زمان خواندن 6 دقیقه

گاید (guide) در اینستاگرام چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟

گاید (guide) در اینستاگرام چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟

اگر کاربر اسپاتیفای(Spotify)  باشید احتمالا پلی لیستی از اهنگ های موردعلاقه خودتان را ساخته اید اما می دانستید مشابه این کار در اینستاگرام نیز امکان پذیر است؟

اینستاگرام گاید ابزاری جهت ذخیره و به اشتراک گذاری پست ها، ویدیو ها و لایو های مورد علاقه تان است. همچنین می تواند برای بازاریابان نیز روشی موثر برای مطرح کردن پست های قدیمی، تبلیغ محصولات و معرفی برند باشد. در ادامه نگاهی دقیق تر به این ابزار اینستاگرامی انداخته و با چگونگی استفاده از آن در استراتژی های بازاریابی آشنا می شویم.

اینستاگرام گاید چیست؟

به طور خلاصه اینستاگرام گاید مجموعه ای از پست ها، ویدئو ها و لایو های خودتان و یا دیگران است.

برای مثال می توانید در مورد محصولات کادویی جدید و یا روتین های تمرینی گاید درست کرده و بعدا نیز به لیست خود موارد جدید را اضافه کنید. بعد از ساخته شدن گاید مورد نظر در زیر تب عمومی پروفایل شما قرار خواهد گرفت و در دسترس عموم خواهد بود. همچنین میتوانید جهت افزایش بازدید،گاید را به صورت استوری نیز به اشتراک بگذارید.

در اینستاگرام سه نوع گاید وجود دارد مکان ها،محصولات و پست ها.

مکان ها جهت به اشتراک گذاری محتوای مربوط به سفر و یا مکان های خاص می باشد.

برای مثال شما می توانید شرح سفرتان و یا کافی شاپ مورد علاقه تان در مکان Xرا برای دیگران به اشتراک بگذارید.

مثال: بهترین مکان های فینیکس برای ساخت پست های اینستاگرامی

محصولات: برای به نمایشگذاری محصولات موجود در فورشگاه اینستاگرامی می تواند هرچیزی از آموزش و راهنمای محصولات گرفته تا لیست برند های موجود را در این بخش قرار دهید.

پست ها: این بخش مختص مقالات نظرات و هرچیزی جذابی که به اشتراک گذاشتید و یا از پست های دیگران برای خود ذخیره نمودید است. این نوع گاید کمتر بر روی ویژگی های بصری تمرکز دارد بیشتر بر قابلیت های روایی محتوا تکیه می کند.

مثال: چطور یک روتین صبحگاهی سالم داشته باشیم؟

 

پیشنهاد می شود: نحوه برخورد با مشتری در اینستاگرام و مشتری مداری

بعد از آشنایی با گاید ها به فواید و کاربرد آن در بازاریابی اینستاگرامی میپردازیم.

 

گاید های اینستاگرام جهت بازاریابی:

اینستاگرام امکانات بی شماری برای استفاده بازاریابان ارائه می دهد اما چه چیزی باعث برجسته شدن این ابزار در میان دیگر ویژگی ها شده است؟ در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از مزیت های استفاده از گاید اینستاگرام در بازاریابی:

احیای مجدد محتوای قدیمی:

محتوا و پست های اینستاگرامی عمر کوتاهی دارند  بعد از فشردن دکمه پست و نظاره کردن افزایش لایک ها در طی یک یا دو روز پست شما کم کم شروع به خاک خوردن خواهد کرد.

با استفاده از گاید ها می توانید مطالب و محتوای قدیمی خود را دوباره به روی صحنه آورده و مطرحشان کنید. وقتی کاربری بر روی یک پست شما در گاید کلیک می کند به پست اصلی ( قدیمی) هدایت می شود و بدین صورت پست قدیمی دوباره بازدید می شود.

آموزش صفرتاصد تولیدمحتوا در اینستاگرام

هدایت بازدید ها به ویلاگ و یا وبسایت شما:

گاید ها ابزاری مناسب جهت به اشتراک گذاری نکات ترفند ها و توصیه های شما در مورد موضوعی خاص هستند اما باید از بیان همه چیز به طور تمام و کمال خودداری کنید. در عوض از گاید های برای ارایه خلاصه نکاتی از پست های وبلاگ خود استفاده کرده و بازدید کننده را تشویق به مراجعه به وبلاگ خود نماید. با این روش شما ترافیک را به وبلاگ و یا دیگر پلتفرم های خود هدایت خواهید کرد.

 

معرفی برند خود:

گاید اینستاگرام روشی عالی برای معرفی برند و ارزشهایش به مشتریان قدیمی و جدید است. از این ابزار برای تاکید برای حس مسسولیت اجتماعی برند ارائه پشت صحنه ها و اعلام پیشرفت ها و طرح های جدید بهره ببرید.

برای مثال فروشگاه مد Vestiaire Collective  پست هایی با محوریت محصولات قابل بازیافت بهینه را جهت تاکید بر ارزش های خود به اشتراک می گذارد.

 

استفاده از محتوای تولید شده توسط دیگران:

با استفاده از گاید می توانید محتوای تولید شده توسط کاربران را با با محتوای خود ترکیب کنید.

برای مثال فرض کنید شما صاحب یک برند تولید عینک آفتابی هستید. می توانید عنوان مد روز ترین عینک های آفتابی سال 2022 که در ضمیمه آن عکسایی از مشتریان خود که آن عینک ها را بر چشم دارند استفاده کنید. روش بسیار عالی که همزمان محصولات خود را تبلیغ کرده و مشتریان جدید نیز جذب کنید.

روش ذکر شده یکی از راه های تبلیغ غیر مستقیم محصول بدون افراط در جلب توجه کاربران است.

چگونه در اینستاگرام گاید درست کنیم؟

ساختن گاید کار نسبتا راحتی است اما قبل از شروع باید جدید ترین نسخه اینستاگرام را دانلود و نصب نمایید.همچنین فکر کردن در باره نوع گاید پیش از شروع کار و یادداشت برداری راجب محتوای آن میتواند ایده خوبی باشد.

1- به بخش پروفایل اینستاگرام خود مراجعه کرده و بر روی دکمه + بزنید. با اینکار منویی با چندین گزینه مربوط به اشتراک گذاری ظاهر می گردد. گزینه گاید را انتخاب کنید.

مراحل ساخت گاید اینستاگرام

 

 

 

2- در مرحله بعد نوع گاید را از بین  مکان ها، محصولات و پست ها انتخاب نمایید.

نوع گاید را انتخاب کنید

 

 

3- نوع محتوای موردنظر را انتخاب نمایید. محتوا می تواند از پست های منتشر شده خودتان و یا از پست های دیگران نیز باشد.

 

انتخاب نوع محتوا

 

 

4- بعد از این بخش باید مقداری از جزییات مربوط به گاید مانند عنوان و خلاصه را بنویسید. همچنین در صورت تمایل می توانید به غیر از تصاویر کاور پست هایی که اینستاگرام در اختیارتان قرار می دهد تصاویر دیگری نیز آپلود کنید.

جزئیات مربوط به گاید

 

 

5- برای هر پست عنوان و توضیح و نظر و ایده را نیز اضافه کنید.

 

اضافه کردن عنوان و نظر

 

6- هنگامی که ساختن گاید تکمیل شد و مورد رضایت شما واقع شد بر روی به اشتراک گذاری کلیک کنید.

گاید اینستاگرامی برای کاربردی تازه بخشیدن به محتوا ها خلق شده است. بنابراین سری بزنید به مطالب و محتوا های خود و سعی کنید برای آن ها کاربردی تازه بیابید. از توصیه ها و نکات گفته شده در این مقاله برای تاثیر بیشتر  استفاده از این روش بازاریابی، جذب کاربران بیشتر، تبلیغ محصولات و معرفی برند خود استفاده کنید.

 

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما