زمان خواندن 8 دقیقه

انواع روش‌های حذف اکانت اینستاگرام

انواع روش‌های حذف اکانت اینستاگرام

راه‌اندازی و ساخت اکانت اینستاگرام تقریبا آسان است و به راحتی انجام می‌شود. حال ممکن است بسیاری از افراد پس از مدتی تصمیم به حدف اکانت اینستاگرام بگیرند. حذف اکانت اینستاگرام دلایل مختلفی دارد. اگر پیج شما هک شده باشد شاید حذف اکانت اینستاگرام تنها راه پیش رو شما باشد. همچنین بسیاری از کاربران دغدغه مدیریت زمان هنگام استفاده از اینستاگرام دارند. برای مثال فرض کنیم شما قصد دارید برای یک آزمون سخت آماده شوید، توصیه ما به شما حذف اکانت اینستاگرام بطور موقت است. بله درست متوجه شده اید! حتی شما می‌توانید بطور موقت حذف اکانت اینستاگرام انجام دهید.

جالب است بدانید در گذشته حذف اکانت اینستاگرام تنها از طریق وبسایت امکان پذیر بود. بنابراین عده زیادی از کاربران بدلیل درسر زیاد از حدف اکانت اینستاگرام پشیمان می‌شدند و تنها log out می‌کردند. این مقاله می‌تواند راهنمای خوبی در جهت آشنایی با قابلیت جدید یعنی حذف اکانت اینستاگرام باشد. اما قبل از حذف اکانت اینستاگرام چه بطور موقت و چه بطور دائمی بایستی نکات مهمی را بدانید. اگر آماده‌اید شروع کنید!

ساخت وبسایت فروشگاهی | سودارو

نکاتی که باید قبل از حذف اکانت اینستاگرام بدانید

اگر جز دسته کاربرانی هستید که عجله بسیار زیادی برای حذف اکانت اینستاگرام دارید، دست نگه دارید. دانستن نکات این مقاله می‌تواند باعث روشن‌تر شدن مسیر شما شود. اینستاگرام روز به روز از قابلیت‌های جدید رونمایی می‌کند و همچنین قوانین سختی را نیز برای هر یک از آپدیت‌ها تشکیل می‌دهد.

حذف اکانت اینستاگرام بطور دائمی عواقب زیر را در پی دارد:

  • شاید تلخ بنظر برسد اما تمام اطلاعات اکانت شما حذف می‌شوند. این موضوع بدان معناست دیگر نمی‌توانید به پست‌ها، استوری‌ها و هایلایت‌ها دسترسی داشته باشید. حتی باید بدانید تمامی دایرکت‌های شما و آرشیوها بصورت کامل پاک می‌شوند.
  • با حذف اکانت اینستاگرام بصورت دائمی دیگر نمی‌توانید از آن نام کاربری برای ایجاد اکانت جدید استفاده کنید. بنابراین فکر نکنید اگر اکانتتان را پاک کنید می‌توانید یک اکانت جدید با همان نام کاربری بسازید.
  • امکان بازیابی تمام اطلاعات موجود در اکانت اینستاگرام وجود ندارد. برخی از کاربران پس از حذف اکانت اینستاگرام به یاد اطلاعات مهم موجود در آن میفتند. حال چندین ایمیل به اینستاگرام ارسال می‌کنند. دقت کنید این کارها بی‌فایده است و نتیجه‌ای نخواهید گرفت.
  • بسیاری از کارشناسان معتقدند ایمیل شما دیگر قابل استفاده نخواهد بود. یعنی نمی‌توانید از ایمیل مورد نظر برای راه‌اندازی اکانت جدید استفاده کنید.

حذف اکانت اینستاگرام تصمیم سختی است زیرا باید با خاطرات خوب و بد اکانت خود خداحافطی کنید. اگر هنوز هم تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام دارید، ادامه مطالب برای شما است.

 

مراحل حذف اکانت اینستاگرام بطور موقت

حذف اکانت اینستاگرام بطور موقت برای زمانی است که شما می‌خواهید مدتی اینستاگرام را ترک کنید. در این روش اطلاعات باقی می‌ماند و تنها اکانت شما برای مدتی از دسترس خارج می‌شود. توجه کنید شما فقط هفته‌ای 1 بار می‌‌توانید از حذف اکانت اینستاگرام بطور موقت استفاده کنید.

برای حذف اکانت اینستاگرام طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله 1: ابتدا اگر فیلترشکن شما روشن است، خاموش کنید. سپس از طریق مرورگر وارد اینستاگرام شوید. حال پنجره جدیدی برای شما باز می‌شود و بایستی نام کاربری و رمز عبور اکانت خود را وارد کنید.

مرحله 1 حذف اکانت اینستاگرام بصورت موقت

 

مرحله 2: پس وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، گزینهEdit profile  انتخاب کنید. حال در پایین صفحه روی گزینه Temporarily disable my account کلیک کنید. صفحه‌ای همانند صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود.

مرحله 2 حذف اکانت اینستاگرام بصورت موقت

مرحله 3: در فیلد اول اینستاگرام از شما می‌خواهد دلیل حذف موقت اکانت را بگویید.  Why are you deactiving your account، بیانگر چرایی حذف اکانت اینستاگرام بطور موقت است. شما باید دلایل خود را برای حذف اکانت اینستاگرام بطور موقت از میان گزینه‌ها انتخاب کنید.

 

مرحله 4: قسمت پایین‌تر با عبارت To continue, please re-enter your password مواجه می‌شوید. حال شما بایستی رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.

مرحله 5: این مرحله آخرین مرحله برای حذف اکانت اینستاگرام بصورت موقت است. پس از وارد کردن رمز عبور روی عبارت Temporarily Disable Account کلیک کنید. حال پیج شما بصورت موقت از دسترس خارج می‌شود.

مرحله آخر حذف اکانت اینستاگرام بصورت موقت

 

بعد از حذف اکانت اینستاگرام بطور موقت، تنها تا انجام فرایند غیرفعال شدن چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد. همچنین بهتر است بدانید برخی اکانت‌ها پس از غیرفعال‌سازی مشکل ورود دوباره به اکانت دارند. بنابراین پیشنهاد ما این است تا حدالامکان از این روش استفاده نکنید.

 

حذف اکانت اینستاگرام بصورت دائمی با مرورگر

بسیاری از افراد اکانتشان هک شده و یا تصمیم دارند بطور دائمی از اینستاگرام مرخصی بگیرند. چند روش برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام وجود دارد. می‌توانید از مرورگر و یا اپلیکیشن اقدام به حذف اکانت اینستاگرام کنید.

مرحله 1. در گام نخست برای حذف دائمی اکانت لازم است از طریق مرورگر وارد اینستاگرام شوید. همچنین با کلیک روی لینک زیر مستقیما وارد صفحه حذف اکانت اینستاگرام می‌شوید.

https://www.instagram.com/accounts/login/?next=/accounts/remove/request/permanent/

 

مرحله 2. حال پنجره زیر برای شما باز می‌شود. در این بخش بایستی از بین گزینه‌های موردنظر دلیل حذف اکانت را انتخاب کنید. اگر نمی‌دانید کدام گزینه را انتخاب کنید در انتهای مقاله هر کدام را توضیح مختصری داده‌ایم.

 حذف دائمی اکانت اینستاگرام

مرحله 3. در این مرحله پس از انتخاب گزینه مورد نظرتان، رمز حساب کاربری را وارد کنید. در بخش آخر به پایین صفحه اسکرول کنید و روی عبارت Delete کلیک کنید.  به همین راحتی پیج شما بطور کامل و دائم حذف خواهد شد.

 حذف دائمی اکانت اینستاگرام

 

سریع‌ترین روش حذف اکانت اینستاگرام بصورت دائمی و یا موقتی

همانطور که گفته شد، در آپدیت جدید قابلیت حذف اکانت اینستاگرام با اپلیکیشن نیز اضافه شده است. این روش سریع‌ترین روش برای حذف اکانت اینستاگرام است. البته فعلا برای اندرویدی‌ها در دسترس نیست. اگر شما شامل این افراد می‌شوید، نگران نباشید در ادامه راه حل دیگری را نیز برای شما معرفی کردیم.

برای حذف اکانت اینستاگرام در آیفون کافی است به ترتیب طبق مراحل زیر پیش روید.

  1. Settings
  2. Account
  3. Delete account
  4. Delete Account or Deactive Account (با توجه به نیازتان گزینه مورد نظر را انتخاب کنید)
  5. Continue deleting account

اگر جز خانواده اندرویدی‌ها هستید ابتدا طبق مراحل قبل Settings را انتخاب کنید. سپس ابتدا روی گزینه Help و Help center کلیک کنید. حال شما وارد یک صفحه جدید می‌شوید که بایستی در قسمت Search، عبارت Delete your account را وارد کنید. در مرحله بعد اول گزینه (How do I delet my Instagram account?) را انتخاب کنید. در مرحله آخر بایستی روی گزینه Delete Your account کلیک کنید. مراحل بعد همانند حذف اکانت اینستاگرام با مرورگر است.

 

آشنایی با گزینه‌های موجود برای حذف اکانت اینستاگرام

اگر نمی‌دانید کدام گزینه از دلایل حذف اکانت اینستاگرام بهترین انتخاب برای شما است، ادامه مقاله را بخوانید. در این قسمت هر کدام از گزینه‌های مورد نظر اینستاگرام را با مثال توضیح داده‌ایم.

 انتخاب دلیل حذف اکانت اینستاگرام

 

Want to remove something

زمانی که می‌خواهید محتوای پیج‌ها برای همیشه از بین برود باید این گزینه را انتخاب کنید. به اصطلاح می‌توان گفت این گزینه بدان معنا است که نمی‌خواهید رد پای شما در اینستاگرام باقی بماند.

 

 

Can't find people to follow

این گزینه نیز یعنی شما نمی‌توانید کاربران مختلف را در صفحه سرچ اینستاگرام پیدا کنید.

 

Privacy concerns

حال ممکن است دلیل شما برای حذف اکانت اینستاگرام بصورت دائمی، خصوصی باشد. اینستاگرام با احترام به شما گزینه مناسبی جهت حفظ حریم شخصی‌تان قرار داده است.

 

Too many ads

اینستاگرام مدتی است به پلتفرمی برای بازاریابی تبدیل شده است. این موضوع شاید برای عده زیادی از کاربران خوشایند نباشد و تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام بصورت دائم بگیرند.

 

Created a second account

این گزینه برای کسانی است که در مدیریت دو اکانت اینستاگرام دچار چالش هستند. اگر جز این افراد هستید، این گزینه برای شما است.

 

Too busy/too distracting

در ابتدای مقاله گفته شد اگر نمی‌توانید با فعالیت در اینستاگرام بر تحصیل خود تمرکز کنید، اکانت خود را بطور موقت از دسترس خارج کنید. عده‌ای از افراد شاید اراده قوی برای دور بودن از فضای مجازی نداشته باشند. این افراد با انتخاب این گزینه اقدام به حذف اکانت اینستاگرام بطور دائم می‌کنند.

 

Trouble getting started

کار با پلتفرم اینستاگرام تقریبا آسان است اما امکان دارد برخی از افراد نتوانند به راحتی در آن فعالیت کنند.

 

Something else

گزینه آخر متخص کسانی است که به دلایل دیگری غیر از دلایل فوق تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام خود گرفتند.

 

توصیه ما به شما قبل از حذف اکانت اینستاگرام

حتما تا قبل از آپدیت جدید، دردسرهای زیادی برای حذف اکانت اینستاگرام کشیدید. اما رعایت کردن هر کدام از نکات ذکر شده در مقاله می‌تواند در جهت راحتی کار شما موثر باشد. طبق گفته اینستاگرام دیگر نمی‌توانید از نام کاربری اکانت قبلی استفاده کنید توصیه ما به شما تغییر نام کاربری قبل از حذف اکانت است. توجه کنید قبل از حذف بایستی اکانت جدید را با نام کاربری قدیمی مدنظر شما بسازید.

 

نتیجه گیری

این روزها محبوبیت زیاد اینستاگرام باعث همه‌گیری استفاده از این پلتفرم شده است. بسیاری از افراد به دلیل گذراندن زمان بیش از حد تصمیم می‌گیرند اکانت اینستاگرام خود را حذف کنند. ما در این مقاله سعی کردیم در کنار هم آموزش‌های لازم برای حذف اکانت اینستاگرام ارائه دهیم.

حذف اکانت اینستاگرام بصورت موقت و دائم با یکدیگر متفاوت است. یکی از تفاوت‌ها میان این دو روش، امکان بازیابی اطلاعات پس از حذف موقت اکانت است. ضمنا ایمیل شما نیز پس از حذف دائم برای ساخت اکانت جدید اینستاگرام کاربردی نخواهد داشت. توجه کنید حذف اپلیکیشن اینستاگرام منجر به حذف اکانت اینستاگرام نمی‌شود. بنابراین حتما باید با توجه به نیازتان از روش‌های موجود در مقاله استفاده کنید.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما