زمان خواندن 10 دقیقه

مشاغل اینترنتی معروف و پردرآمد خانگی؛ بدون نیاز به سرمایه اولیه

مشاغل اینترنتی معروف و پردرآمد خانگی؛ بدون نیاز به سرمایه اولیه

معمولا کسب درآمد در گذشته از سن 18 سالگی شروع می‌شد. اما امروزه بسیاری از نوجوان‌ها تصمیم دارند، استقلال مالی بدست آورند. البته این مقاله می‌تواند مختص خانم‌های خانه‌دار و افرادی باشد که موقعیت کار کردن در فضای بیرون خانه ندارند. علاوه بر موارد فوق شاید شما جز آن دسته دوستانی باشید که به فکر شغل دوم برای کسب درآمد بالاتر هستید. مشاغل اینترنتی می‌توانند شما را وارد دنیای پر از ایده‌های جذاب برای کسب درآمد کنند.

اگر تا به حال هیچ اقدامی برای کسب درآمد از مشاغل اینترنتی نکردید، در این مقاله از مجله سودارو قرار است به بهترین ایده‌های کسب درآمد و مشاغل اینترنتی بپردازیم. علاوه بر معرفی مشاغل اینترنتی به شما یاد می‌دهیم چگونه بستر موفق شدن در این مشاغل را فراهم کنید!

اگر سن کمی دارید و مشاغل اینترنتی انتخاب شما است حتما با مخالفت خانواده مواجه شده‌اید. برای انتخاب مشاغل اینترنتی چه ویژگی‌های فردی لازم است؟ آیا مشاغل اینترنتی مناسب تیپ شخصیتی شما هستند یا خیر؟ اگر هنوز هم پاسخ این سوالات نمی‌دانید با ادامه مطالب همراه ما باشید.

 

کلاهبرداری در مشاغل اینترنتی

هم کار کن هم حال کن! شاید این عبارت به گوش خیلی از شماها خورده باشد ولی عبارت درستی است؟ انتخاب مشاغل اینترنتی اگر بدون شناخت و از روی احساسات باشد به سختی پاسخگوی نیاز شما است. همچنین ممکن است به زودی منجر به شکست شود. برای مثال تصور کنید یک فروشگاه حضوری دارید و به پیشنهاد یکی از دوستانتان فروشگاه آنلاین خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کردید. اگر بدون شناخت فضای مشاغل اینترنتی وارد این حوزه شوید ممکن است ورشکست شوید.

یک مثال دیگر برایتان می‌زنیم تابلوهای تبلیغاتی در اینستاگرام با مضمون «تایپ، یکی از مشاغل اینترنتی پولساز» دیده‌اید؟

بسیاری از افراد از احساسات مردم استفاده می‌کنند و به دروغ با وعده‌های توخالی حتی با پرداخت هزینه شما را دعوت به انتخاب یکی از مشاغل اینترنتی می‌کنند. حال چه کنیم؟ به یاد داشته باشید، هرگز مشاغل اینترنتی معتبر از شما درخواست هزینه و یا پول نمی‌کنند و یا امکان ندارد در یک روز و یک شب شما میلیاردر شوید.

اگر شما جز دوستان مثال 1 هستید، بایستی قبل از کنار گذاشتن شغل اصلی خود، مخاطب هدف خود را در فضای مجازی شناسایی کنید. در قدم بعدی اصول دیجیتال مارکتینگ آموزش ببینید. سپس به عنوان منبع درآمد دیگر، وارد یکی از مشاغل اینترنتی مرتبط با حوزه کاری خود شوید. اگر نیز تا به الان قصد داشتید شغل تایپیست انتخاب کنید در معرفی ایده‌های مشاغل اینترنتی نکات لازم برای انتخاب این شغل در اختیارتان می‌گذاریم.

 

آیا مشاغل اینترنتی مناسب من هستند؟

اولین ویژگی که برای موفقیت در مشاغل اینترنتی لازم است، صبوری و استمرار است. مشاغل اینترنتی در یک شب شما را ثروتمند نمی‌کنند اما می‌توانند منبع درآمد بسیار بالایی برای شما ایجاد کنند. بنابراین شما بایستی در فعالیت آنلاین خود استمرار داشته باشید.

دومین ویژگی کسانی که وارد مشاغل اینترنتی شدند، بروز بودن است. برای برخی از مشاغل اینترنتی لازم است شما هر چند مدت آموزش ببینید. البته قبل از ورود به این مشاغل از آموزش‌های کاربردی حوزه مربوطه غافل نشوید.

کارکردن بصورت آنلاین در خانه

سومین ویژگی انتخاب مشاغل اینترنتی، کنجکاوی و ذهن پرسشگر است. ذهنی که به کم قانع نیست و همواره در حال جست‌و‌جو است، شاید شغل کارمندی جوابگوی این ذهن نباشد. ذهن پرسشگر را با بلندپروازی کاذب اشتباه نگیرید.

حال اگر این سه ویژگی دارید، می‌توانید به راحتی مشاغل اینترنتی انتخاب کنید. اگر حس می‌کنید یکی از ویژگی‌ها در وجود شما کمرنگ است، سعی کنید آن را تقویت کنید. حال قسمت هیجانی مقاله شروع شده است، ایده‌های مشاغل اینترنتی!

 همچنین بخوانید: چگونه در اینستاگرام یک آنلاین شاپ بسازیم؟

ادمین اینستاگرام، کلیدی‌ترین عامل رشد پیج کسب‌و‌کار

شغل ادمین اینستاگرام جز آن دسته از مشاغل اینترنتی است که نیاز به پشتکار و مطالعه دارد. ادمین اینستاگرام می‌توان اینطور معرفی کرد که آچار فرانسه پیج‌های کسب‌و‌کار است. در ابتدا برای شروع درآمد تنها به یک گوشی موبایل و یک فکر هوشمند نیاز دارید. حال توصیه ما راه‌اندازی یک پیج در اینستاگرام است و شغل خود را به دیگران معرفی کنید. زیرا زمانی که بخواهید یک پروژه دریافت کنید، کارفرما از شما رزومه می‌خواهد. یک پیج اینستاگرامی می‌تواند به عنوان رزومه قدرتمند برای شما عمل کند.

بسیاری از کسب‌و‌کارها امروزه نیازمند یک ادمین برای پیج خود هستند تا بر تمام تکنیک‌های بازاریابی در اینستاگرام و تولید محتوا مسلط باشد. البته یک ادمین می‌تواند تنها پست‌های پیج را بارگذاری کند و تولید محتوا را انجام ندهد. مقالات مجله سودارو می‌تواند 99 درصد از نکات تولید محتوا و فعالیت در اینستاگرام پوشش دهد. اگر انتخاب شما در بین مشاغل اینترنتی، ادمین اینستاگرام است؛ حتما پس از مطالعه این مقاله به مجله سودارو سر بزنید.

پرتکرارترین سوالی که شک ندارم ذهن شما را نیز درگیر کرده، حقوق ادمین اینستاگرام است. حقوق اکثر کسانی که در این حوزه کار می‌کنند همانند سایر مشاغل اینترنتی، ثابت نیست. حقوق ادمین اینستاگرام می‌تواند بین 500 هزار تومن تا 15 میلیون متغیر باشد و همه چیز بستگی به کار شما دارد. قبل از معرفی سایر مشاغل اینترنتی بدانید، حقوق مشاغل اینترنتی بصورت توافقی بین کارفرما و انجام‌دهنده کار تعیین می‌شود.

معرفی شغل ادمین اینستاگرام

کارشناس سئو، توسعه‌دهنده گوگل

کارشناس سئو یکی از پرطرفدارترین مشاغل اینترنتی است که امکان فعالیت دورکاری و همچنین بصورت حضوری وجود دارد. کارشناسان سئو به کسب‌و‌کارها کمک می‌کنند به صفحه اول گوگل برسند. درنتیجه درآمد کسب‌وکارها افزایش می‌یابد. بنابراین اگر آموزش‌های لازم برای متخصص شدن در سئو ببینید محال است شغل مورد علاقه خود را پیدا نکنید. کاراموزی و یوتیوب دوعاملی هستند که می‌توانند شما را بصورت رایگان تبدیل به یک متخصص سئو کنند.

اگر مهارت شما در زمینه سئو بالا باشد کارفرماهای خارج کشور نیز به دنبال جذب شما خواهند بود. بنابراین درآمد کارشناس سئو حداقل از یک میلیون تا بینهایت است. همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم موفقیت در مشاغل اینترنتی رابطه مستقیمی با میزان صبوری و استمرار شما دارند. کارشناس سئو در طول پروژه‌های مختلف امکان دارد احساس ناامیدی کند اما هرگز نباید از تلاش و یادگیری دست بکشد.

سئو سایت

برنامه‌نویسی وب، شغل اینترنتی پردرآمد

در یادگیری برنامه‌نویسی، ثابت قدم باشید. تمرین، تمرین و تمرین باعث می‌شود شما به یک برنامه‌نویس موفق تبدیل شوید. یادگیری برنامه‌نویسی می‌تواند یکی از مشاغل اینترنتی با درآمد بالا باشد به شرطی که آموزش‌های شما اصولی باشد. آموزش اصولی بدان معناست در ابتدای فعالیت بهتر است یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی انتخاب کنید و در یادگیری آن پشتکار داشته باشید. به دنبال زبان برنامه‌نویسی پرسود نباشید، به شما اطمینان می‌دهیم می‌توانید با انجام پروژه هرکدام از این زبان‌ها به درآمد هنگفتی برسید.

تمامی مشاغل اینترنتی نیازمند آموزش هستند، برای ورود به این شغل نیز ابتدا باید آموزش ببینید. حال از پروژه‌های کوچک شروع کنید. برای دریافت این پروژه‌ها می‌توانید به سایت‌های فریلنسری مراجعه کنید. سپس با گذشت زمان مهارت شما افزایش می‌یابد می‌توانید پروژه‌های بزرگ قبول کنید. توصیه تیم سودارو به شما این است به جای دیدن فیلم‌های یادگیری برنامه‌نویسی، کاراموزی را شروع کنید. البته برای شروع کاراموزی بهتر است اطلاعات کافی در حوزه مورد نظر داشته باشید. در ادامه یک منبع رایگان برای شروع و کسب درآمد در حوزه برنامه‌نویسی معرفی می‌کنیم.

برنامه‌نویسی وب

برنامه‌نویسی اپلیکیشن، برای افراد خلاق

مشاغل اینترنتی در حوزه برنامه‌نویسی تنها به سایت‌ها ختم نمی‌شوند، بلکه پشت طراحی یک اپلیکیشن قدرتمند نیز یک برنامه‌نویس ماهر است. اگر به طراحی اپلیکیشن علاقه دارید، این شغل میان مشاغل اینترنتی می‌تواند برای شما مناسب باشد. زبان‌های مختلف بررسی و تجزیه‌و‌تحلیل کنید. برای مثال کارشناسان می‌گویند، زبان برنامه‌نویسی پایتون آسان‌ترین زبان برای شروع برنامه‌نویسی است اما همه چیز به شخص شما بستگی دارد. اگر نمی‌خواهید برای کلاس‌های برنامه‌نویسی هزینه کنید، یوتیوب بسیار کمک‌کننده است. کافی است تنها عبارت برنامه‌نویسی اپلیکیشن سرچ کنید چندین نمونه آموزش بصورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. بنابراین برنامه‌نویسی جز مشاغل اینترنتی است که نیاز به پرداخت هزینه ندارد زیرا حتی می‌توانید با موبایل خود کد زدن را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: محصولات پرفروش در اینستاگرام چه محصولاتی هستند؟

مشاور اتوماسیون بازاریابی، یک شغل باکلاس بالا

در هرکسب‌و‌کاری داشتن یک مشاور متخصص بازاریابی می‌تواند مسیر شغلی شما را متحول کند. آیا تا به حال نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی به گوشتان خورده؟ مشاور اتوماسیون بازاریابی می‌تواند جز مشاغل اینترنتی باکلاس بالا طبقه‌بندی شود.

درگذشته بسیاری از کارهای بازاریابی بصورت دستی انجام می‌شد اما حال مشاغل اینترنتی مانند اتوماسیون بازاریابی باعث نجات و تسریع عملکرد کسب‌و‌کارها شده است. اتوماسیون بازایابی یعنی استفاده از نرم‌افزارهای بازاریابی در جهت اتوماتیک کردن کارها مانند ارسال پیام. اگر وظایف مشاور اتوماسیون بازاریابی درک نکرده‌اید برایتان یک مثال می‌زنیم. نتایج حاصل نشان می‌دهد، بازاریابی ایمیلی نسبت به بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نرخ تعامل بالاتری دارد. مشاور اتوماسیون بازاریابی، دارای مهارت و تسلط بالا در اجرای ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ است.

افرادی که وارد این نوع از مشاغل اینترنتی می‌شوند، روابط عمومی بالایی دارند. همچنین ویژگی‌های فردی مانند نظم و مسئولیت‌پذیری نقش مهمی در موفقیت آنها دارد. حقوق یک مشاور اتوماسیون بازاریابی می‌تواند از 5 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان متغیر باشد.

 اتوماسیون بازاریابی

تولید محتوا متنی و تصویری

تولید محتوای متنی جز مشاغل اینترنتی است که خلاقیت و قلم نویسنده حرف اول را می‌زند.

اگر حس می‌کنید خواندن مطالب توسط قلم شما می‌تواند نیاز مخاطب را رفع کند، حتما تولید محتوا متنی را شروع کنید. نباید تایپ و یا مترجمی را با تولید محتوای متنی مقایسه کنید. هرکدام از این سه شغل مهارت‌های لازم شغلی مختص خود را می‌طلبد. مشاغل اینترنتی مانند تولید محتوای متنی ارتباط مستقیمی با کارفرما دارد. می‌توانید بصورت پروژه‌ای در سایت‌های کاریابی فعالیت حرفه‌ای خود را شروع کنید. سپس قراردادهای طولانی مدت می‌تواند گامی سرنوشت‌ساز در پیشرفت شما باشد. حقوق تولیدکنندگان محتوا نیز مانند باقی مشاغل اینترنتی متغیر است و بصورت توافقی تعیین می‌شود. اگر بتوانید در کنار تولیدمحتوای متنی، محتوای تصویری تولید کنید شانس شما در پیدا کردن کار افزایش می‌یابد.

تولید محتوای متنی

تایپیست، شغلی پر از کلاهبرداری

مشاغل اینترنتی از گذشته تا به الان همیشه پر از ریسک بوده و افراد باید در انتخاب کارفرما و پروژه بسیار باهوش عمل کنند. تایپ جز اولین مشاغل اینترنتی است که به ذهن هرفردی ورود پیدا می‌کند. اما دقت کنید آگهی‌های کلاهبرداری بسیار زیادی در فضای مجازی وجود دارد که با ترفندهای مختلف افراد را ترغیب می‌کنند. حتما به سایت‌های معتبر مانند پونیشا سربزنید تا بتوانید پروژه مورد نظر خود را انتخاب کنید. به هیچ وجه برای ورود به این شغل پولی پرداخت نکنید.

حقوق این افراد بالا نیست اما می‌تواند جز مشاغل اینترنتی دسته‌بندی شود که نیاز به مهارت خاصی ندارند.

 

گرافیست

باگسترش فضای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی گرافیست‌ها در دسته مشاغل اینترنتی همیشه فعال قرار گرفتند. داشتن یک گرافیست در کنار کارمندان شرکت بصورت دورکاری مزیت‌های بسیار زیادی برای شرکت به همراه دارد. اگر قصد دارید از بین مشاغل اینترنتی، گرافیست را انتخاب کنید باید بدانید هر چه نرم‌افزارهای کاربردی بیشتری بلد باشید، موفق‌تر خواهید بود.

پیشنهاد ما این است قبل از ورود به این شغل و شروع آموزش‌های مربوط به آن به سایت‌های کاریابی مراجعه کنید و آگهی‌های کاریابی بررسی کنید. اصولا مهارت‌های مورد نیاز برای انتخاب یک گرافیست نوشته شده است. سایت‌های فریلنسینگ نیز می‌تواند برای شروع پروژه‌ها به شما کمک کند.

 کارهای گرافیکی

زبان انگلیسی، ارتقا در مشاغل اینترنتی

به نظر ما برای ارتقای مشاغل اینترنتی تقویت زبان انگلیسی الزامی است. حتی زمانی که در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کردید، مسیر ورود به مشاغل اینترنتی بسیار زیادی برای شما هموار می‌شود. برای مثال می‌توانید به سایت‌های خارجی سر بزنید و بصورت دورکاری فعالیت کنید. درآمد دلاری همیشه می‌تواند وسوسه انگیز باشد بنابراین حتما یادگیری زبان انگلیسی جدی بگیرید.

 

جمع‌بندی مشاغل اینترنتی

هر یک از این مشاغل اینترنتی چالش‌های مخصوص به خود را دارند. برای موفقیت و کسب درآمد بالا در مشاغل اینترنتی نام‌برده شده نباید جا بزنید. شاید در ابتدای مسیر انتخاب مشاغل اینترنتی شکست‌های متعددی تجربه کنید ولی شک نکنید پیوستگی شما در عملکرد و پیشرفت شما نقش مهمی دارد. بسیاری از افراد قبل از شروع مشاغل اینترنتی ناامید هستند، این افراد هرگز مسیر درستی طی نمی‌کنند. بنابراین امید نیز باید چاشنی مسیر شغلی شما باشد. 

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما