زمان خواندن 12 دقیقه

ده کسب و کار کوچک و روش متفاوت آن‌ها در بازاریابی در سال ۲۰۲۲

ده کسب و کار کوچک و روش متفاوت آن‌ها در بازاریابی در سال ۲۰۲۲

ابتدای سال بهترین موقع برای برآورد کردن استراتژی های بازاریابی است. برای اینکه به شما کمک کنیم که استراژی های جدید را امتحان کنید، با ۱۰ کسب و کار کوچک صحبت کرده‌ایم تا با روش بازاریابی متفاوتشان در سال 2022 آشنا شویم.

گرچه در هر زمان می‌توان استراتژي بازاریابی را تغییر داد ولی آغا سال بیشتر از بقیه‌ی مواقع جواب می‌دهد. با این ذهنیت، با ۱۰ کسب و کار کوچک صحبت کرده‌ایم که تا ببینیم که امسال چه چیزی را در بازاریابی‌شان تغییر می‌دهند. فارغ از اینکه در چه زمانی از سال این را می‌خوانید، امیدواریم که این اطلاعات به شما الهام دهند تا راه های جدیدی را برای وصل شدن به مشتریان خود بیابید.

1. اولیت دادن به روابط یک به یک

الیسون هازینسکی، مالک و طراح برند کادو و نوشت افزار  One and Only Paper، به این پی برده است که روابط یک به یک بهترین راه برای رشد کسب و کار است، پس او این موقعیت ها را در الویت قرار خواهد داد.

او برنامه دارد که راه هایی پیدا کند که تجربه‌ی مشتری ها را بهتر کند، همچنین وقت بیشتری به پاپ آپ مارکت اختصاص دهد، او پی برده است که تعامل مستقیم به رشد کسب و کارش کمک کرده است. با این حال، هازینسکی قبول دارد که تعامل آنلاین ضروری است، پس به دنبال راه هایی است که این روش را در دنیای دیجیتال پیاده کند.

 

حس می‌کنم هنرم به شخصیت خودم مربوط است، و پی برده‌ام که دادن این تجربه به مشتری ها به آن‌ها کمک می‌کند که رابطه‌ی خودشان را با محصول‌هایی که من می‌سازم ایجاد کنند. الیسون هازینسکی،‌ مالک One and Only Paper

 

در شبکه‌ی اجتماعی، هازینسکی راه حلش را اینگونه توصیف می‌کند، «با مشتری‌هایم مثل دوست هایم رفتار می‌کنم.» این یعنی محتوای شبکه‌ی اجتماعی را جوری بسازد که انگار می‌‌خواهد دوستانش را از کسب و کارش باخبر کند. به علاوه‌ی تعامل یک به یک حضوری در پاپ آپ مارکت، هازینسکی در شبکه‌های اجتماعی به مشتری‌هایش تا جایی که بتواند دایرکت مسیج می‌دهد. او به سوال‌ها جواب می‌دهد، از آن‌ها به خاطر سفارششان تشکر می‌کند،‌ و نظرشان را درباره‌ی محصول می‌پرسد.

2. خدمت رسانی به مشتری‌ها در سطحی عمیق تر

تمی بلیک از شرکت  Free + True  می‌گوید که امسال برای او ارتباط با مشتری‌ها در یافتن راه‌هایی برای خدمت رسانی عمیق تر خلاصه می‌شود، نه که فقط به آن‌ها درباره‌ی محصولات فوق‌العاده بگوید،‌ او توضیح می‌دهد که «صنعت زیبایی خیلی اشباع شده است.» «در سال ۲۰۲۲، ما به شدت از ارزش‌های اصلی‌مان استقبال می‌کنیم تا به مشتری‌هایمان در یک سطح شخصی تر خدمت‌رسانی کنیم.»

 

در همه‌ی راه‌ها، می‌‌خواهیم که به مشتری‌هایمان آموزش بدهیم و به ارزش‌های زندگی‌شان بیافزاییم. تمی بلیک، موسس و مدیر‌عامل محصولات مراقبت از پوست Free + True

بخش بزرگی از آن شامل تولید محتوای آموزشی درباره‌ی مراقبت از پوست، زیبایی شناختی همه‌جانبه، کشف خود است که به Free + True اجازه می‌دهد که ارزش بیشتری به زندگی مشتری‌هایش اضافه کند. « فرقی ندارد یک آموزش ساده ماساژ صورت باشد، یا آموزش ترکیب مواد، یا یک دستورالعمل سریع و سالم، ما می‌‌خواهیم که برای مشتری‌هایمان مراقبتی تمیز و تاثیرگذار از پوست فراهم کنیم،» بلیک توضیح می‌دهد.

همچنین، تیم یک آموزش قوی خرده فروشی و برنامه‌ی نمونه‌برداری معرفی خواهد کرد، همچنین همکاری طولانی مدت با حقوق را با نماینده ها شروع خواهد کرد که اطمینان حاصل کند آن‌ها این ارزش ها را با اکثر مشتری ها به اشتراک بگذارند.   

 

خدمات رسانی و جلب رضایت مشتری

 

3. پیدا کردن اینفلوئنسر هایی که همسوی کسب و کار شما هستند

شینا راسل، موسس و مدیر عامل Made With Local ، می‌گوید که شرکت دارد قسمت عمده‌ی تمرکزش را روی همکاری با اینفلوئنسر های اینستاگرامی و استراتژی های مبتنی بر تبلیغ می‌گذارد، دلیلش اینجاست :« بسیاری از اینفلوئنسر های اینستاگرامی که با آن‌ها کار می‌کنیم، کارآفرینان غیر دودویی هستند. با حمایت از کار آن‌ها، پول کسب و کار ما از خانواده و کسب و کار کوچک آن‌ها حمایت می‌کند،» او توضیح می‌دهد. « اینطوری کارمان خیلی بیشتر می‌شود، ولی این ارتباط انسانی بیشتر با ارزش های همسو است تا خرج کردن هزاران دلار روی استراتژی های مبتنی بر تبلیغات.»

ما صرفا نمی‌خواهیم که محصولمان را کنترل کنیم یا برای محصولمان سر و صدا کنیم، بلکه می‌خواهیم سعی کنیم ارزش کارمان را حفظ کنیم و مطمئن شویم که ارزش هایمان با کارهایی که می‌کنیم همسو هستند. – شینا راسل، موسس و مدیرعامل  Made With Local

این کمک می‌کند دریابیم که این بازاریابی مبتنی بر اینفلوئنسر از قبل برای شرکت جواب داده است. «سال ها قبل، ما در دو همکاری کلیدی با کالگاری و آلبرتا سرمایه‌گذاری کردیم که تا به امروز ادامه دارد. کالارگی بازار دوم ماست و ما باور داریم که این به خاطر رابطه‌ی طولانی مدت ماست.» راسل می‌گوید.

4. ساختن رابطه‌های معنا دار

دانیل کوی درحال ساختن رابطه‌ی جدیدی برای نوع جدیدی از اپلیکیشن بازاریابی است که او را به هنرمندان و هنردوستان وصل می‌کند،‌که Choice Art نام دارد. امسال، او دارد درباره‌ی همه‌ی چیزی که درباره‌ي ساختن استراتژی موفق بازاریابی می‌داند تجدید نظر می‌کند.

او توضیح می‌دهد، « در دهه‌ی گذشته،‌ من آگهی هایی تولید کرده‌ام، هزاران دلار در شرکت‌های تبلیغاتی خرج کرده‌ام،‌ و به میلیون‌ها نفر از طریق ایمیل و شبکه‌های مجازی دسترسی داشته‌ام.»

« وقتی به سالی که پیش رو داریم فکر می‌کنم، میبینم که بیشتر آن استراتژی با تجربه‌ی واقعی و روزمره که مردم در آن زندگی می‌کنند فاصله دارند.

این چند سال گذشته برای همه سخت بوده است. ما خسته شده ایم. ما بیش از حد درباره‌ی الفبای یونانی می‌دانیم. احتمالا (با در نظر گرفتن بازاریابی): حواسمان پرت شده است. برای از بین بردن این حواس پرتی، بازاریابی باید تا جایی که می‌تواند شخصی شود. دانیل کوی، موسس Choice Art

کوی باور دارد که در مواقع عدم قطعیت، ما سعی می‌کنیم دایره‌ی ارتباطامان را کوچکتر کنیم. امسال همه‌ی استراتژی های بازاریابی‌اش برمی‌گردد به ساختن روابط معنادار و اعتماد آنلاین از طریق خط های ارتباط. « با همسو کردن استراتژی های بازاریابی‌مان و فلسفه‌ی شخصی‌مان، قادریم که رابطه‌ی عمیق تری با جامعه‌مان بسازیم و پیوندی بسازیم که واقعا به نیاز های هنرمند پاسخ می‌دهد.»

استراتژی‌های بازاریابی ما بر روابط فردی با رهبران جامعه، سازمان‌های هنری و همه‌ی کاربرهای پلتفرم تمرکز می‌کند. دانیل کوی، موسس Choice Art

 بازاریابیدر سوشال مدیا

حتما بخوانید: آموزش نحوه تولید محتوا در اینستاگرام

5. سرمایه‌گذاری در بازاریابی مبتنی بر ارزش

به علاوه‌ی بسیاری از استراتژی های دیگر که در اینجا به آن اشاره شد، مثل ساختن محتوای آموزشی و ساختن روابط با اینفلوئنسر ها، میشل آرنائو، مدیر عامل  Rowan، فکر می‌کند که این روزها بازاریابی در سرمایه‌گذاری در ارزش‌های شرکت (و مشتری) خلاصه می‌شود.

آرنائو توضیح می‌دهد، « ما شرط می‌بندیم که از خرده‌فروشی و وقایع حضوری در سال 2022 استقبال بشود و داریم همکاری با خرده‌فروشی مبتنی بر ارزش را معرفی می‌کنیم تا مرتبط بودن خود را صاحب‌های حیوان خانگی افزایش بدهیم،» او توضیح می‌دهد که شرکت از قبل کار کردن با نیبرهود گود، کربن بیوتی و ورتیکال را برای رسیدن به مشتریان واقعی شروع کرده است.

باور داریم که بهترین راه برای آگاه‌سازی، همکاری با خرده‌فروشی مرتبط است، ولی ضروی است که این همکاری‌ها ارزش‌های شما را بازتاب کنند زیرا ممکن است که این اولین تعامل یک نفر با برند شما باشد. میشل آرنائو، موسس و مدیر عامل  Rowan

رووان همچین دارد روی همکاری‌های ناسودآور سرمایه‌گذاری می‌کند. « این کار برای مراحل اول کسب و کار بسیار کمیاب است ( مثل پول نقد به عنوان حق عمل)، ولی باور داریم که این سرمایه‌گذاری درستی است.» آرنائو می‌گوید، « من و موسسم سابقه‌ی طولانی ای در ساختن برندهای جدید در دنیای CGP داریم، و به اهمیت سرمایه‌گذاری در ارزش‌هایمان پی برده‌ایم.»

6. شخصی سازی با ویدیو

امسال، the teenage brothers پشت شرکت  Frères Branchiaux Candle می‌‌خواهند انرژي بیشتری روی ویدیو بگذارند. « مشتری ها و بیننده های اصلی‌مان عاشق اینند که با ما تعامل داشته باشند، پس ما مایلیم که آن ها را در پشت صحنه‌ی مخزن کالا‌هایمان و زندگی روزمره‌مان قرار دهیم،» آن‌ها توضیح می‌دهند که از قبل پاسخ های ویدیو هایشان و موفقیت هایی که با هم داشته‌اند را دیده اند.

ما امید داریم که خلاقیت همراه با اصالت را برانگیخته کنیم تا اینکه واقعا فارغ از عکس های اینستاگرامی و عکس های خبری چه کسی هستیم را به مردم نشان دهیم. برادر های رایان، آستن، و آستن گیل، موسس Frères Branchiaux Candle

پیشنهاد می شود: ساخت فروشگاه شخصی آنلاین متصل به پیج اینستاگرام

با سرماگذاری هرچه بیشتر در این راه حل، آن‌ها امید دارند دیگران را از برند خودشان بیشتر آگاه کنند،‌ مشتری های بیشتری به دست بیاورند و دنبال‌کننده‌های بیشتری که به دنبال حمایت از این رهنورد هستند بیابند.

تولیدمحتوای ویدیویی

 

7. وصل شدن به جامعه‌ی آنلاین

مثل بسیاری از شرکت های تندرستی، از تیم  Dance Church ، کلاس متمرکز بر رقص که توسط رقاص های حرفه‌ای اداره می‌شود، برای ساختن جامعه‌های حضوری قبل از پاندمی استفاده شده بود. « نصف ارزش را مردم از دنس چرچ در کلاس می‌گیرند. نصف دیگر را از حس وصل بودن به جامعه،» کلارا سیگل مدیر عامل و کیت والیش موسس شرکت توضیح می‌دهد. اکنون، آن‌ها تمرکز کرده‌اند که این حس را به صورت آنلاین القا کنند.

ما داریم فضاهای گرم ایجاد می‌کنیم و لذت حضوری و آنلاین را می‌آوریم و هر کاری می‌کنیم که از جامعه‌مان حمایت کنیم و آن‌ها را مشغول می‌کنیم تا از ما چیز های بیشتری یاد بگیرند. کلارا سیگل ( مدیر عامل) و کیت والیش ( موسس ارشد)  Dance Church

بسیاری از رقاص‌های آن‌ها به صورت طبیعی به دنبال‌کننده‌های اینستاگرامی در شروع پاندمی تبدیل شدند، و این اساسا به یک راه ارتباط برای جامعه دنس چرچ تبدیل شد. مردم عاشق این بودند که ویدیو هایی از خودشان در حال رقصیدن دور خانه‌شان و سگ‌هایشان، بچه‌هایشان و کسانی دوستشان داشتند را به اشتراک بگذارند و دنس چرچ دوست داشت که ویدیو های آن‌ها را دوباره انتشار بدهد.

            امسال، آن‌ها دوست دارند که از این احساس حمایت کنند و گام هایی به جهت گسترش محصولشان بردارند. سیگل و والیش می‌گویند، « ما نقش های جدیدی را برای معلم هایمان و ایجاد کرده ایم که شامل پذیرندگی جامعه می‌شود و کارمند ها و اعضای جامعه را نشان می‌دهد.» آن‌ها همچنین شروع کرده‌اند که در تبلیغات سرمایه‌گذاری کنند. « ما می‌خواهیم که این را با تلاش های بیشتر که به تعامل اساسی منجر می‌شود متمرکز و متعادل نگه داریم.»

 

اتصال به جامعه انلاین

 

8. پاداش دادن به بازاریابی کلامی

امیلی گری، صاحب بوتیک، می‌گوید که امسال همه چیز در کمک کردن به طرفداران Flourish Market در پخش کردن کلام و تشویق کردن آن‌ها به این کار خلاصه می‌شود. او می‌گوید، « از آن‌جایی که من کسب و کارم را در سال ۲۰۱۵ شروع کرده‌ام، ما ۱۰۰٪ روی بازاریابی کلامی تمرکز کرده‌ایم. در سال ۲۰۲۲، برنامه داریم که این تلاش هایمان را در این زمینه دوبرابر کنیم، مشتری هایمان را به دکمه هایی مجهز کنیم که به راحتی مارا به اشتراک بگذارند، و برای این کار آن‌ها را تشویق کنیم.»

تمرکز اصلی ما روی این است که کاری کنیم مشتری‌های کنونی‌مان دوستانشان به مغازه‌های حضوری ما بیاورند. امیلی گری، موسس Flourish Market

در عمل، این شبیه استفاده از برنامه‌ی آنلاین پاداش دهی است که ارجاع ها به سایت فلوریش را ردیابی می‌کند، که به مشتری ها اجازه می‌دهد به رایگان گروه های درون فروشگاه را رزرو کنند، و به ارائه‌ی تجربه‌ی ملموس که مشتری را تشویق می‌کند برای دوستانش تعریف کند ادامه دهند.

امسال از کدام استراتژی بازاریابی استفاده نمی‌کنند؟ تبلیغات آنلاین. گری توضیح می‌دهد، « ما نمی‌توانیم با هزینه‌ی تبلیغات و فروشی که شرکت‌های بزرگ تر ارائه می‌دهند رقابت کنیم. به جای ادامه دادن، سعی می‌کنیم روی چیزی تمرکز کنیم که مارا متمایز می‌کند.»

با اینکه می‌دانم که تبلیغات در فضای مجازی برای دیگران به خوبی کار می‌کند، به عنوان یک خرده‌فروش با حاشیه‌های کوچک‌تر روی محصول‌هایمان، استفاده از بودجه‌ی بازاریابی‌مان در تبلیغات، سود کافی را برای ما به ارمغان نمی‌آورد. امیلی گری، موسس Flourish Market

 

9. ساختن محتوای چشمگیر و آموزشی

جولی لوین، گیاه‌پزشک و موسس برند مراقبت از پوست Leaf People ، می‌داند که مشتری‌هایش ممکن است از مواد تشکیل دهنده محصولاتش با خبر نباشند. به این دلیل، امسال تصمیم دارد که به مشتری هایش آموزش های بیشتری بدهد.

این شامل توضیحات بیشتری درمورد مواد تشکیل دهنده‌ی محصولاتش و همچنین موارد استفاده، مزایا و دستورالعمل های پایه و مقایسه‌ی پهلو به پهلوی محصولات می‌شود، تا مشتری ها به راحتی بتوانند محصول مورد نیازشان را پیدا کنند. لوین توضیح می‌دهد، « فکر می‌کنیم که این به مشتری ها کمک می‌کند که به خط محصولات بیشتر نزدیک شوند و متوجه بشوند که ما چرا از یک سری مواد تشکیل دهنده‌ی خاص برای فرمول های اختصاصی استفاده می کنیم و محصول های پیچیده‌مان را واضح و مبرهن کنیم.»

ایده (امسال) این است که محتوای بیشتری تولید کنیم که مشتری‌ها را درگیر میکند و به مشتری حس متصل بودن به برند را می‌دهد. جولی لوین، موسس Leaf People

به خصوص، لوین امید دارد که محتوای ویدیویی بیشتری استفاده کند تا سرگرمی مشتریان را بیشتر کند تا بیشتر در وبسایت بمانند. او می‌گوید، « وقتی این اتفاق بیفتد، آن‌ها نه تنها بیشتر به اکتشاف محصول های ما می‌پردازند، بلکه بیشتر در برند ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.»

ما تصمیم گرفتیم که محوای ویدیویی بیشتری تولید کنیم چون که این کار توجه بیشتری جلب می‌کند و مشتری را جذب می کند. جولی لوین، موسس Leaf People

10. تمرکز بر روی داده

جولی شکتر، موسس و مدیرعامل شرکت جعبه‌ی کادوی Small Packages ، می‌گوید امسال همه چیز در استفاده از داده برای شناختن مشتری برای اینکه تیم بتواند بازاریابی‌شان را مناسب کند و به آن‌ها بیشتر وصل شود خلاصه می‌شود. شکتر توضیح می‌دهد که، « پیام رسانی فوق اختصاصی باعث می‌شود که رابطه بیشتر قصدی و هوشمندانه باشد، که برای برندی مثل ما برای جلب اعتماد ضروری است.»

تمرکز ما بر این نیست که کاری کنیم که مشتری فقط یک خرید انجام دهد، بلکه رابطه‌ای بر اساس اعتماد شکل دهیم تا مشتری‌مان بار ها به ما سر بزند.» - جولی شکتر، موسس و مدیرعامل Small Packages

 

مخصوصا، تیم Small Packages برنامه دارد که بررسی های مستقیم و داده‌های سوم شخص را ترکیب کند تا شخصیت های جامع تری بسازد و بعدا از آن‌ اطلاعات استفاده کند تا پیام‌رسانی و پیشنهاد محصولات را با یکدیگر متناسب کند.

همه‌ی این ها به نوعی از مشتری که شکلر به دنبال آن است منتهی می‌شود: « ما می‌خواهیم که روابط درحال پیشرفت با مشتری‌هایمان بسازیم تا به جای اینکه فقط یک بار از ما خرید کنند، به ما به عنوان اولین جا برای خرید برای کسی دوستش دارند فکر کنند.»

 

 

 

منبع:

https://buffer.com/resources/small-businesses-marketing-2022/

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما