زمان خواندن 8 دقیقه

چطور در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟

چطور در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟

امروزه اینستاگرام به یک پلتفرم‌ قدرتمند برای بازاریابی تبدیل شده‌ است. درواقع قابلیت‌های اینستاگرام در راستای استفاده بهتر کاربران همواره در حال بروزرسانی است. در گذشته یکی از مشکلات بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک و افراد دارای فالوور کم درج لینک محتوای مورد نظر در استوری اینستاگرام بود.

لینک مانند یک زنجیر، صفحات را در وب‌سایت‌ها به یکدیگر متصل می‌کند. درواقع لینک همان آدرس وب یا آدرس اینترنتی یک صفحه وب است که برای اتصال یک صفحه به صفحه دیگر استفاده می‌شود. قرار دادن لینک و آدرس URL وبسایت‌ها و ... در استوری، از جمله قابلیت‌های جدید اینستاگرام است که در این مقاله به توضیح آن می‌پردازیم. link، لغت انگلیسی بوده که در فارسی، پیوند دادن، متصل کردن و به‌هم پیوستن ترجمه می‌شود. زنجیر، قلاب و پیوند نیز معانی دیگری هستند که در استوری اینستاگرام برای این لغت تعریف شده‌اند. اگر در استوری اینستاگرام به استیکر لینک نگاه کنید، شکلی شبیه به قلاب می‌بینید که می‌تواند نشان‌دهنده معنی لغوی آن باشد. حال چرا باید در اینستاگرام از لینک‌ها استفاده کنیم؟ لینک‌ها را در کدام قسمت استوری اینستاگرام قرار دهیم؟ گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام چه فایده‌ای برای پیج دارد؟

این مقاله علاوه بر پاسخ به سوالات فوق، نحوه استفاده از استیکر لینک در استوری اینستاگرام را نیز آموزش می‌دهد.

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

لینک گذاشتن در استوری اینستاگرام چه شرایطی دارد؟

زمانی‌که برای اولین ‌بار قابلیت اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام اضافه شد، دارای شرایط خاصی بود. فقط حساب‌های بیزینسی که دارای تیک آبی بودند و یا حساب‌هایی با بیش از 10k فالوور، توانایی استفاده از این قابلیت را داشتند. برای مشاهده آدرس مورد نظر باید صفحه اینستاگرام به بالا کشیده می‌شد. این ویژگی swipe up نامیده می‌شود که در حال حاضر کاربردی در اینستاگرام ندارد. پس از مدتی این قابلیت عجیب‌و‌غریب اینستاگرام سبب اعتراض بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک و افراد مختلف جهان شد. پیشنهادات بسیاری برای حل این مشکل ارائه می‌شود، با ما همراه باشید تا گام به گام با نحوه لینک‌گذاری در استوری اینستاگرام آشنا شوید.

 حل چالش قدیمی اینستاگرام

چرا باید از لینک در استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

اینستاگرام در آپدیت جدید خود، امکان اضافه کردن لینک را برای همه‌ی حساب‌ها قرار داده است. بنابراین فرقی نمی‌کند حساب اینستاگرامی شما از چه نوعی باشد، پیج اینستاگرام شما چند فالوور داشته باشد و یا شما در چه مکان و زمانی قرار داشته باشید. اگر شما صاحب یک کسب‌وکار هستید، می‌توانید از قابلیت گذاشتن لینک اینستاگرام استفاده کنید و به کسب‌وکار خود رونق بیشتری بدهید. این کار سبب افزایش بازدید از وب‌سایت می‌شود و درنهایت فروش را افزایش می‌دهد. همچنین با استفاده از این استیکر در استوری اینستاگرام می‌توانید حساب‌های یوتیوب، تلگرام و ایمیل خود را به مخاطبان خود معرفی کنید. با قرار دادن استیکر لینک در استوری اینستاگرام و یا بیو پیج، افراد با ضربه زدن روی آن، به آدرس قرار داده شده توسط شما، به‌ طور مستقیم هدایت و منتقل می‌شوند. استوری اینستاگرام استیکرهای دیگری مانند اضافه کردن لوکیشن یا مکان، نظرسنجی، باکس سوال، ریمایندر و ...  نیز دارد. با توجه ‌به نیاز خود سعی کنید از استیکرها در استوری اینستاگرام برای ارتقای پیج و افزایش فروش استفاده کنید.

به‌ طورکلی از دلایل گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام یا بیو پیج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش محصولات جدید به مشتریان در استوری اینستاگرام
  • بیشتر دیده شدن برند محصول
  • افزایش فالوور و مشتری
  • به‌منظور پیوند به پست‌هایی که در وبلاگ خود نوشته‌اید یا سایر پست‌ها
  • برای تبلیغ محصولات وب‌سایت‌ها
  • اشتراک‌گذاری لینک مقاله‌ای که به‌تازگی مطالعه کردید.
  • اشتراک‌گذاری لینک خرید بلیط، رزرو هتل، خرید کتاب و ...
  • افزایش تعامل با مخاطبان در استوری اینستاگرام

 

آموزش درج لینک در قسمت بیو پیج اینستاگرام

قبل از آموزش افزودن استیکر لینک به استوری اینستاگرام لازم است با یک روش ابتدایی آشنا شوید. شاید شما هم با باز کردن یک پیج اینستاگرامی، لینکی را در قسمت پروفایل حساب کاربردی آن پیج ببینید. شما قادر خواهید بود تنها یک آدرس را در بیوی پیج اینستاگرام خود قرار دهید. برای افزودن آدرس  در قسمت بیو پروفایل اینستاگرام طبق مراحل زیر به ترتیب عمل کنید:

  • ابتدا به صفحه پروفایل خود مراجعه کنید.
  • گزینه Edit profile را انتخاب کنید.
  • حال در مرحله بعدی در قسمت Website آدرس مورد نظر خود را وارد کنید و سپس تیک بالای صفحه سمت راست را فشار دهید.
  • اکنون آدرس مورد نظر شما در قسمت پروفایل حساب کاربردی قرار گرفته و نشان داده می‌شود. مشاهده این آدرس محدودیت زمانی ندارد و تا زمانی‌که خودتان آن را برندارید، باقی می‌ماند.

درج لینک در قسمت بیو اینستاگرام

همان‌طور که گفته شد قرار دادن لینک در قسمت بیو پروفایل حساب کاربری اینستاگرام، فقط شامل یک آدرس می‌شود. به‌ عبارت دیگر در این قسمت شما قادر خواهید بود فقط لینک کانال یوتیوب خود را قرار دهید و آدرس دیگری قرار داده نمی‌شود. برای حل این چالش، می‌توانید از کوتاه‌کنندگان لینک استفاده کنید. زیلینک، نمونه‌ای از کوتاه‌کننده لینک است و با استفاده از آن می‌توانید بیشتر از یک آدرس را در بیو پروفایل اینستاگرام خود داشته باشید. با کمک زیلینک شما تمام راه‌های ارتباطی و آدرس‌هایی را که می‌خواهید با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید ،در یک جا جمع می‌کنید و لینک آن را در پروفایل خود قرار می‌دهید. اما دقت کنید برخی از کارشناسان می‌گویند، ممکن است پس استفاده از زیلینک پیج شما مسدود شود. بنابراین توصیه ما این است، حدالامکان از کوتاه‌کننده‌ها استفاده نکنید.

 

افزودن لینک به استوری اینستاگرام بدون داشتن 10k فالوور

حال حتما با خودتان می‌گویید به غیر از زیلینک چه راه‌های دیگری وجود دارد! نگران نباشید شما علاوه ‌بر بیو اینستاگرام، می‌توانید در قسمت استوری اینستاگرام نیز لینک اضافه کنید.

 استیکر لینک، قابلیت جدید اینستاگرام در جهت راحتی کاربران است. شما با استفاده از آن می‌توانید به استوری اینستاگرام پیج خود آدرس موردنظر را اضافه کنید. همان‌طور که ذکر کردیم، بدون نیاز به داشتن تعداد فالوورهای مشخص، این قابلیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این قسمت، مراحل قرار دادن آدرس را در استوری اینستاگرام با تصاویر هر مرحله بطور کامل آموزش می‌دهیم.

1- در مرحله اول، برنامه اینستاگرام را باز کنید و علامت مثبت روی پروفایل خودتان را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای ایجاد استوری اینستاگرام انگشت خود در صفحه اصلی به سمت راست بکشید.

2-سپس عکس و یا ویدئو مورد نظرتان را بگیرید. همچنین می‌توانید از گالری، محتوای خود را برای استوری اینستاگرام انتخاب کنید.

مرحله اول افزودن آدرس در اینستاگرام

3- در این مرحله شما بایستی نماد استیکر را در بالای استوری اینستاگرام مشاهده کنید. در قسمت راست بالای صفحه، روی نماد استیکر بزنید.

 

مرحله سوم افزودن آدرس در اینستاگرام

 

4- استیکر لینک را انتخاب کنید. همانطور که می‌بینید این استیکر، شکلی همانند زنجیر دارد.

مرحله چهارم افزودن آدرس در اینستاگرام

5- پس از انتخاب استیکر، پنجره جدید در استوری اینستاگرام باز می‌شود. در این قسمت می‌توانید URL، آدرس وب‌سایت، آدرس کانال تلگرامی و یا هر آدرسی را که می‌خواهید مخاطبانتان به آن هدایت شوند، وارد کنید. سپس روی گزینه Done کلیک کنید.

مرحله پنجم افزودن آدرس در اینستاگرام

6- حال می‌توانید آدرسی را که وارد کردید، در استوری اینستاگرام خود ببینید. برای تغییر رنگ، روی استیکر در استوری اینستاگرام ضربه بزنید. همچنین می‌توانید با کشیدن استیکر، آن را در مکان و سایز دلخواه خودتان قرار دهید.

مرحله ششم افزودن آدرس در اینستاگرام

 

7- بله شما موفق شدید! حال استوری اینستاگرام خود را منتشر کنید. مخاطبان شما قادر خواهند بود به‌طور مستقیم به آدرس مورد نظر وارد شوند.

 

 

2 ترفند طلایی برای استفاده از لینک در استوری اینستاگرام

یکی از اشتباهات کاربران استفاده بیش از حد از لینک‌های تکراری در استوری اینستاگرام است. شما بایستی آدرس‌های مورد نظرتان را با خلاقیت بسیار زیاد در قسمت استوری اینستاگرام قرار دهید. یکی از این راهکارهای خلاقانه شخصی‌سازی استیکر در مرحله 5 است. زیر محل افزودن آدرس، گزینه Sticker Text را می‌بینید. حال شما می‌توانید عنوان انتخابی خود را در این قسمت وارد کنید. برای مثال فرض کنیم شما محصول آرایشی جدید را در استوری اینستاگرام تبلیغ می‌کنید. شما بصورت هوشمندانه می‌توانید عنوان لینک خرید را نام محصول تبلیغ شده در استوری اینستاگرام بنویسید.

نکته بعدی که بسیاری از کاربران توجه نمی‌کنند، انتخاب مکان استیکر لینک در استوری اینستاگرام است. استیکر را با انگشتتان در صفحه بچرخانید حال حتما خطوط رنگی را در استوری اینستاگرام مشاهده می‌کنید. در بیشتر موبایل‌ها این خطوط به رنگ آبی هستند. به نظر شما کدام قسمت بهترین مکان برای درج استیکر است؟ درواقع قسمت یک سوم پایین استوری اینستاگرام بهترین مکان برای درج استیکر معرفی شده است. بنابراین در وهله اول سعی کنید استیکر در کادر آبی رنگ استوری اینستاگرام قرار گیرد و همچنین در یک سوم پایینی نمایش داده شود.

شخصی‌سازی URL در استوری اینستاگرام

کلام آخر

اینستاگرام همواره به فکر حمایت و پشتیبانی از کاربران خود است. برای فعالیت موثر در اینستاگرام باید قوانین آن را رعایت کنید و درصورت عدم رعایت قوانین، حساب را محدود می‌کند. حتی ممکن است دیگر نتوانید از قابلیت‌های جدید مانند قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام استفاده کنید.

یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام، بروزرسانی به موقع مانند ارتقای لینک به استیکر در استوری اینستاگرام است. همچنین یکی از نکات جذاب استفاده از استیکر لینک، این است که می‌توانید آدرس موردنظر خود را با متن یا ایموجی دلخواه شخصی‌سازی کنید. سپس کسانی ‌که استوری اینستاگرام شما را مشاهده می‌کنند، با ضربه زدن روی استیکر، آدرس کامل برایشان نشان داده می‌شود.  

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما