زمان خواندن 8 دقیقه

چگونه در اینستاگرام یک آنلاین‌شاپ بسازیم؟

چگونه در اینستاگرام یک آنلاین‌شاپ بسازیم؟

اینستاگرام به عنوان یک ابزار ارتباط جمعی، امروزه به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها تبدیل شده است. استفاده از اینستاگرام برای هدف‌های متفاوتی صورت می‌گیرد. افراد در سنین مختلف و با مشاغل و هدف‌های متفاوت از اینستاگرام به عنوان یک بستر برای تجارت الکترونیک استفاده می‌کنند. این برنامه از زمان ارائه در سال ۲۰۱۱ تا کنون، با به روز رسانی‌هایی که داشته است، طیف وسیعی از کاربردها و امکانات را در اختیار افراد قرار داده است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انجام بسیاری از کارها  مانند انجام تراکنش‌های بانکی، دریافت آموزش برای یادگیری مهارت‌های مختلف، سفارش غذا و دارو و موارد دیگر به صورت آنلاین و در فضای وب انجام می‌گیرد. صاحبان مشاغل برای رونق دادن به کسب‌وکارهای خود نیز به‌دنبال روش‌هایی متنوع هستند. استفاده از اینستاگرام و امکانات آن، یکی از روش های بهبود دادن به فضای کسب‌وکار است.

فروشگاه اینستاگرامی چیست؟ اضافه شدن قابلیت فروشگاه اینستاگرامی، چه کمکی به کاربران می‌کند؟

 

نحوه ساخت فروشگاه اینستاگرامی

پیج کاری اینستاگرام قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که نباید از آن چشم‌پوشی کرد. اگر تصمیم دارید فروشگاه اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کنید بهتر است از اکانت پیج کاری به جای اکانت معمولی استفاده کنید.

مرحله 1: در قسمت تنظیمات اینستاگرام گزینه Account انتخاب کنید.

مرحله 2: سپس در انتهای منو Account، روی عبارت Switch to Professional account کلیک کنید.

مرحله 3: پس از گذراندن مراحل قبل بایستی حوزه پیج کاری خود را میان گزینه‌های پیشنهادی اینستاگرام تعیین کنید.

مرحله 4: در این مرحله عبارت اول یعنی Business را برای شروع فعالیت فروشگاه اینستاگرامی خود انتخاب کنید.

مرحله 5: ساخت پیج کاری شما به اتمام رسید اما حال بایستی برای بارگذاری پست‌های فروشگاه اینستاگرامی کاتالوگ فیسبوک بسازید. ساخت کاتالوگ در فیسبوک نیازمند داشتن یک اکانت در این پلتفرم است، می‌توانید از طریق Vpn اقدام کنید. بهتر است بدانید هرزمانی که هوش مصنوعی اینستاگرام به ساخت فروشگاه اینستاگرامی با Vpn پی ببرد، شک نکنید در کمترین زمان فروشگاه اینستاگرامی شما مسدود می‌شود. حال چه کنیم؟

 

راه‌حل چیست؟

همانطور که گفتیم، پس از اینکه فروشگاه اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کردید، باید کاتالوگ محصولات خود را در فیسبوک اضافه کنید. ولی این کار بدلیل تحریم امکان‌پذیر نیست اگر از برنامه‌های ثالث نیز استفاده کنید، به احتمال خیلی زیاد پس از مدتی اینستاگرام به این موضوع پی می‌برد!

پیشنهاد ما برای حل این چالش در فروشگاه اینستاگرامی این است:

ثبت‌نام در سودارو

 

سودارو

توصیه ما برای حل چالش فیلتر بودن فیسبوک، سودارو است. شاید بشه گفت طراحی و ساخت سایت نیز در این مسیر می‌توانند کمک‌کننده باشد. اما فروشگاه‌های اینستاگرامی که زیر 1000 فالوور دارند، تامین هزینه طراحی سایت می‌تواند چالش بعدی این افراد باشد. در سودارو با هزینه بسیار اندک و طبق شرایط پیج می‌توانید در 15 ثانیه فروشگاه اینستاگرامی خود را طراحی کنید.

نحوه استفاده و ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو

 

مزیت ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو

  • اگر تا به حال در اینستاگرام، یک فروشگاه معمولی ساخته بودید، امکان دارد با فیش‌های تقلبی مشتریان مواجه شده باشید. در این صورت فروشنده فروشگاه اینستاگرام باید بطور دقیق فیش‌ها را بررسی کند. اگر تعداد مشتریان هر روز رو به افزایش باشد، مدیریت صحیح فروشگاه اینستاگرامی بسیار دشوار خواهد بود. درجهت بابت اطمینان خاطر از فیش‌های پرداختی، بهتر است به فروشگاه اینستاگرامی سودارو فکر کنید. شما با راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی سودارو دیگر نگران فیش‌های واریزی خرید مشتریان نخواهید بود. تمامی مراحل پرداخت مشتریان از طریق پیامک پس از ساخت فروشگاه اینستاگرامی به شما اطلاع داده می‌شود.
  • علاوه بر قابلیت فوق که بسیار کاربردی و مهم است، می‌توانید موجودی کالاها را در فروشگاه اینستاگرامی خود تعیین کنید. بنابراین اگر حجم دایرکت‌ها بالا باشد مشتری منتظر پاسخ شما نمی‌ماند و در کمترین زمان سفارش خود را ثبت می‌کند.

افزایش مشتری با سودارو

 

  • مزیت دیگر ساخت فروشگاه اینستاگرامی در سودارو، ایجاد کمپین مشتریان است. به یاد داشته باشید جذب مشتری جدید بسیار پرهزینه است. بنابراین باید تلاش کنید مشتری‌های قدیمی فروشگاه خود را همواره وفادار نگه دارید.

درگذشته تشخیص مشتری قدیمی نسبت به جدید کمی سخت بوده و فروشنده مجبور بود، تعداد سفارشات هر مشتری را در دفتر خود یادداشت کند تا مشتری‌ها را تفکیک کند. خبر خوب این است که در فروشگاه اینستاگرامی سودارو، تمام اطلاعات مشتریان از قبل ثبت شده است. هنگام جشنواره‌های مختلف، سودارو از طریق سرویس پیامکی می‌تواند به مشتریان سابق اطلاع‌رسانی کند.

 

برای ساخت فروشگاه اینستاگرامی چه نوع محتوایی لازم است؟

سودارو می‌تواند به شما در سازماندهی فروشگاهتان کمک کند ولی فروشگاه اینستاگرامی شما باید ویژگی‌های یک آنلاین‌شاپ موفق داشته باشد. برای مدیریت و طراحی پیج رعایت نکات این مقاله پیج فروشگاهی شما را ارتقا می‌دهد.

اسم پیج فروشگاه اینستاگرامی

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، نام پیج فروشگاه اینستاگرامی یا برند محصول است. اهمیت نام فروشگاه اینستاگرامی زمانی مشخص می‌شود که کاربر قصد سرچ نام فروشگاه داشته باشد. Username فروشگاه اینستاگرامی شما بایستی به راحتی در ذهن مخاطب بماند. سعی نکنید از کلمات سخت انگلیسی و اصطلاحات غیرکاربردی استفاده کنید زیرا اسم پیج فروشگاه اینستاگرامی بایستی برای عموم جامعه قابل لمس باشد.

اگر اسم انتخابی شما طولانی است از (-) برای جداسازی کلمات استفاده کنید. از این طریق ماندگاری نام مورد نظر در ذهن مخاطب بالا می‌رود. در کنار رعایت نکات گفته شده بهتر است، اعداد و ارقام بکار نبرید.

 

اسم پیج اینستاگرامی سودارو

عکس پروفایل در پیج فروشگاه اینستاگرامی

عکس پروفایل بایستی مرتبط با محتوا و کالاهای موجود در فروشگاه اینستاگرامی شما باشد. اگر اجناس فروشگاه شما محصولات خوراکی است، عکس پروفایل گل و یا سایر حوزه‌های غیرمرتبط دید ناخوشایندی به مخاطب می‌دهد.

 

بیو پیج فروشگاه اینستاگرامی

کاربر اینستاگرام اگر بخواهد به مشتری وفادار شما تبدیل شود، به ویترین فروشگاه اینستاگرامی شما نگاه ویژه‌ای دارد. اگر ویترین فروشگاه اینستاگرامی شما منظم و با استراتژی چیده نشده باشد، حتما مشتری از دیدن پست‌ها و هایلایت‌ها صرف نظر خواهد کرد.

ویژگی بارز فروشگاه اینستاگرامی خود را در بیو قرار دهید. برای مثال اگر در حوزه کیف و کفش فعالیت دارید، می‌توانید شعار برند خود را در قسمت بیو بنویسید. کلمات کلیدی در قسمت بیو اینستاگرام به شما کمک می‌کند در نتایج سرچ اینستاگرام عملکرد خوبی ثبت کنید. بنابراین سعی کنید قسمت بیو را با دقت فراوان پر کنید تا مشتری‌های شما افزایش یابد. اصول نوشتن بیو اینستاگرام به همین نکات ختم نمی‌شود، می‌توانید سایر نکات طلایی را در مقاله زیر مطالعه کنید.

مقاله: اصول درست نوشتن بیو حرفه ای اینستاگرام

تولید محتوا در پیج فروشگاه اینستاگرامی

اگر ویترین ابتدایی فروشگاه اینستاگرامی یعنی قسمت بیو اینستاگرام جذاب باشد، حتما مشتری وارد فروشگاه شده و پست‌ها را مشاهده می‌کند. تولید محتوا ارزشمند در این قسمت نقش مهمی در ثابت نگه داشتن مشتری در فروشگاه شما دارد. تولید محتوای پیج فروشگاه اینستاگرامی شما اگر طبق اصول و با دید مشتری باشد، حتما به عملکرد پیج کمک شایانی می‌کند. برای مثال ساخت ریلز اینستاگرامی می‌تواند محصول شما را بهتر به مخاطب معرفی کند. البته ریلز نیز بایستی طبق قواعد اینستاگرام ساخته شود. رعایت ابعاد ریلز و کپشن‌نویسی درست اولین گام افزایش بازدید ریلز هستند.

ساخت محتوای جذاب

همچنین در کنار استفاده از امکانات اینستاگرام، پیج شما باید از روش‌های نوین جذب مشتری استفاده کند. استفاده از ویدئوهای متنوع، عکاسی منحصر به فرد و تست محصول در پست‌ها نرخ تبدیل فالوور به مشتری را افزایش می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که حتما شما باید به تولید محتوای پیج فروشگاه اینستاگرامی خود توجه کنید.

 

هایلایت

هدف اصلی هایلایت‌ها برای شکل‌گیری ارتباط صحیح میان مشتری و صاحب پیج فروشگاهی است. علاوه بر این ویژگی باعث نظم بخشیدن به فروشگاه اینستاگرامی شما نیز می‌شود. حال اگر نمی‌دانید چطور هایلایت درست کنید، به مقاله «صفر تا صد ساخت هایلایت حرفه‌ای» در مجله سودارو مراجعه کنید.

هایلایت پیج فروشگاهی

 

هرپیجی هایلایت‌های مخصوص به خود را دارد. برای مثال هایلایت سوالات متداول و نحوه ارسال از هایلایت‌های بسیار مهم آنلاین‌شاپ‌ها هستند. مثال دیگر می‌توان درباره پیج‌های آموزشی باشد. بسیاری از این پیج‌ها خدمات خود را در قالب پکیج ارائه می‌دهند. بنابراین داشتن هایلایت خدمات و معرفی پکیج‌ها برای شفاف‌سازی محتوای پیج الزامی است.

سایر هایلایت‌های ضروری مشترک در فروشگاه اینستاگرامی عبارتند از:

  • درباره ما
  • ترفندها
  • رضایت مشتری
  • ارتباط با ما
  • واریزی‌ها
  • نحوه سفارش
  • محصولات پرفروش

 

طریقه کپشن‌نویسی در پیج فروشگاه اینستاگرامی

این نکته را همیشه توجه کنید فروشگاه‌های اینستاگرامی موفق، کپشن قوی دارند. کپشن‌ پست‌های فروشگاه اینستاگرامی بایستی حتما با کلمات جذاب شروع شود. در انتها نیز بهتر است از مخاطب بخواهید برای شما کاری انجام دهد، برای مثال پرسشی در انتهای کپشن می‌تواند مخاطب را ترغیب به گذاشتن کامنت کند. ایموجی و هشتگ نیز دو مورد از امکانات فوق‌العاده اینستاگرام هستند که می‌توانند درصد ورود پست را به اکسپلور افزایش دهند.

توصیه تیم ما این است از ایده‌های جدیدی استفاده کنید که فالوور تا انتهای کپشن جذب شود. هر از چند گاهی کپشن پست را به حالت داستانی بنویسید، می‌توانید داستان مشتری‌های قبلی فروشگاه اینستاگرامی خود را به حالت طنز در کپشن قرار دهید. مقاله زیر چندین ترفند مهم اصول نگارش کپشن را بطور کامل توضیح داده است. مطالعه و یادداشت برداری حرفه‌ای از این مقاله می‌تواند میزان رشد پیج شما را چند برابر کند.

مقاله: همه چیز درباره کپشن اینستاگرام

جمع‌بندی

هر کاربری در اینستاگرام می‌توانند اقدام به ساخت اینستاگرامی کند اما مدیریت صحیح این فروشگاه‌ها قواعد خاصی دارد. این مقاله به شما یاد می‌دهد، چطور فروشگاه اینستاگرامی بسازید و به خوبی محتوای فروشگاه را هدایت کنید.

تولید محتوا در آنلاین‌شاپ‌ها نقش کلیدی در ورود به اکسپلور دارد. زمانی که پست‌های شما به اکسپلور وارد شود، تعداد فالوورها نیز افزایش می‌یابد. با افزایش فالوور، تعداد مشتری‌های فروشگاه اینستاگرامی شما نیز رشد می‌کند. امیدواریم محتوای این مقاله برای ارتقای فروشگاه اینستاگرامی شما مفید واقع شود.

 

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما