زمان خواندن 8 دقیقه

چگونه رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی تغییر دهیم؟

چگونه رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی تغییر دهیم؟

امروزه اعتیاد به فضای مجازی در بسیاری از افراد افزایش یافته است، اینستاگرام نیز یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای قشرهای مختلف جامعه است. ثبت‌نام در اینستاگرام تا مدتی قبل بسیار آسان بوده ولی حال بسیاری از افراد دچار محدودیت شدند. درنتیجه فراموشی رمز اینستاگرام می‌تواند برای ورود دوباره کاربران دردسرساز شود و مشکلات متعددی ایجاد کند. بسیاری از افراد پس از فراموشی رمز اینستاگرام تصمیم می‌گیرند اکانت جدیدی باز کنند اما اینستاگرام مجوز ساخت اکانت جدید را نیز به دلایل امنیتی نمی‌دهد. اگر رمز اینستاگرام خود را از یاد بردید، نگران نباشید. بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک و یا سایر روش‌ها به راحتی امکان‌پذیر است، اما بایستی مراحل را به خوبی و به ترتیب انجام دهید.

در همین راستا قصد داریم درباره بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک یا ایمیل بحث کنیم. پس از مطالعه این مقاله یاد می‌گیرید درصورت فراموش رمز، بازیابی رمز اینستاگرام را از طریق پیامک و یا ایمیل انجام دهید.

پیشنهاد ویژه: با سودارو در کمتر از 5 دقیقه فروشگاه آنلاین بسازید!

بازیابی رمز اینستاگرام

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، کاربرانی که رمز اکانت خود را از یاد بردند می‌توانند بازیابی رمز اینستاگرام انجام دهند. بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک تنها به افرادی که رمزشان را از یاد برند، اختصاص ندارد. طبق نظر کارشناسان بهتر است هر چند مدت درجهت افزایش امنیت، رمز اینستاگرام خود را تغییر دهید. این مدت زمان بستگی به محتوا و هدف اکانت شما دارد.

فرقی ندارد نحوه ورود شما به اکانت اینستاگرام چگونه است. به هرحال توصیه می‌شود برای بازیابی رمز اینستاگرام از روش‌های مطمئن استفاده کنید. در ادامه همراه ما باشید تا روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام بررسی کنیم.

  • بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک
  • بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل

مراحل ابتدایی بازیابی رمز اینستاگرام در دو مرحله فوق یکسان است.

  1. ابتدا لازم است اپلیکیشن اینستاگرام باز کنید. (اگر اپلیکیشن اینستاگرام بصورت نصب شده در موبایل خود ندارید، ابتدا اپلیکیشن را نصب کنید سپس ادامه مراحل را انجام دهید)
  2. حال بایستی گزینه Get help with logging in را انتخاب کنید. این گزینه در تصویر زیر مشخص شده و می‌توانید تنها با یه کلیک وارد شوید.

 

 اولین مرحله برای تغییر رمز عبور اینستاگرام

 

  1. حال در این قسمت بایستی اطلاعات خود را وارد کنید. اگر نام کاربری دقیق خود را فراموش کردید می‌توانید ایمیل و یا شماره موبایل خود را وارد کنید.

 

وارد کردن مشخصات اکانت

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک انتخاب بسیاری از کاربران است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم اول تعریف را به این روش اختصاص دهیم. طبق مراحل زیر پیش روید.

  1. همانند مراحل قبل، در قسمت وارد کردن مشخصات بایستی شماره‌ای را که با آن ثبت‌نام کردید را وارد کنید.
  2. حال وارد بخشی می‌شود که سه گزینه در اختیار شما است. شما بایستی Send an SMS انتخاب کنید.
  3. در این مرحله یک لینک حاوی فرایند بازیابی رمز اینستاگرام در اختیار شما قرار گرفته است.
  4. روی لینک کلیک کنید.
  5. شما بایستی رمز عبور جدید خود را یک بار وارد کنید سپس تایید کنید. (Newpassword) توجه کنید رمز عبور جدید همانند رمز عبور قدیمی شما نباشد و بالاتر از 6 کاراکتر باشد.
  6. پس از انتخاب شما به راحتی توانستید فرایند بازیابی رمز اینستاگرام پشت سر بگذارید.

بازیابی رمز عبور با پیامک

 

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل

دومین روش بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل است. برخی دیگر از کاربران تنها با ایمیل حساب خود را راه‌اندازی کردند. بنابراین اگر برای ساخت اکانت از شماره تلفن استفاده نکردید و از طریق ایمیل ثبت‌نام کردید؛ این روش مناسب شما است.

  1. همانند مراحل قبل به ترتیپ پیش روید. شما بایستی در قسمت مشخصات آدرس ایمیل خود را وارد کنید. دقت کنید ایمیل وارد شده شما بایستی در دسترس باشد. البته هر ایمیلی قابل قبول نیست و باید ایمیلی باشد که با آن در اینستاگرام ثبت‌نام کردید.
  2. حال برای بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل، گزینه Send an email انتخاب کنید. به اینستاگرام دستور می‌دهید لینک بازیابی رمز اینستاگرام به ایمیل شما ارسال کند.
  3. سپس یک لینک به ایمیل شما ارسال شده ولی برخی مواقع ایمیل ارسال شده در صندوق ورودی مشاهده نمی‌شود. اگر این اتفاق برای شما پیش آمد، صندوق Spam را بررسی کنید به احتمال خیلی زیاد ایمیل ارسال شده در هرزنامه است. روی لینک کلیک کنید.
  4. در مرحله آخر رمز جدید و انتخابی خود را وارد کنید.

بازیابی رمز عبور با ایمیل

 

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک آنچنان که باید در ایران طرفدار ندارد زیرا فیسبوک در ایران مدت‌هاست که فیلتر است و در نتیجه دسترسی به آن نیز غیر ممکن خواهد بود. برای استفاده از این روش بایستی از قبل اکانت فیسبوک خود را به اینستاگرام وصل کنید.

  1. مرحله اول یعنی اتصال از قبل فیسبوک به اکانت شما!
  2. حال همانند مراحل قبل باید صفحه‌ای شوید که بایستی گزینه Log in with face book انتخاب کنید.
  3. اطلاعات آدرس فیسبوک خود را که شامل نام کاربری و رمز غبور است، وارد کنید.
  4. در مرحله آخر بازیابی رمز اینستاگرام بایستی رمز عبور جدید را دو مرتبه درجهت تایید وارد کنید.

 

پیام حاوی بازیابی رمز اینستاگرام

بدون شک پیامی که اینستاگرام برای بازیابی رمز اینستاگرام ارسال می‌کند، یکی از گزینه‌های زیر است.

  • امکان دارد لینک مستقیم بازیابی رمز اینستاگرام ارسال کند. شما بایستی روی لینک کلیک کنید و وارد صفحه تغییر رمز شوید.
  • همچنین ممکن است تنها کد عبور اینستاگرام باشد. برای مثال شماره تلفن خود را وارد کردید حال گزینه Send an sms لمس کردید. در مرحله بعد وارد صفحه‌ای می‌شوید که لازم است کد ارسال شده از طریق پیامک را وارد کنید.

ما درواقع تمام احتمالات پیشنهادی را مطرح کردیم و شما می‌توانید با توجه به شرایط خود روش مورد نظر را انتخاب کنید.

 

تغییر و بازیابی رمز اینستاگرام بدون فراموشی رمز عبور

در ابتدای مقاله به شما یادآور شدیم تنها درصورت از یاد بردن رمز عبور نبایستی رمز را تغییر دهید. برخی مواقع تغییر و بازیابی رمز اینستاگرام بایستی درجهت افزایش امنیت اکانت شما باشد. در این زمان نیز اپلیکیشن اینستاگرام بهترین انتخاب برای تغییر و بازیابی رمز اینستاگرام با پیامک و یا ایمیل است. به این نکته توجه کنید از هیچ برنامه شخص ثالث برای تعییر رمز استفاده نکنید.

  1. برای بازیابی رمز اینستاگرام وارد برنامه اینستاگرام شوید سپس گزینه Setting انتخاب کنید.

تغییر رمز عبور اینستاگرام (مرحله1)

  1. حال بایستی گزینه Security از بین سایر گزینه‌ها لمس کنید.

تغییر رمز عبور اینستاگرام (مرحله2)

  1. در این مرحله همانطور که در تصویر زیر می‌بینید اولین گزینه Password است. با انتخاب این گزینه به اینستاگرام می‌گویید قصد تغییر یا بازیابی رمز اینستاگرام دارید.

تغییر رمز عبور اینستاگرام (مرحله3)

 

  1. تصویر زیر را پس از انتخاب گزینه Password مشاهده می‌کنید. مراحل بعدی بازیابی رمز اینستاگرام همانند روش بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل است. به ایمیل خود مراجعه کنید و روی لینک کلیک کنید. حال شما وارد مرحله یعنی بازیابی رمز اینستاگرام یعنی وارد کردن رمز و تایید آن می‌شوید.

تغییر رمز عبور اینستاگرام (مرحله4)

سوالات متداول

برای بازیابی رمز اینستاگرام به چه اطلاعاتی نیاز است؟

بازیابی رمز اینستاگرام بسیار آسان است. برای این کار به سه مشخصات از اکانت خود نیاز دارید که با توجه به شرایط خودتان می‌توانید استفاده کنید.

  • نام کاربری
  • ایمیل
  • شماره تلفن

اگر سه مشخصات بالا را از یاد برده باشیم، چه کنیم؟

اگر نام کاربری، ایمیل و یا شماره تلفن خود را فراموش کردید؛ تنها گزینه فیسبوک است. درصورتی که اکانت شما به فیسبوک وصل باشد میچتوانید از این روش اقدام کنید که به راحتی امکان‌پذیر است.

بازیابی رمز اینستاگرام در چند مرحله انجام می‌شود؟

مراحل بازیابی رمز اینستاگرام بستگی به انتخاب روش بازیابی دارد ولی تمامی مراحل در این مقاله اثبات شده و می‌توانید طبق این مراحل پیش روید.

 

دلایل بازیابی رمز اینستاگرام چیست؟

بازیابی رمز اینستاگرام تنها برای افرادی نیست که رمز عبور خود را فراموش کردند. اینستاگرام از امنیت بسیار بالایی برخوردار است ولی برخی از مواقع بهتر است درجهت افزایش امنیت اکانت رمز خودتان را تغییر دهید.

 

جمع‌بندی

از یاد بردن رمز عبور همیشه می‌تواند چالش جدی برای کاربران اینستاگرام باشد. این پلتفرم تمام تلاش خود را انجام داده تا روش‌های متنوعی برای بازیابی رمز در اختیار کاربران قرار دهد. بنابراین دیگر لازم نیست بیخیال اکانت خود شوید و اکانت جدیدی بسازید.

می‌توانید از طریق شماره تلفن، ایمیل و یا پیامک بازیابی رمز اینستاگرام انجام دهید. البته برای کسانی که این سه اطلاعات فوق را در دسترس ندارند، اینستاگرام فیسبوک را جایگزین این روش‌ها کرده است. یعنی درصورتی که اکانت قبلی شما به فیسبوک متصل بود می‌توانید از طریق فیسبوک اقدام کنید. درنتیجه بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک یا ایمیل می‌تواند اکانت شما را نجات دهد.

همچنین هر چند مدت طبق بررسی خودتان بهتر است رمز عبور اینستاگرام تغییر دهید تا امنیت پیج شما بالا رود. امیدواریم اطلاعات این مقاله برای شما مفید باشد و به اکانت قبلی خود دسترسی پیدا کنید.

 

برای بهره‌مندی از امکانات پلتفرم سودارو ثبت نام کنید

دریافت 50 سفارش رایگان، هدیه عضویت سودارو به شما