زمان خواندن 7 دقیقه

چگونه رئیس خود را متقاعد کنید که تلاش‌های شما در رسانه‌های اجتماعی مؤثر است؟

چگونه رئیس خود را متقاعد کنید که تلاش‌های شما در رسانه‌های اجتماعی مؤثر است؟

بازاریابان برند اغلب با مدیرعاملانی مواجه می‌شوند که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را قبول ندارند. شک و تردید آنها طبیعی است و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای محاسبه مستقیم سود و بازده سرمایه‌گذاری چالش‌برانگیز است. با این حال، بازاریابان مدرن از معجزه رسانه‌های اجتماعی اطلاع دارند.

در عصر امروز، که عصر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی است، برندهایی که از انطباق با بازاریابی اینترنتی خودداری می‌کنند، به دلیل مشکلات بازاریابی سنتی از قافله عقب می‌مانند. چنین برندهایی با نرخ فروش پایین‌تری نیز مواجه هستند و اغلب با پیشرفت‌ بازاریابی رسانه‌های اجتماعی ناپدید می‌شوند. برای این که بتوانید رئیس خود را متقاعد کنید که تلاش‌های شما در رسانه‌های اجتماعی مفید و مثمر ثمر هستند نیازمند صبر و تلاش‌های مداوم هستید. برای گذر از این مسیر باید تست‌ها و موانع بسیاری را پشت سر بگذارید.

به همین دلیل، مجموعه‌ای مختصر از نکات حیاتی را که باید به آن‌ها توجه کنید در اینجا گردآوری نموده‌ایم.

پیشنهاد می شود: ساخت فروشگاه آنلاین متصل به پیج اینستاگرام با سودارو

به ارزیابی منافع در برابر اهداف تجاری بپردازید

مهمترین عامل، تطبیق مزایای بازاریابی اینترنتی با اهداف فعلی شرکت است. این کار به شما کمک می‌کند تا رئیس‌تان را در چند دقیقه یا حتی چند ثانیه متقاعد کنید! از هدف مدنظر رئیس‌تان که برای دستیابی به آن از طریق بازاریابی سنتی تلاش می‌کند آگاهی پیدا کنید. آیا هدف او افزایش فروش است؟

آیا خواهان بهبود روابط با مشتری هستند؟ یا می خواهند برند را به سرعت رشد دهند؟

در مورد اهداف آنها آگاهی پیدا کرده و از طریق بازاریابی رسانه‌های اجتماعی روی آنها کار کنید.به راحتی می‌توانید با به دست آوردن نتایج قابل مشاهده و برآورده کردن خواسته های رئیس خود، او را متقاعد نمایید.

آمار را نشان دهید

اگر رئیس‌تان آمار و مطالعات موردی را به حرف زدن ترجیح می‌دهد، فایلی پر از مقالات تحقیقاتی و آماری به وی ارائه دهید.

این کار کمک بسیار بزرگی برای متقاعد کردن آنها به اینکه تلاش‌های شما در حال نتیجه دادن هستند، خواهد کرد. علاوه بر این، برای جلب اعتمادشان می‌توانید دیدگاه‌ها و عملکردهای رسانه‌های اجتماعی را به آنها نشان دهید.

پلتفرم‌هایی مانند توییتر، فیس‌بوک، پینترست و اینستاگرام میلیاردها کاربر فعال دارند و برندها از طریق بازاریابی در چنین رسانه‌هایی افزایش قابل توجهی در فروش نشان داده‌اند.

نشان دادن آمارها

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را از لحاظ زمانی به صرفه نشان دهید

اینکه به رئیس خود نشان دهید چقدر زمان در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی صرفه‌جویی می‌کنید، به متقاعد کردن آنها کمک می‌کند. برخلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال نیازی به شب‌کاری و ساعات کاری طولانی ندارد.

می‌توانید با آپلود یک پست ساده در هر پلتفرم اجتماعی، برند خود را تبلیغ کنید. اکنون می‌توانید راحت در دفتر کار یا حتی خانه بنشینید، فروش را افزایش دهید و برند شرکت خود را توسعه ببخشید.

همه اینها به لطف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی ممکن است.

میزان صرفه‌جویی خود را نشان دهید

راه دیگر برای متقاعد کردن رئیس‌تان این است که نشان دهید با استفاده از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چقدر می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. جای تعجب نیست که بازاریابی سنتی می تواند پرهزینه و زمان بر باشد. با این حال، بازاریابی اینترنتی خود را به عنوان روشی مقرون به صرفه اثبات کرده است.

همچنین می‌توانید به سادگی و با استفاده از گوشی هوشمند خود به مخاطبان جدیدتری دسترسی پیدا کنید، فروش را افزایش دهید، تجارت را گسترش دهید و غیره!

همچنین اگر به نظر می‌رسد که همه چیز به درستی پیش نمی‌رود، می‌توانید ترکیبی از بازاریابی سنتی و رسانه‌های اجتماعی را پیشنهاد کنید.

آموزش ساخت صفر تاصد هایلایت در پیج اینستاگرام

مثال‌های واقعی ارائه دهید

یک راه عالی برای جلب اعتماد رئیس‌تان، الهام بخشیدن به او است. می‌توانید با ذکر نمونه‌های واقعی از برندهای کم‌ارزش که با استفاده از رسانه‌های اجتماعی موفق شده‌اند، این کار را انجام دهید.

برخی از نمونه‌های برجسته عبارتند از چارلز شواب، فوجی فیلم و گود ویل. علاوه بر این، تعداد زیادی شرکت ناشناخته دیگر وجود دارند که با استفاده از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی پیشرفت کرده‌اند.

این کار جرقه‌ای از شایستگی در ذهن رئیس شما ایجاد می‌کند و بنابراین شما را برای تلاش‌های مستمر و برجسته‌تان مورد تشویق قرار خواهد داد.

 

نمایش تاثیر خود بر ترندها

تاثیر خود را بر ترندها به نمایش بگذارید

با انجام این کار، رئیس‌تان به هیچ وجه نمی‌تواند همچنان تلاش‌های شما را زیر سوال ببرد. همه می‌دانیم که رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در تنظیم ترندهای فعلی دارند. چه مربوط به غذا، سبک زندگی، لباس یا بازی باشند، پلتفرم‌های اجتماعی همیشه توجه کسانی که روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند را به خود جلب می‌کنند. همین کار را انجام دهید و محصولات یا خدمات خود را به گونه‌ای بازاریابی کنید که توجه هر کاربر را به خود جلب کند.

این در نهایت فروش را افزایش می دهد و به توسعه و شکوفایی نام تجاری شما کمک می کند.

اینجاست که نرم‌افزارهای مختلف تحقیقات بازاریابی می توانند وارد عمل شوند تا ترندها را به صورت بصری نشان دهند.

به عنوان مثال، شما می توانید هر کلیک ماوس را که منجر به مشتری جدید می شود با نرم افزار ضبط جلسه ردیابی کنید. یا می‌توانید هر سرنخ جدیدی را که در نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی خود ثبت‌نام کرده‌اید، بر اساس پست‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان نشان دهید.

نمایش این معیارها به نشان دادن تأثیر شما بر درآمد برند کمک می کند. به این ترتیب، رئیس‌تان بازده سرمایه‌گذاری رسانه های اجتماعی را درک خواهد کرد.

یک استراتژی ابداع کنید

به عنوان بازاریاب شرکت، باید با دقت یک استراتژی قابل اجرا برای رسانه‌های اجتماعی شرکت خود برنامه‌ریزی کنید. کسب و کارها، اغلب رسانه‌های اجتماعی را به عنوان تداعی آزاد در نظر می‌گیرند، که اینطور نیست. باید یک الگوی درست برای به‌روزرسانی، تعامل و ارتباط با مخاطب وجود داشته باشد. برای برنامه‌ها و اهداف خود استراتژی ایجاد کنید. در این صورت احتمال بیشتری وجود دارد که سطوح بالای مدیریت نظر شما را مورد توجه قرار دهد.

مطمئن شوید که اهدافتان قابل دستیابی هستند و مسیر رسیدن به آنها را مشخص کنید. برنامه‌ریزی عالی و دقیق شما در نهایت به نتایج برجسته‌ای منجر خواهد شد. این کار، یک راه خوب دیگر برای متقاعد کردن رئیس‌تان است که تلاش‌های شما در رسانه های اجتماعی کارساز است.

 

ابداع استراتژی

مخاطب مناسب را هدف قرار دهید

می‌توانید با نشان دادن افزایش مخاطب، رئیس خود را متقاعد کنید که تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی شما کارساز است. این کار به عنوان مدرکی برای موفقیت شما در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی عمل می‌کند.

 بازاریابی اینترنتی به مشتریان این امکان را می‌دهد که با فروشنده ارتباط برقرار کرده و پیوندی سالم ایجاد کنند. اما هیچگاه نمی‌توانید از طریق بازاریابی سنتی چنین رابطه‌ای با مشتریان برقرار کنید.

یک برند فعال در رسانه‌های اجتماعی، مشتریان را قادر می‌سازد تا بازخورد بدهند و تجربیات خوب و بد خود را به اشتراک بگذارند. این به برند اجازه می‌دهد تا از اشتباهات خود درس بگیرد و پیشرفت کند.

این مزیت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را برای رئیس خود توضیح دهید و آنها مطمئناً تلاش‌های شما را بدون تشویق نخواهند گذاشت.

نتیجه

به طور خلاصه، می توانید با نشان دادن پیشرفت رقبا، رئیس خود را متقاعد کنید. این کار انگیزه آنها را تقویت کرده و به عنوان یک نیروی محرک عمل می‌کند.

به اشتراک‌گذاری داستان‌های موفقیت دیگران در این حرفه نیز راهی عالی برای متقاعد کردن آنهاست. حقایق و آمار خود را جمع آوری کنید، و آنها در نهایت اطمینان پیدا خواهند کرد که حضور در شبکه های اجتماعی به پیشرفت و فروش برند آنها کمک می‌کند. با این حال، صبور باشید و به رئیس خود زمان بدهید تا فکر کند. قبل از اتخاذ چنین تصمیم مهمی، نیاز به برنامه‌ریزی متفکرانه وجود دارد. سپس در نهایت، در مسیر دنیای چالش برانگیز و در عین حال جذاب و سودآور وب‌سایت‌های کسب و کار اینترنتی قدم خواهید گذاشت.

 

 

 

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما