زمان خواندن 15 دقیقه

چگونه با استوری‌های اینستاگرام فالوورها را به مشتری تبدیل کنیم؟

چگونه با استوری‌های اینستاگرام فالوورها را به مشتری تبدیل کنیم؟

استوری‌های اینستاگرام به عنوان یک محور عالی برای تعامل و حفظ آن شناخته می‌شوند. اما چطور می‌توان از آن‌ها برای تبدیل فالوورها به مشتری استفاده کرد؟

با کاهش دامنه توجه استوری‌ها به هشت ثانیه محبوبیت محتواهایی با زمان کوتاه که ظرف بیست و چهار ساعت منقضی می‌شوند، در بین کاربران اجتماعی اصلاً عجیب نیست. استوری‌های اینستاگرام طی دوره سه ساله پنج برابر افزایش یافته و تعداد کاربران فعال استوری اینستاگرام همچنان رو به افزایش است.

نمودار تعداد فعال استوری اینستاگرام

دوست دارید بدانید بهترین بخش آن چیست؟ استوری های اینستاگرام به شما این فرصت را می‌دهد تا فالووران خود را به مشتری تبدیل کنید. به علاوه، کاربران شبکه‌های اجتماعی حاضرند تا از طریق این برنامه ها اقدام به خرید کنند.

بر اساس آمارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی، مردم روزانه بیش از دو ساعت از وقت‌شان را در این شبکه‌ها سپری می‌کنند و نیمی از کاربران در آن به جستجوی محصولات جدید می‌پردازند که گویای آن است که مشتریان کاربران فعال شبکه های اجتماعی هستند. این یعنی شما می‌توانید با استفاده از استوری های اینستاگرام فالوورهای‌تان را به مشتری تبدیل کنید. اگر می‌خواهید علت مناسب بودن این ایده را بدانید به ادامه این متن توجه کنید.

ساخت فروشگاه آنلاین متصل به پیج اینستاگرام در کمتر از 5 دقیقه!

علت تبدیل فالوورها به مشتریان با استفاده از استوری های اینستاگرام چیست؟

همانطور که در مشاغل اینستاگرام مشخص شده است، جمع افرادی که از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند به پانصد میلیون نفر افزایش یافته که پنجاه و هشت درصد از آن‌ها پس از مشاهده یک کالا در استوری‌ها بیشتر به آن علاقمند شدند و حدود چهار میلیون از کسب و کارها هر ماه از تبلیغات استوری‌ها استفاده می‌کنند.

وقتی صحبت از تبدیل دنبال کنندگان به مشتریان با استفاده از استوری ها به میان می‌آید، سه دلیل عمده برای آن ذکر می شود.

  • استوری‌ها مخاطب را مجذوب و علاقه‌ مند می‌کند: دسترسی بیست و چهار ساعته به آن، یک حس نیاز را در مخاطب بوجود می‌آورد که او را ترغیب می‌کند تا برای اینکه هیچ مطلبی را از دست ندهد به تماشای آن‌ها تا پایان ادامه دهد.
  • مردم سریع‌تر تصمیم به خرید می‌گیرند: استوری‌ها برای زمان کوتاهی در دسترس قرار دارند و مدت یک استوری در حد پانزده ثانیه است که این یعنی مخاطبان باید فورا برای خرید تصمیم بگیرند.
  • استوری‌ها به ارائه ویژگی‌های کسب‌و‌کارها می‌پردازند: استیکرهای قابل خرید استوری‌ها به شما امکان می‌دهد اطلاعات کالا را به لینک های قابل انتخاب استوری‌ها اضافه کنید و به شما کمک می‌کند تا مخاطبان علاقه مند به یک کالا را به صفحه مورد نظرشان هدایت کنید. ویژگی‌های کسب‌و‌کار فراوانی وجود دارد که کمک می‌کنند مشاغل با کاربران علاقه مند در ارتباط باشند و آن‌ها را به مشتریان تبدیل سازد.

به طور واضخ استفاده از استوری‌ها منجر به رشد صفحه اینستاگرام‌تان می‌شود. اگر می‌خواهید فروش درون‌برنامه‌ای بیشتری داشته باشید چهار شیوه را برای تبدیل دنبال کنندگان به مشتریان بررسی کنید.

 

توجهات را به برند خود جلب کنید

اگر مشتری اطلاعات زیادی درباره شرکت‌تان، اعتبار آن و کالاها و خدمات آن نداشته باشند، کسب مشتری جدید عملاً نشدنی است. از آنجایی که غالبا افراد به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات‌شان هستند ابتدا باید توجه آنان به برندتان را جلب کنید.

 

پیشنهادهای رایگان را به اشتراک بگذارید

هیچ یک از کاربران اینستاگرام هنگام یافتن برندتان در این پلتفرم حاضر به خرید از آن نیستند. از آنجایی که مشتریان امروزی گزینه های فراوانی را در اختیار دارند، جستجوی آن‌ها در میان سایر برند ها قبل از خرید کردن از برند شما چیز عجیبی نیست. بنابراین باید توجه مشتریان را به برندتان جلب کنید و به اشتراک گذاری پیشنهادات رایگان شیوه مناسبی برای انجام کار است.

این شیوه نه تنها پیشنهادات مفید و وسوسه انگیزی را در اختیار فالوورهای‌تان قرار می‌دهد بلکه متعاقب آن سرنخ فروش هم ایجاد می‌کند. با داشتن طیفی از راهکار های رایگان مثل یافتن کالا یا خدمات رایگانی که بتواند مشتریان بالقوه تان را علاقمند سازد، آسان بوده و در نتیجه دنبال کنندگان را به مشتریان جدید تبدیل می‌کند.

به طور مثال شرکت CosaBella از فالورهایش می‌خواهد در خبرنامه این شرکت عضو شوند تا به مجموعه جدیدی از محصولات آن سریعا دسترسی پیدا کند.

 

استوری شرکت CosaBella

 

به اشتراک گذاری پیشنهادات ارزشمند از طریق استوری‌ها یک روش عالی برای بهبود کیفیت پیشنهاد فروش است چرا که با این کار مشتریان بالقوه‌ای که به محصولات‌تان علاقه مند هستند را جذب می‌کنید.

به علاوه با دریافت اطلاعات تماس فالوورهای‌تان می‌توانید از طریق سایر کانال های ارتباطی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و شخصا برای ارتقاء محصولات‌تان با آن‌ها گفتگو کرده و در نتیجه آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

 

خط تولید محصول‌تان را در معرض دید دیگران قرار دهید

اگر بدانید چطور یک تولیدی پوشاک راه اندازی کنید عالی است، ولی برای ارتباط با مشتریان بالقوه‌تان و جلب توجه آنان به محصولات‌تان کافی نیست، به همین دلیل باید واحد تولیدی‌تان را نیز در معرض دید آن‌ها قرار دهید. بارگذاری استوری های اینستاگرام که محصولات‌تان را به نمایش می‌گذارند ایده خوبی برای نشان دادن مدل ها و طرح‌های‌تان بدون اشغال صفحه اصلی‌تان در اینستاگرام است. علاوه بر این کار همچنین می‌توانید، با استفاده از قابلیت استوری های برگزیده اینستاگرام بهترین موارد آن را دائماً ذخیره کنید.

و آن‌ها را برای کمک به بازدیدکنندگان به منظور پیدا کردن محتوای مرتبط هنگام چک کردن پروفایلتان در آلبوم های مختلف دسته بندی کنید.

 

یک مسابقه اینستاگرامی برگزار کنید

کاربران شبکه های اجتماعی طرفداران اصلی مسابقات هستند. ایده کسب یک چیز مهم تر در ازای کارهای ساده (لایک کردن، پست ها، نظر دادن درباره آن‌ها، دنبال کردن صفحات) برای بسیاری از کاربران ایده جالبی بوده و ثابت شده است صفحاتی که مسابقات اینستاگرامی را برگزار می‌کنند سریع تر رشد می‌کنند. بعلاوه این مسابقات به شما فرصت می‌دهد تا توجهات را به برندتان جلب نمایید و همینطور می‌توانید محصولات رایگان برند را به عنوان هدیه انتخاب کنید که به برندگان امکان می‌دهد تا محصولات‌تان را تست کنند. در این مورد به یک نمونه از مسابقه اینستاگرامی شرکت Rose INC توجه کنید.

مسابقه اینستاگرامی شرکت Rose INC

 

ایده‌های خلاقانه فراوانی درباره چگونگی جذاب‌تر شدن مسابقه‌تان وجود دارد که تبلیغ مجدد مسابقه در استوری‌های‌تان یکی از بهترین راه های شکست دادن الگوریتم های اینستاگرام و در نتیجه به دست آوردن مخاطبان بیشتر از میان شرکت کنندگان بالقوه‌ای است  که احتمال دارد به محصولات‌تان علاقه مند شوند.

 

خرید درون برنامه‌ای را آسانتر سازید!

افراد محصولات یا خدمات جدید را در پلتفرم اینستاگرام یافته و خریداری می‌کنند، بنابراین محبوبیت خرید از اینستاگرام رو به افزایش است. این نوع خرید هم به برندها و هم مشتریان فرصت می‌دهد با استفاده از ویژگی های گوناگون این پلتفرم، سفر درون ‌برنامه‌ای مشتری را بهبود بخشند. اگر بدانید چطور استوری‌های خود برای خرید را بهینه سازی کنید، به احتمال زیاد دنبال کنندگان خود را به مشتریان تبدیل خواهید کرد.

 

کد های محصول را اضافه کنید

اگر صاحب یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید که هدفش فروش محصولات است، احتمالا از کدهای محصول که برای کمک به شناسایی کالاها، پیدا کردن و پیگیری آن‌ها به کار می‌روند استفاده خواهید کرد.

هر تعداد دنبال کننده در اینستاگرام داشته باشید و چه حساب‌تان به کاتالوگ محصول متصل باشد یا نباشد اهمیتی ندارد، هر شرکتی می‌تواند کدهایی را به محصول به عنوان اطلاعات متنی اضافه کند تا بتواند به بازدیدکنندگان در پیدا کردن محصولات ویژه کمک کند.

مثلاً شرکت ASOS اغلب ویدیوهای پانزده ثانیه‌ای (Reels) در اینستاگرام منتشر می‌کند که در آن به نمایش محصولات پرداخته و در ادامه کدگذاری آن‌ها را شرح می‌دهد.

آموزش نحوه برخورد با مشتری در اینستاگرام

از استیکر های خرید استفاده کنید

در سال ۲۰۱۹ وقتی اینستاگرام متوجه محبوبیت روز افزون استوری‌ها شد، استیکر های خرید IG را عرضه کرد که ویژگی مشابهی با پست های خرید داشت.

استفاده از استیکرهای خرید یک روش مناسب برای ارائه اطلاعات محصول به بازدیدکنندگان و ترغیب آنان به تصمیم گیری  سریع درباره خرید است.

برند Calvin Klein اغلب از استیکرهای خرید در استوری های خود استفاده می‌کند که به دنبال کنندگان امکان می‌دهد تا روی کیف خرید کلیک کنند و جزئیات بیشتری را درباره محصول و قیمت ها بیابند یا حتی محصول ویژه‌ای را از سایت آن شرکت خریداری کنند. به مثال ذیل توجه کنید:

 

اضافه کردن استیکرهای خرید

 

لینک های قابل کلیک را به استوری ها اضافه کنید

وقتی پروفایل اینستاگرام تان به ده هزار هزار دنبال کننده رسید، این فرصت را دارید تا لینک‌های قابل کلیک را داخل استوری قرار دهید که به شما این شانس را می‌دهد تا صفحات فرود را به آن اضافه کنید، در این صفحات دنبال کنندگان می توانند اطلاعات بیشتری را درباره محصول‌تان به دست آورده  یا حتی بدون آن که از برنامه خارج شوند تصمیم به خرید بگیرند.

اضافه کردن لینک های قابال کلیک روش مناسبی برای هدایت مشتریان علاقه‌مند به صفحات فرود مورد نظر است، که در این صفحات آن‌ها می توانند اطلاعاتی را درباره محصولات‌تان یافته و در عین حال ترافیک سایت‌تان را افزایش دهند.

اضافه کردن لینک های قابل کلیک

 

 اگر می‌خواهید دنبال کنندگانی را که وارد لینک های ارتباطی‌تان شده اند را به مشتریان خود تبدیل کنید، باید از مناسب بودن استفاده آن دسته از موضوعات تجارت الکترونیک که بهترین تجربه کاربری را برای بازدیدکنندگانی که در آینده می توانند مشتری شما شوند ارائه می کند، مطمئن شوید.

 

فرایند تصمیم گیری را تقویت کنید

امروزه بیش از ۷۰ درصد مشتریان آنلاین محصولات خود را در اینستاگرام می‌یابند، این یعنی کاربران حاضرند از این پلتفرم‌ها خرید کنند. به هرحال برندهای زیادی محصولات و خدمات‌شان را ارائه می‌کنند که این امر فرایند خرید را برای مشتریان دشوارتر می‌سازد. از این رو برندها باید فرایند تصمیم گیری را تقویت نموده و به همین خاطر استفاده از استوری های اینستاگرام که بازه زمانی کوتاهی دارند ایده خوبی به نظر می‌رسد.

 

معاملات و فروش انحصاری را تبلیغ کنید

تقریباً هر خریدار آنلاین طی سفر مشتری به دنبال فروش و معاملات می‌گردد تا از آن حداکثر استفاده را ببرد. در سال 2020 نود و دو درصد از مشتریان هنگام خرید از کوپن استفاده کرده بودند.

تبلیغ فروش و معاملات با محتوای در زمان کوتاه بهترین راه برای جلب کردن توجه دنبال کنندگان به محصول‌تان و ترغیب آنان برای خرید کردن از شما بدون صرف به زمان زیاد است.

در اینجا به مثال خوبی از این استراتژی در شرکت Sephora اشاره می کنیم:

شرکت Sephora

 

این شرکت در استوری ها نه تنها اطلاعاتی درباره حراجی‌های خود درج می‌کند بلکه محدودیت های زمانی را نیز به آن اضافه می‌کند که فالوورها را تشویق می‌کند تا بدون اتلاف وقت از آن پیشنهاد استفاده کنند.

 

یک پیشنهاد با زمان محدود ارائه کنید

پیشنهاد محدود به زمان افراد را مجبور می‌کند تا فورا اقدام کند، بنابراین این مورد یکی از بهترین استراتژی‌های تعامل با مشتری محسوب شده و بسیاری از بازاریابان با آن موافق هستند. مثلاً نیل تاپاریا  که پلتفرم بازی سنتیSolitaired  را اداره می‌کند استفاده از کمیابی اجناس را پیشنهاد می‌کند.

« ما یک طرح کارت بازی جدید را برای بازی های یک نفره آنلاین خود معرفی کردیم و به عنوان یک تبلیغ ویژه دسته کارت را همراهان طرح‌ها فروختیم. وقتی توضیح دادیم فقط ۵۰ عدد از این طرح ها موجود است ظرف چند ساعت همه آن‌ها را فروختیم. مصرف کنندگان جنسی را می‌خواهند که منحصر به فرد باشد و به سختی به دست بیاید ».

برنامه ریزان حرفه ای از محدودیت زمانی استفاده نمی‌کنند بلکه انتشار محدود محصولات جدید را تبلیغ می‌کنند بنابراین، یک حس نیاز را در مشتری ایجاد کرده و فالوورها را تشویق می کنند که محصول را بخرند تا از یک فروش فوق العاده جا نمانند.

 

تبلیغات استوری اینستاگرام را اجرا کنید

بیش از دو میلیون تبلیغ کننده برای خودنمایی در میان تبلیغات سایر برندها و تشویق افرادی که برندشان را در اینستاگرام دنبال نمی‌کنند، کمپین‌های تبلیغاتی را به اجرا می‌گذارند که محبوبیت‌شان نیز در حال افزایش است.

توجه کنید: اینستاگرام اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می‌کند، بنابراین این موضوع به بازاریابان امکان می‌دهد تا مخاطب هدف خود را که به محصولات‌ شما علاقه مند است را شناسایی کنند تا شما بتوانید پیشنهاد مناسبی را برای مشتریان بالقوه‌ای که می‌توانند از شما خریداری کنند تبلیغ کنید.

مورد خاص:

وقتی هاپا کریستین تصمیم گرفت لنزهای تماسی رنگی جدید خود را در بین مشتریان جدید تبلیغ کند، این شرکت تخفیف سی درصدی خود را اعلام کرد و از یک استیکر با تصاویر متحرک برای جلب توجه مخاطبان به لینک‌های قابل کلیک در آن استفاده کرد.

این حراج به پنجاه درصد بازدید بیشتر از صفحات فرود، سی و سه درصد کاهش هزینه در بازدید هر یک از این صفحات، افزایش یک و نیم برابری میزان کلیک و افزایش هفده درصدی دسترسی به افراد منجر شد.

برای کسب نتایج مشابه از تبلیغات جذاب اینستاگرام، می‌توانید به قالب‌های آماده استوری آن که به صورت حرفه‌ای طراحی شده‌اند تکیه کنید که به شما امکان می‌دهد ضمن سفارشی کردن تبلیغات‌تان تصاویر زیبا خلق کنید.

محصولات پرفروش در اینستاگرام چه محصولاتی هستند؟

به دنبال کنندگان تایید اجتماعی ارائه کنید

مراحل خرید مشتری در حال پیچیده‌تر شدن است. امروزه هشتاد و هفت درصد تصمیمات خرید با جست‌و‌جوی آنلاین اغاز می‌شود و در آن مردم به یکدیگر اعتماد می‌کنند نه به شرکت‌ها. در نتیجه، مصرف‌کنندگان به دنبال تایید اجتماعی می‌گردند که به اشکال مختلف ارائه می‌شوند. برای رهایی از نگرانی‌ها درباره جذب مشتریان بالقوه و تشویق دنبال کنندگان برای خرید محصولات‌تان بهتر است، تایید اجتماعی را از طریق استوری‌ها به آن‌ها ارائه کنید.

 

مشتریان راضی را به تصویر بکشید

مردم به استوری‌های مشتری از سایر مصرف کنندگان توجه زیادی دارند، چرا که به نظرات و تجربیات آن‌ها اعتماد دارند. در واقع مشاهده رضایت مشتریان در شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه‌ها برای تایید اجتماعی محصول به فالوورهاست.

آسانترین راه برای به تصویر کشیدن مشتریان راضی این است که محتوای تولید شده کاربران را از میان مشتریان وفادار خود یافته و آن‌ها را مجددا در استوری اینستاگرام‌تان منتشر کنید. از این گذشته، اگر بهترین تصاویر یا ویدئوها را به آلبوم‌های برگزیده اضافه کنید می‌توانید برای همیشه آن‌ها را ذخیره کنید. درست مثل  Vans در مثال ذیل:

 

بهترین تصاویر یا ویدئوها را به آلبوم‌های برگزیده

 

این یک استراتژی خوب برای ارائه تایید اجتماعی به دنبال کنندگان و بازدیدکنندگان است که صفحه‌تان رو مرور می‌کنند، زیرا با قرار دادن آلبوم‌ها درست در قسمت پایین بیو زمان زیادی طول نمی‌کشد.

برای بدست آوردن تصاویر یا ویدئوها از مشتریانی که از محصولات‌تان استفاده می‌کنند و یا از تجربیات مثبت‌شان را بیان می‌کنند برنامه‌های وفاداری مشتری داشته باشید که برای بازگرداندن مشتریان با ابتکاراتی مانند تخفیف‌ها، امتیازهای رایگان برند یا سایر مزایا به آن‌ها پاداش دهید.

 

نظرات مشتریان را منتشر کنید

زندگی در عصر دیجیتال که در آن مردم اطلاعات را به آسانی به دست می‌آورند، مشتریان مشتاق تماشای استوری های فروشندگان قبل از خرید هستند دورانی که تبلیغات برند می‌توانست مشتریان را وسوسه کند تا از شما خرید کنند مدتهاست به سر آمده است. مردم می‌خواهند تجربیات واقعی را از مشتریان واقعی کسب کنند.

آیا می‌دانستید نود درصد مردم هنگام یافتن کالای موردنظرشان نظرات کاربران را می‌خوانند.

اگر نظرات کاربران را دریافت کنید، عالی است. این یعنی اینکه می‌توانید این نظرات را با فالوورهای خود که نسبت به خرید محصول‌تان تردید دارند به اشتراک بگذارید.

شرکت Bali body نظرات مشتریان را در استوری ها بازنشر می کند تا بدون اشغال صفحه اصلی خود با محتوای کاربر تایید اجتماعی محصول را به کاربران ارائه دهد.

بدیهی است که جمع آوری و مدیریت همه نظرات کاربران در اینستاگرام می‌تواند دشوار باشد، بنابراین باید به سراغ ابزار تحلیلی مناسب برای شبکه های اجتماعی مانند Iconosquare بروید که به شما کمک می‌کند بتوانید نظراتی که از طریق پیام های مستقیم دریافت می‌کنید یا هنگامی که افرادی غیر از فالوورها آن‌ها را با برچسب حساب شما به اشتراک می‌گذارند پیگیری کنید.

 

باز نشر محتوای اینفلوئنسرها

دوران افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی فرا رسیده است. طبق یک گزارش هفتاد درصد از مردم به همان اندازه که به دوستان خود در دنیای واقعی اعتماد می‌کنند، همان قدر نیز به پیشنهادهای اینفلوئنسرها اعتماد دارند و چهل درصد مردم می‌گویند که پس از مشاهده استفاده کالایی از سویی همین اشخاص تاثیرگذار اقدام به خرید آن کردند.

اگر اینفلوئنسرها از محصولات‌تان استفاده کنند و یا در استوری های‌شان آن را بررسی کنند، بازنشر محتوای آن‌ها و در نتیجه افزایش وفاداری و اعتماد به برند اهمیت پیدا می‌کند.

وقتی  Cella Janeیکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام که ششصد و سیزده هزار دنبال کننده دارد، یکی از اجناس شرکت JCrew را در پست اینستاگرامی خود بارگزاری نمود، این شرکت آن را در استوری‌های خود بازنشر داد تا تایید اجتماعی آن را به دنبال کنندگانش ارائه کند.

 

اجناس شرکت JCrew را در پست اینستاگرامی بازنشر دادن

 

محبوبیت استوری‌های اینستاگرام غوغایی در جهان به پا کرده است. این استوری‌ها با مدت زمان محدود بیست وچهار ساعته یک حس نیاز در مخاطب ایجاد می‌کنند و عده زیادی را روزانه به تماشای این محتواها ترغیب می‌کنند. امروز با ایجاد تماشای استوری‌ها به صورت روزانه توسط پانصد میلیون نفر، فرصت مناسبی است تا برندهای مختلف در اندازه‌ها و موقعیت های خاص بتوانند به بازار ورود کنند و استوری اینستاگرام را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود برای تبدیل فالوورهای خود به مشتریان قرار دهند.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما