگرامی در ایران بدلیل تحریم‌ها ممکن نیست. بسیاری از افراد نیز بدلیل هزینه زیاد، قادر به ساخت و طراحی سایت نیستند. اما راه‌حل چیست؟ هنگام مواجه شدن با این چالش چه کنیم؟ باید بیخیال ساخت فروشگاه اینستاگرامی شویم؟

 

ساخت فروشگاه اینستاگرامی با سودارو

بسیاری از کسب‌و‌کارها پس از اطلاع از مراحل ساخت فروشگاه اینستاگرامی، از این کار پشیمان می‌شوند. سپس تصمیم می‌گیرند فروش آنلاین خود را از طریق دایرکت ادامه دهند. بنظر شما همواره بررسی و ثبت سفارشات در دایرکت امکان‌پذیر است؟

پیشنهاد ما به شما ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو است. فرقی ندارد شما دارای یک فروشگاه کوچک باشید یا یک فروشگاه انلاین با سفارش بسیار زیاد را مدیریت کنید. با ساخت فروشگاه اینستاگرامی سودارو می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنید. درواقع سودارو امکان مدیریت بی‌دغدغه در فضای آنلاین برای شما فراهم کرده است. تیم حرفه‌ای سودارو در تمام مراحل همراه شما هستند و درصورت ایجاد مشکل می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی به آسانی تماس بگیرید.

 

راهنمای ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو

ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو تنها با گذراندن چند مرحله و در چند دقیقه انجام می‌شود.

  1. ابتدا برای ساخت فروشگاه اینستاگرامی باید از طریق شماره تماس در سودارو ثبت‌نام کنید، سپس به همین راحتی می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنید.

 برای راهنمایی بیشتر ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو به تصاویر زیر توجه کنید.

 

مراحل ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو

 

  1. پس از گذراندن مراحل فوق، حال باید اطلاعات حساب بانکی را نیز ثبت نمایید. در مرحله بعد می‌توانید محصول مورد نظر خود را در سودارو اضافه کنید. جهت ثبت فروشگاه لازم است پیج اینستاگرام را به آن متصل کنید. پس از این مرحله، بایستی لینک فروشگاه خود را در بیو اینستاگرام وارد کنید. حال ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو انجام شد!

 

ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو

 

پس از ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو، 50 سفارش اول شما رایگان است و کارمزدی شامل آن نمی‌شود. بعد از 50 سفارش اول، شما می‌توانید از میان سه پکیج برنزی، نقره‌ای و طلایی، پکیج موردنظرتان را انتخاب کنید. پکیج رایگان در سودارو، پکیج برنزی است اما برخی از امکانات از جمله باشگاه مشتریان در پکیج‌های برنزی و نقره‌ای در دسترس نیست. همچنین اگر سفارشات شما در هر ماه بیش از تعداد سفارشات مشخص شده در پکیج نقره‌ای باشد، می‌توانید از پکیج طلایی استفاده کنید. توجه کنید علاوه بر امکان ثبت سفارش نامحدود، از امکانات دیگر این پکیج نیز بهره می‌برید. برای اطلاع دقیق از تعرفه‌ها و امکانات هر پکیج به بخش پلن‌ها در قسمت بالای صفحه سودارو مراجعه کنید. در ادامه مطالب فوق همراه ما باشید تا مزایا و امکانات ساخت فروشگاه اینستاگرامی را در سودارو بررسی کنیم.

برای ساخت فروشگاه در سودارو کلیک کنید!

مزایای ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو

همانطور که گفته شد در وهله اول، سودارو بستری است که طراحی سایت را برای تمامی کسب‌و‌کارها آسان کرده است. برخی از ویژگی‌های مهم ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو عبارتند از:

  • اطلاع‌رسانی با پیامک

شما به عنوان فروشنده پس از ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو، حق دارید نگران فرایند ثبت سفارش مشتری باشید. سودارو تمامی مراحل ثبت و تکمیل سفارش را به مالک فروشگاه پیامک می‌کند.

  • باشگاه مشتریان

ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو شما را وارد دنیایی پر از امکانات فوق‌العاده برای مدیریت امور مشتریان می‌کند. در باشگاه مشتریان، اطلاعات تماس مشتری‌ها و تعداد خرید آنها ثبت می‌شود. مالک فروشگاه می‌تواند از طریق سامانه پیامکی، در زمان برگزاری کمپین‌ها و یا تخفیفات فصلی با مشتری‌ها در تماس باشد. درواقع باشگاه مشتریان پلی میان فروشنده و خریدار است که باعث افزایش فروش و درآمد می‌شود.

  • ارسال لینک محصول در دایرکت

سومین مزیت مهم ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سوارو، ارسال لینک محصول است. بهتر است برای سهولت در روند کار برای هر محصول یک کد اختصاصی تعریف شود. زمانی که کاربر کد محصول مورد نظر را برای خرید در دایرکت ارسال کرد، شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه در سودارو سپس کپی لینک، آن را برای مشتری ارسال کنید.

درواقع با ساخت فروشگاه اینستاگرامی سودارو، حضور آنلاین شما در فضای مجازی توسعه می‌یابد و مشتریان جدیدی پیدا می‌کنید. حال اگر مایل به راه‌اندازی و ساخت فروشگاه اینستاگرامی هستید، حتما در سایت سودرارو ثبت‌نام کنید.

 

جمع‌بندی

پس از خواندن این مقاله با راه‌های ساخت فروشگاه اینستاگرامی آشنا شدهاید. ما در این بخش بار دیگر 3 روش ساخت فروشگاه اینستاگرامی را نام می‌بریم.

  1. ساخت فروشگاه اینستاگرامی از طریق اتصال به فیسبوک
  2. ساخت فروشگاه در گوگل و قرار دادن لینک آن در بیو
  3. ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو

هرکدام از مراحل فوق دارای معایب و مزایا است اما می‌توان گفت معایب ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو به زودی تبدیل به ویژگی منحصر به فرد آن می‌شود. برای مثال در آینده شما می‌توانید پس از فعال شدن مشاوره رایگان توسعه کسب‌و‌کار ماهانه، درآمد فروشگاهتان را افزایش دهید. بنابراین قدم بعدی پس راه‌اندازی اکانت کسب‌و‌کار، ساخت فروشگاه اینستاگرامی است. امیدواریم پس از خواندن این مقاله، بتوانید با ارتقای فروشگاه آنلاین خود فروشتان را چند برابر کنید.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما